Permalänk
Inet
Skrivet av HazZarD:

tja Inet, har ni fullt upp på eran returavdelning eller? Väntar nämligen på att ni skulle ha skickat mitt nya grafikkort på garantin i fredags förra veckan som jag fick till svar av eran tekniker men tills idag har ni inte gjort det, har mailat tidigare idag men inget svar än heller, imorgon är det torsdag och är rädd för att kortet inte hinner komma innan det blir helg. Det ska väl inte ta er en hel vecka att skicka det nya kortet ?

Det är väldigt svårt att ge dig ett svar här utan att ha mer information om ärendet. Skicka oss ett PM med ditt ärendenummer så får jag kolla på det!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Finns det något datum för Corsair Vengeance 2000 ?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka för utmärkt hantering av mitt RMA-ärende. Så nu har jag testat även det hos er och jag kan inte annat än att rekommendera andra att handla hos er!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk

inet malmö

hej!
kommer inet att öppna en butik i malmö?
iså fall, när blir detta av?

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | Asus P9X79 Deluxe | Intel i7-3820 | Corsair H100 | Vengeance 16GB | Gigabyte gtx780 | Corsair AX850W | Intel SSD 520 Series 240GB | Win7 64bit. Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av significant:

hej!
kommer inet att öppna en butik i malmö?
iså fall, när blir detta av?

Det minsta man kan begära är att man söker, eller iaf tittar några sidor tillbaka. Från föregående sida: #12731154

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

När tror ni att ni kommer få in detta grafikkort: https://www.inet.se/produkt/5409599/asus-geforce-gtx-660ti-20...
Står obekräftat som lagerstatus.

Visa signatur

Intel Core I5 3570K [] ASUS P8Z77-V Pro [] Fractal Design Define R4 [] ASUS Radeon HD7970 Matrix Platinum [] Corsair 8GB CL9 Vengeance LP [] Cooler Master Hyper 212 EVO [] Corsair AX750 [] Intel 520 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det är väldigt svårt att ge dig ett svar här utan att ha mer information om ärendet. Skicka oss ett PM med ditt ärendenummer så får jag kolla på det!

ok tackar, har skickat pm hoppas ni kan lösa detta.

Permalänk
Medlem

aw :/ jag som bestälde en zenbook och lite annat jocks och så blir leveransen försenan, Humbug!
vänta på nya leksaker är hemskt.
EDIT: ux32vd har utgått ?!?!?!?!?!?!?!? kunde man inte fått reda på det innan man betala?

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att t.ex. den här bärbara datorn endast finns i 2 av era butiker, är den på väg ur sortiment?

http://www.inet.se/produkt/1969482/asus-k55vm-sx144v

Edit: Jag ser nu att det berodde på ett (nytt?) filter där det automatiskt är inställt på Butik Göteborg, när man väljer Butik vid start. Förövrigt om den nu är utgående så får ni gärna berätta det.

Permalänk

Var tvungen att skapa ett konto endast för att klaga på Inet.

Hört från kompisar att Inet är the way to go, sagt och gjort, beställer en helt ny burk som dom får bygga åt mig då jag helt enkelt är för lat för att göra det själv.

Efter ca 4 långa veckor så kommer äntligen datorn, vad som inte är lika kul är att HDDn är DoA och jag får därmed skicka in den lika fort som jag fick den.

Nu påstår ni att jag ska betala en felsökningsavgift på 699 kr. (Sex hundra nittio nio!)

I mailet om serviceärende man får skriver ni klart och tydligt:

Citat:

Om fel ej funnet
Om inte ett fel kan återskapas eller om felet visar sig vara handhavandefel så kommer du att debiteras enligt nedan,

Felsökningsavgift/fraktavgift komponent/tillbehör: 250kr
Felsökningsavgift/fraktavgift datorpaket/bärbar: 699kr

Ni konstaterade tidigare idag (innan mailet om avgiften) att HDDn var sönder, alltså hittades ett fel.

Här är även en länk till konsumentverket angående felsökningsavgift vid reklamationer.

Jag tycker detta är helt absurt, så länge som jag fick vänta på datorn och nu vill ni få mig att punga ut 699kr för något som var sönder innan jag ens fick varan.

Aldrig mera Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsknegare:

Var tvungen att skapa ett konto endast för att klaga på Inet.

Hört från kompisar att Inet är the way to go, sagt och gjort, beställer en helt ny burk som dom får bygga åt mig då jag helt enkelt är för lat för att göra det själv.

