Permalänk
Medlem
Skrivet av martinbelina:

Knycker tråden supersnabbt, får den plats i en Fractal Design R4:a tro? Det måste den väl göra?

Edit: Såg på frågor/svar på inet.se att den "bör" passa i R3:an, därför tar jag det som ett ja.

Den passar jag har själv den kylarn i ett r4 ska köpa ett till chassii och plockar den den kylarn och kör orginal i htpc istället.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Hej!

Kommer detta nätagg kunna driva ett system med en I5 3570K samt ett ASUS GTX660TI (samt SSD, HDD, några fläktar, DVD brännare etc), men ändå klara lite överklockning på både grafikkort och prolle?

Samt när kommer ovanstående nätagg i lager?

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flight:

Hej!

Kommer detta nätagg kunna driva ett system med en I5 3570K samt ett ASUS GTX660TI (samt SSD, HDD, några fläktar, DVD brännare etc), men ändå klara lite överklockning på både grafikkort och prolle?

Samt när kommer ovanstående nätagg i lager?

Ja, Ja och åter Ja!

Sitter på det agget med ett 570 och en 3570k i 4,6ghz, inga problem. Det drar lite drygt 300W i load:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Mitt Gtx 660 anlände i dag till närmaste postställe, glad att ni skickade med en rabarberstång och inte en laktritsstång. Beställde ca förra onsdagen och paketet var i Umeå i fredags och här i skellefteå idag

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Inet

Tänkte börja med att tipsa alla att vi nu har Twitter (@inetse) och ska försöka komma igång med att posta regelbundet. Kommer vara lite blandad information om vad som händer hos oss på kontoret och i våra butiker ihop med bra och exklusiva erbjudanden givetvis!

Skrivet av ZitaX:

Hej. Här är ett par frågor från mig:

1. Hur kan en dator man beställer vara trasig när man får den skickad hem till sig? Testar ni inte era datorer innan ni skickar ut dom? Jag köpte en Taurus Ultra förra året, och den var trasig när jag fick den. Det första som hände när jag startade den var att jag fick en Blue screen, och sen fortsatte datorn att krasha, hänga sig och få blue screens tills den var totalförstörd och fick skickas tillbaka för reperation. Hur kunde ett sånt här stort fel inte märkas?

2. Varför tar det så himla lång tid för er att reparera trasiga datorer? Min Taurus Ultra gick sönder IGEN för ett par veckor sen och skickades tillbaka så att den var inne hos er den 18:e September. Den står fortfarande bara listad som "Inlämnad/Mottagen" på listan.

Skrivet av MultiMan:

Tänkbar, kanske t o m trolig orsak: Transportskador.

Om det inte är transportskada går elektronik oftast sönder den första veckan eller veckorna. Klarar den det brukar det hålla länge. Alltså kan allting fungerat perfekt hos företaget, men gå sönder hos dig. Det är några procent som går sönder, tyvärr inget som går att komma ifrån med dagens ultralåga priser.

Lägg på 25% (eller kanske mer) på priset så skulle alla delar kunna köras burn-in på ett par dygn vid förhöjd temperatur. Det brukar sålla bort de allra flesta komponenterna som ligger i riskzonen att gå sönder.

Tråkigt att du har problem med din dator - skicka ditt ärendenummer till oss i ett PM så ska jag kolla på status på ditt ärende.

Anledningen till varför en dator kan vara defekt vid leverans så beskriver Multiman det bra får jag säga. Vi skulle kunna testa datorerna ytterliggare ett dygn eller två men det kommer inte heller vara en garanti och sett till hur mycket datorer vi bygger och skickar iväg varje år så är det en väldigt få procent som har oturen att påverkas av fraktskador eller komponenter är defekta.

Skrivet av martinbelina:

Snabb fråga; köpte grafikkortet Gigabyte Geforce GTX 660 2gb från er härom veckan och då skulle det vara någon tävling där man kunde vinna ett till.

Inte för att jag tror att jag skulle vinna, men hur utannonseras detta? Kommer det stå på nätet eller har kanske mail redan skickats till vinnaren / vinnarna?

Vinnaren är kontaktad och presenterad på Facebook:

https://www.facebook.com/inet.se/posts/10151147652793260

Skrivet av pompa_kumla:
Skrivet av Mikkey:

Det står 2012-10-01 på deras hemsida så jag tror dom kommer snart!

Dessvärre är den försenad men vi hoppas på att leveransen kommer i veckan - har tyvärr inget nytt leveransbesked att ge just nu.

Skrivet av martinbelina:

Knycker tråden supersnabbt, får den plats i en Fractal Design R4:a tro? Det måste den väl göra?

Edit: Såg på frågor/svar på inet.se att den "bör" passa i R3:an, därför tar jag det som ett ja.

Japp, den ska passa i lådan!

Skrivet av exroz:

Har det blivit lite fel här?
"Antal användare: 1 st, Alla datorer måste tillhöra samma hushåll"
http://www.inet.se/produkt/9123048/office-home-and-student-20...

