Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Uppgraderade från 285gtx till 660ti - fick mera lagg och mera fps

Permalänk
Medlem

Uppgraderade från 285gtx till 660ti - fick mera lagg och mera fps

Tjena!

Började spela guildwars2 när det kom ut och hade taskig fps, omkring 15-30 så jag köpte ett geforce 660ti från KFA.

Nu ligger jag på 30-60 fps beroende på miljö.. Men grejen är jag har sjukt mycket lagg i början när jag startar spelet och varje gång jag alt+tabbar. Detta försvinner dock när jag rört runt på musen och låtit datorn "läsa" in all grafik...Då flyter det på helt laggfritt.

Har precis installerat om win7 64bit och hämtat nya drivers till gfx, mobo osv verkar inte hjälpa dock.

Datorn för övrigt är en core i7 920 6gb ram, intel 320 ssd.

Missförstå mig inte, spelet flyter sjukt bra efter man varit inne i det 5 sekunder, men det är just vid uppstart/inladdning eller alt+tab som det är ospelbart i 5 sekunder. Detta lagget fanns inte med mitt gamla geforce 285... Då var det bara taskig fps.

Någon som har några tips att komma med?

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk

Låter som att det kan vara något med Guild Wars 2 där, möjligtvis att drivrutinerna för 600 serien har lite problem med just Guild Wars 2. Har du liknande problem med andra spel också eller är det just bara Guild Wars?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K 5.0Ghz | MSI Z77 G43 | XFX HD 7950 Core Edition OC 1050/1500 | Corsair Vengeance 8 GB 1600Mhz | Thermalright Silver Arrow | Corsair Force 3 120 GB

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inget spel på burken just nu som är lika krävande som gw2... Bara äldre spel och alla dessa lider inte av problemet..

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem

Har du använt olika anslutningar från grafikkortet? Typ VGA förr och HDMI nu?

Vet inte om det kan ha någon betydelse, men när jag kör 2st skärmar varav den ena är VGA och den andra HDMI, så startar den med VGA upp mycket snabbare från skärmsläckare än vad den med HDMI gör.
Tänkte eftersom du sa de hände när du alt-tabbade.

En galen tanke, men ett förslag att testa iallafall ^^

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr kör med dvi nu och dvi förut... :/

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...