Efter ca 4 långa veckor så kommer äntligen datorn, vad som inte är lika kul är att HDDn är DoA och jag får därmed skicka in den lika fort som jag fick den.

Nu påstår ni att jag ska betala en felsökningsavgift på 699 kr. (Sex hundra nittio nio!)

I mailet om serviceärende man får skriver ni klart och tydligt:

Ni konstaterade tidigare idag (innan mailet om avgiften) att HDDn var sönder, alltså hittades ett fel.

Här är även en länk till konsumentverket angående felsökningsavgift vid reklamationer.

Jag tycker detta är helt absurt, så länge som jag fick vänta på datorn och nu vill ni få mig att punga ut 699kr för något som var sönder innan jag ens fick varan.

Aldrig mera Inet.

Vad är fel? Läste du ens hela mailet?

Om fel ej funnet
Om inte ett fel kan återskapas eller om felet visar sig vara handhavandefel så kommer du att debiteras enligt nedan,

Speciellt det fettmarkerade och understrukna bör du läsa ett par gånger.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inet
Skrivet av Toivo83:

Finns det något datum för Corsair Vengeance 2000 ?

Landar imorgon med lite tur annars i början på nästa vecka!

Skrivet av significant:

hej!
kommer inet att öppna en butik i malmö?
iså fall, när blir detta av?

Skrivet av MultiMan:

Det minsta man kan begära är att man söker, eller iaf tittar några sidor tillbaka. Från föregående sida: #12731154

Öppning är i början på November - exakt datum kommer vi gå ut med inom kort! Så håll utkik!

Skrivet av Flight:

När tror ni att ni kommer få in detta grafikkort: https://www.inet.se/produkt/5409599/asus-geforce-gtx-660ti-20...
Står obekräftat som lagerstatus.

Det är dessvärre obekräftat och vi väntar på besked från vår leverantör. Hemsidan uppdateras så fort vi vet mer!

Skrivet av hampa10:

aw :/ jag som bestälde en zenbook och lite annat jocks och så blir leveransen försenan, Humbug!
vänta på nya leksaker är hemskt.
EDIT: ux32vd har utgått ?!?!?!?!?!?!?!? kunde man inte fått reda på det innan man betala?

Är dessvärre stor brist på dessa och därför som vi valt att ta ner artikeln från hemsidan. Vi ska dock ha fått tag på tillräckligt som täcker alla våra inneliggande ordrar och leverans ska ske i nästa vecka om allt går som det ska.

Skulle det vara så att vi inte kan leverera kommer vi givetvis ge dig alla pengar tillbaka - tar någon/några arbetsdagar bara innan du har pengarna på kontot igen.

Kontakta oss direkt på 031 65 27 00 eller info@inet.se så kan vi kollar närmare på din order om du vill!

Skrivet av Vardagsknegare:

Var tvungen att skapa ett konto endast för att klaga på Inet.

Hört från kompisar att Inet är the way to go, sagt och gjort, beställer en helt ny burk som dom får bygga åt mig då jag helt enkelt är för lat för att göra det själv.

Efter ca 4 långa veckor så kommer äntligen datorn, vad som inte är lika kul är att HDDn är DoA och jag får därmed skicka in den lika fort som jag fick den.

Nu påstår ni att jag ska betala en felsökningsavgift på 699 kr. (Sex hundra nittio nio!)

I mailet om serviceärende man får skriver ni klart och tydligt:

Ni konstaterade tidigare idag (innan mailet om avgiften) att HDDn var sönder, alltså hittades ett fel.

Här är även en länk till konsumentverket angående felsökningsavgift vid reklamationer.

Jag tycker detta är helt absurt, så länge som jag fick vänta på datorn och nu vill ni få mig att punga ut 699kr för något som var sönder innan jag ens fick varan.

Aldrig mera Inet.

Tråkigt att höra din upplevelse hos oss. Det låter väldigt illa men utan mer information kan jag tyvärr inte riktigt ge dig ett konkret svar. Är det något misstag från vår sida så kommer vi göra allt vi kan för att lösa på bästa sätt. Kontakta oss direkt på 031 65 27 00 eller skicka ett PM här så får vi titta på vad det är som egentligen har hänt.

Generellt kan jag säga att en leveranstid på 4 veckor är extremt ovanligt hos oss om det är så att varorna finns i lager om det gäller ett köp av enskilda komponenter. Vi levererar i princip alltid inom 1-2 arbetsdagar. Vi går dessutom igenom våra ordrar manuellt och är det så att vi förväntar oss lång leveranstid på en order så brukar vi alltid meddela detta via mail när den kommer in.