Jag köpte den i butik hos er idag, på förpackningen stog det "Familjepacket X3" , dock bara en nyckel inne i boxen.

Skrivet av luddev:

Är det inte så att man använder samma nyckel tre gånger bara?

Fast "antal användare: 1st" indikerar iof att det endast är 1 licens på det paketet.

Skrivet av Preddan72:

1 Licens men tre installationer

Ska ta upp det med inköparen och ska se om vi kan förtydliga texten - vad jag vet så är det att en användare oftast har flera datorer t ex stationär dator samt laptop så därför är det upp till 3st installationer.

Skrivet av Deemer9010:

Har tyvärr inget bekräftat datum men troligtvis i denna eller nästa vecka!

Skrivet av hampa10:

vad håller er logistik avdelning på med :P? typ alla produkter man vill köpa är ju slut och försenade.

Vilka produkter mer specifikt är det du syftar på?

Skrivet av Toivo83:

Tjo och tjim era banditer.

Har ni möjlighet att utöka slangar för vattenkylning med

innermått: 10 , ytermått 16.
Ni har 10/13 , 10/19 men fan inte just det man behöver

Ni säljer kompress nipplar för 10/16 men nada slang.
känner inte att jag har så stor lust att byta ut alla mina nipplar.

Samt OM ni tar in, hur lång tid innan det trillar ner i brevlådan?

Har dragit det vidare till ansvarig inköpare och får återkomma om det är blir aktuellt!

Skrivet av Flight:

Hej!

Kommer detta nätagg kunna driva ett system med en I5 3570K samt ett ASUS GTX660TI (samt SSD, HDD, några fläktar, DVD brännare etc), men ändå klara lite överklockning på både grafikkort och prolle?

Samt när kommer ovanstående nätagg i lager?

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Ja, Ja och åter Ja!

Sitter på det agget med ett 570 och en 3570k i 4,6ghz, inga problem. Det drar lite drygt 300W i load:)

Där har du svaret

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej ville bara ge min åsikt angående en grej på eran hemsida.
Slidern för produkter på framsidan borde ha pilar för nästa osv(eller dylikt) istället för de rätt så små och svårt klickbara numren.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

fick mina minnen nyss och de sitter nu i datorn.
chassiet kom 40 minuter efter farsan hämtat ut det så det får vara kvar en stund tills vi käkat sen åker farsan ner och hämtar det ^^
tackar även för godiset :3

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Undrar bara när ni kommer att få in Asrock Z77 moderkort igen. Tänker framförallt på Asrock Z77 Pro4 och undrar hur många ni har på väg in? Såg att ni hade dom i lager för inte så länge sen, men alla tog slut innan jag hunnit köpa.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Inet
Skrivet av Mormis:

Hej ville bara ge min åsikt angående en grej på eran hemsida.
Slidern för produkter på framsidan borde ha pilar för nästa osv(eller dylikt) istället för de rätt så små och svårt klickbara numren.

Ska framföra detta till ansvariga!

Skrivet av Garb0:

Hej Inet!

Undrar bara när ni kommer att få in Asrock Z77 moderkort igen. Tänker framförallt på Asrock Z77 Pro4 och undrar hur många ni har på väg in? Såg att ni hade dom i lager för inte så länge sen, men alla tog slut innan jag hunnit köpa.

Finns i lager vad jag kan se - eller är det en annan modell du tänker på?

http://www.inet.se/produkt/1902227/asrock-z77-pro4

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Garb0:

Hej Inet!

Undrar bara när ni kommer att få in Asrock Z77 moderkort igen. Tänker framförallt på Asrock Z77 Pro4 och undrar hur många ni har på väg in? Såg att ni hade dom i lager för inte så länge sen, men alla tog slut innan jag hunnit köpa.

Skrivet av inet.se:

Finns i lager vad jag kan se - eller är det en annan modell du tänker på?

http://www.inet.se/produkt/1902227/asrock-z77-pro4

Han kanske behöver fler än de 38 som finns i lager i skrivande stund?

Storkundsrabatt?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hur blev det med öppnandet av butik i Malmö?

Permalänk
Medlem

Tack till Gustaf på inet som var väldigt service-minded även att jag som konsument var jobbig och krävande som få.

Mitt nya datorbygge fungerar klockrent

/Fredric

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Hej Inet!
Om man reklamerar en vara till er och ni hittar felet, kan man få varans värde tillgodo för nytt köp av varor hos er (dvs ett återköp) och lägga pengar emellan om det är en dyrare grej?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hej Inet!
Om man reklamerar en vara till er och ni hittar felet, kan man få varans värde tillgodo för nytt köp av varor hos er (dvs ett återköp) och lägga pengar emellan om det är en dyrare grej?

Ska gå.
Gjorde det när min ena hdd pajade.
bytte mot en större.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in Noctuas nya A-serie?
http://www.sweclockers.com/nyhet/15949-noctua-slapper-nya-fla...

40mm-fläkten har t.ex. dubbelt så hög airflow som era nuvarande 40mm-fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Ska framföra detta till ansvariga!

Finns i lager vad jag kan se - eller är det en annan modell du tänker på?

http://www.inet.se/produkt/1902227/asrock-z77-pro4

Såg att dom fanns i lager nu. Igår när jag kikade så hade varken ni eller Cdon haft dom på lager på flera dagar i alla fall.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hej Inet!
Om man reklamerar en vara till er och ni hittar felet, kan man få varans värde tillgodo för nytt köp av varor hos er (dvs ett återköp) och lägga pengar emellan om det är en dyrare grej?

Det var inget problem i somras då jag rma mitt grafikkort som hade en inbytessumma på 1899:- och jag lade 400:- emellan för ett HD7850

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

När kommer FM2 CPU:er och moderkort börja dyka upp på sidan?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Hej Inet!

Tänkte kolla om det finns någon mer specifik info angående:
Cooler Master Storm Quick Fire Rapid Red Gaming Keyboard

Står idag som obekräftad och har gjort det under en längre tid.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hur kan det skillja nästan 600kr på Artic accelero hybrid för nvidia och AMD, svårt att tänka mig att en annan fästning för GPU skulle spöka upp priset så.
Själv har jag använt Amd varianter av Extreme kylarna på Nvidia kort med andra mountkits som jag köpt för under hundralappen (mount plattan och lite andra flänsar), så har svårt att tänka mig att mycket annat än GPU fästningen skiljer dem åt så tycker prisskillnaden är absurd, blir nog att modifiera Nvidia versionen för mina 7970 då jag inte tycker det är värt 1200kr mer för en modell spcefikt för AMD korten. Tycker det är galet och skulle gärna veta varför det skiljer så.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Fick besök av Hasselhoff på eran webshop!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

#9000 : PpPpPppp

Nöjd över allt hos Inet!

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 - Moderkort: Asus Sabertooh Z77 - CPU: Intel Core i7 3770k @ 4.6Ghz, Corsair H100 - GPU: EVGA GTX 690 @ 680SLI - RAM: G.Skill ripjaws 16gb @ 2133Mhz - Nätagg: Corsair proffesional series 1200w - HDD: Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64mb - SSD: Samsung 830-Desktop series 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Fick besök av Hasselhoff på eran webshop!

http://i.imgur.com/7aWOP.jpg

Kul bild, dock redan länkar i tråden:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Hej inet!

Jag väntar ivrigt på att det ska komma ett mini-itx moderkort med amds nya fm2 socket!! Har ni någonting sådant påväg in i sortimentet?

Visa signatur

CPU I9 9900k @5.2 GPU 1080 Ti RAM 16GB 3200 14 14 14 32
2 x 480 push pull & 2x Alphacool VPP655 (EK-XTOP revo dual d5)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

står utgått men men

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

står utgått men men

Hade inte skrivit här om det stod det när jag gjorde inlägget!

Permalänk
Medlem

Hej Inet.

Jag ställer mig frågande till er hantering av serviceärende 75441, då jag fortfarande sitter med en defekt produkt.

* 2012-04-19 köpte jag en Zotac Zbox AD04 via JME-data. Serienummer G121023301*** (censurerat).
* 2012-05-11 gick JME i konkurs och ni förvärvade sedan JME. Produkten togs i bruk senare i juni. Produkten konstaterat vara defekt redan som ny (se detaljer kring felet samt att det även senare bekräftades i serviceärende 75441).
* Jag kontaktade er, då ni iom ert förvärv av JME Data erbjöd hantering av garantiärenden. Efter mycket väntan (dels pga. att jag var bortrest innan jag kunde skicka in den defekta produkten) så informeras jag om att Inet inte kan hantera mitt garantiärende. Detta då produkten är köpt via en distributör Inet inte arbetar med. Inet säljer dock Zotacs produkter, men säger sig inte ha någon möjlighet göra anspråk på garanti mot Zotac.
* Jag får produkten returnerad och hänvisas kontakta Zotac direkt. Zotac hanterar dock ej garantiärenden direkt mot kund för denna produkttyp och jag har ingen möjlighet att göra anspråk för garanti direkt mot Zotac. Jag har dock kontaktat Zotac direkt, men har ej fått något svar.

Jag sitter idag, över 5 månader senare, men en helt ny defekt produkt som varken återförsäljare (då de gått i konkurs), dess förvärvare (ni) eller tillverkare (Zotac) vill kännas vid.

Detta ställer mig starkt frågande till att fortsatt handla produkter från Inet eller Zotac, då jag som kund uppenbarligen riskerar att hamna i kläm i en tämligen fyrkanting garantihantering.

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Samsung ska snart släppa sin nya ssd samsung 840/ 840 pro. Jag har läst att den ska börja säljas den 15 Oktober, alltså mitten av månaden. Kommer ni att ha inne den på eran sida för försäljning då tro?

Permalänk
Medlem

Hej, Har jag öppet köp eller bytesrätt på fyndhörnan ?

Visa signatur

Citera för svar.