Felsökningsavgiften som du hänvisar till är endast i dom fall där en kund har köpt en dator i delar, monterat ihop komponenterna själv och skickar in datorn till oss *monterad* för en felsökning - då har vi full rätt att ta ut en felsökningsavgift.

Är det så att vi har byggt datorn åt dig eller du skickar in en enskild komponent och vi konstaterar att det är fel på den så kommer det aldrig tillkomma några felsökningsavgifter. Vi står givetvis även för båda frakter till och från oss vid såna här fall.

Skrivet av exroz:

Hur kommer det sig att t.ex. den här bärbara datorn endast finns i 2 av era butiker, är den på väg ur sortiment?

http://www.inet.se/produkt/1969482/asus-k55vm-sx144v

Edit: Jag ser nu att det berodde på ett (nytt?) filter där det automatiskt är inställt på Butik Göteborg, när man väljer Butik vid start. Förövrigt om den nu är utgående så får ni gärna berätta det.

Vi har testat ett nytt system men kommer att gå tillbaka till det gamla inom kort och jobba vidare

Datorn är inte utgående mig veterligen - vi har i skrivande stund 27st kvar på centrallagret.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Vad är fel? Läste du ens hela mailet?

Om fel ej funnet
Om inte ett fel kan återskapas eller om felet visar sig vara handhavandefel så kommer du att debiteras enligt nedan,

Speciellt det fettmarkerade och understrukna bör du läsa ett par gånger.

Säker på att du ens läste det jag skrev? HDDn var sönder när jag tog emot datorn, (läs DoA; Dead on arrival).

Jag pratade med deras service idag och de bekräftade att HDDn var sönder och att den skulle bytas ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsknegare:

Säker på att du ens läste det jag skrev? HDDn var sönder när jag tog emot datorn, (läs DoA; Dead on arrival).

Jag pratade med deras service idag och de bekräftade att HDDn var sönder och att den skulle bytas ut.

Jupp detta jag reagerade på "Nu påstår ni att jag ska betala en felsökningsavgift på 699 kr. (Sex hundra nittio nio!)" Trodde du inte läst mailet ordentligt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Jupp detta jag reagerade på "Nu påstår ni att jag ska betala en felsökningsavgift på 699 kr. (Sex hundra nittio nio!)" Trodde du inte läst mailet ordentligt.

Självfallet har jag läst mailet, och den reaktion jag hade om avgiften var för att det var rubricerat som "Om inget fel har hittats".

Permalänk
Inet
Skrivet av hampa10:

aw :/ jag som bestälde en zenbook och lite annat jocks och så blir leveransen försenan, Humbug!
vänta på nya leksaker är hemskt.
EDIT: ux32vd har utgått ?!?!?!?!?!?!?!? kunde man inte fått reda på det innan man betala?

Har fått bekräftat nu att leveransen som kommer i nästa vecka kommer att räcka till alla innestående ordrar!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Har fått bekräftat nu att leveransen som kommer i nästa vecka kommer att räcka till alla innestående ordrar!

det var skönt att höra

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

Hej. Här är ett par frågor från mig:

1. Hur kan en dator man beställer vara trasig när man får den skickad hem till sig? Testar ni inte era datorer innan ni skickar ut dom? Jag köpte en Taurus Ultra förra året, och den var trasig när jag fick den. Det första som hände när jag startade den var att jag fick en Blue screen, och sen fortsatte datorn att krasha, hänga sig och få blue screens tills den var totalförstörd och fick skickas tillbaka för reperation. Hur kunde ett sånt här stort fel inte märkas?

2. Varför tar det så himla lång tid för er att reparera trasiga datorer? Min Taurus Ultra gick sönder IGEN för ett par veckor sen och skickades tillbaka så att den var inne hos er den 18:e September. Den står fortfarande bara listad som "Inlämnad/Mottagen" på listan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZitaX:

Hej. Här är ett par frågor från mig:

1. Hur kan en dator man beställer vara trasig när man får den skickad hem till sig? Testar ni inte era datorer innan ni skickar ut dom? Jag köpte en Taurus Ultra förra året, och den var trasig när jag fick den. Det första som hände när jag startade den var att jag fick en Blue screen, och sen fortsatte datorn att krasha, hänga sig och få blue screens tills den var totalförstörd och fick skickas tillbaka för reperation. Hur kunde ett sånt här stort fel inte märkas?

2. Varför tar det så himla lång tid för er att reparera trasiga datorer? Min Taurus Ultra gick sönder IGEN för ett par veckor sen och skickades tillbaka så att den var inne hos er den 18:e September. Den står fortfarande bara listad som "Inlämnad/Mottagen" på listan.

Tänkbar, kanske t o m trolig orsak: Transportskador.

Om det inte är transportskada går elektronik oftast sönder den första veckan eller veckorna. Klarar den det brukar det hålla länge. Alltså kan allting fungerat perfekt hos företaget, men gå sönder hos dig. Det är några procent som går sönder, tyvärr inget som går att komma ifrån med dagens ultralåga priser.

Lägg på 25% (eller kanske mer) på priset så skulle alla delar kunna köras burn-in på ett par dygn vid förhöjd temperatur. Det brukar sålla bort de allra flesta komponenterna som ligger i riskzonen att gå sönder.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Snabb fråga; köpte grafikkortet Gigabyte Geforce GTX 660 2gb från er härom veckan och då skulle det vara någon tävling där man kunde vinna ett till.

Inte för att jag tror att jag skulle vinna, men hur utannonseras detta? Kommer det stå på nätet eller har kanske mail redan skickats till vinnaren / vinnarna?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Det står 2012-10-01 på deras hemsida så jag tror dom kommer snart!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Knycker tråden supersnabbt, får den plats i en Fractal Design R4:a tro? Det måste den väl göra?

Edit: Såg på frågor/svar på inet.se att den "bör" passa i R3:an, därför tar jag det som ett ja.

Permalänk
Medlem

Har det blivit lite fel här?
"Antal användare: 1 st, Alla datorer måste tillhöra samma hushåll"
http://www.inet.se/produkt/9123048/office-home-and-student-20...

Jag köpte den i butik hos er idag, på förpackningen stog det "Familjepacket X3" , dock bara en nyckel inne i boxen.

Permalänk

Hej! när får ni in fler Antec Kühler 620? http://www.inet.se/produkt/6901310/antec-kuhler-h2o-620

Permalänk
Medlem

vad håller er logistik avdelning på med :P? typ alla produkter man vill köpa är ju slut och försenade.

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Har det blivit lite fel här?
"Antal användare: 1 st, Alla datorer måste tillhöra samma hushåll"
http://www.inet.se/produkt/9123048/office-home-and-student-20...

Jag köpte den i butik hos er idag, på förpackningen stog det "Familjepacket X3" , dock bara en nyckel inne i boxen.

Är det inte så att man använder samma nyckel tre gånger bara?

Fast "antal användare: 1st" indikerar iof att det endast är 1 licens på det paketet.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Skrivet av luddev:

Är det inte så att man använder samma nyckel tre gånger bara?

Fast "antal användare: 1st" indikerar iof att det endast är 1 licens på det paketet.

Skrivet av exroz:

Har det blivit lite fel här?
"Antal användare: 1 st, Alla datorer måste tillhöra samma hushåll"
http://www.inet.se/produkt/9123048/office-home-and-student-20...

Jag köpte den i butik hos er idag, på förpackningen stog det "Familjepacket X3" , dock bara en nyckel inne i boxen.

1 Licens men tre installationer

Visa signatur

Riggen: Corsair 600T :: i7 2600K@4,8 - Thermalright Silver Arrow :: MSI Z77 MPOWER :: Corsair Vengeance 16gb DDR3 1600MHz :: Corsair AX 850 Gold Modulär :: EVGA GTX580 SOC :: Corsair Force GT 120gb :: Samsung 830 120gb :: Samsung Ecogreen 2tbx2

Permalänk
Medlem
Skrivet av luddev:

Är det inte så att man använder samma nyckel tre gånger bara?

Fast "antal användare: 1st" indikerar iof att det endast är 1 licens på det paketet.

Dock har ju den engelska motsvarigheten en annan text, vilket gör att det känns som ett skrivfel.
http://www.inet.se/produkt/9123115/office-home-and-student-20...

Permalänk
Medlem

Tjo och tjim era banditer.

Har ni möjlighet att utöka slangar för vattenkylning med

innermått: 10 , ytermått 16.
Ni har 10/13 , 10/19 men fan inte just det man behöver

Ni säljer kompress nipplar för 10/16 men nada slang.
känner inte att jag har så stor lust att byta ut alla mina nipplar.

Samt OM ni tar in, hur lång tid innan det trillar ner i brevlådan?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |