Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av p_stman:

En fundering!. nu har jag klarat av sista bossen och är på Level 29, jag har INTE fått ett enda E-tech vapen eller ett orange vapen heller för den delen. Är det nån här som fått ett E-tech vapen???????????

Jag och min polare som jag kör med har hittills fått 3 E-tech (utöver pistolen man får av Zed) samt 2st orange, en sniper och ett shotgun. Vi är lvl 22 eller 23 har jag för mig.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Avstängd

Funkade fint för mig, se till att ha gått in och ut ur "tåget" som travelpoint, så borde det lösa sig.

Permalänk
Medlem

Om någon vill ha E-Tech vapen så har jag två jag inte använder. Ganska låg level, en Plasma Caster lvl 13 och en Expandifide BlASSter lvl 17. Perfekt om ni kör om spelet med en ny karaktär. Kontakta mig i PM.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Avstängd

Snabbt farmande av

Doc Mercy

Dold text

om man är sugen på det, jag hade inget vapen som han gick ner snabbt nog med, så kom på hur man kan få in bilen där ^^

http://www.youtube.com/watch?v=0NhdhorDYsk&feature=youtu.be

Permalänk
Medlem

Ingen annan som har problem att få igång spelet nu. Antingen är det nåt fel med Steam eller så är det nåt lokalt fel hos mig...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

När man har klarat sista bossen får man upp ett meddelande vid nästa start av spelet om man vill fortsätta med playthrough 1 eller om man vill börja med True vaulthunters mode, då valde jag playthrough 1.
nu när jag har farmat lite mer i p1 så kan jag inte längre välja True vaulthunters mode, det valet kommer inte upp någe mer??

hur ska jag kunna börja med Playthrough 2????????

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Skrivet av p_stman:

När man har klarat sista bossen får man upp ett meddelande vid nästa start av spelet om man vill fortsätta med playthrough 1 eller om man vill börja med True vaulthunters mode, då valde jag playthrough 1.
nu när jag har farmat lite mer i p1 så kan jag inte längre välja True vaulthunters mode, det valet kommer inte upp någe mer??

hur ska jag kunna börja med Playthrough 2????????

Gå ut till menyn, och byt till en annan gubbe, du behöver inte börja spela utan bara byta, när du byter tillbaka får du välja igen

Skrivet av p_stman:

En fundering!. nu har jag klarat av sista bossen och är på Level 29, jag har INTE fått ett enda E-tech vapen eller ett orange vapen heller för den delen. Är det nån här som fått ett E-tech vapen???????????

Tror jag var runt lvl 45 när jag fick mitt första förutom det man får av uppdraget, var dock för lvl 34, så gav bort det. Nu har jag dock hittat ett par stycken på mina gubbar, tror jag har kanske 5-6st som jag hittat

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

tackar för svar.

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

nån som vet om det går att ändra fov på spelet så man ser mer ? Blir typ yr efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

nån som vet om det går att ändra fov på spelet så man ser mer ? Blir typ yr efter ett tag.

Japp det går, det finns en slider som går från 70 till 110 tror jag.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Skrivet av hackeron:

nån som vet om det går att ändra fov på spelet så man ser mer ? Blir typ yr efter ett tag.

Har du kikat i grafikinställningarna?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem

Har nog inste skrattat så mycket genom spelet hittills som jag gjorde när jag och polaren fick varsin Bane SMG i lördags, lätt roligaste vapnet hittills!
Jag fick en Incendiary och polaren fick en Shock, oljudet när båda skjuter samtidigt är obeskrivligt!

Jag gillar dessa talande vapen, har bl.a. kvar min gnälliga sniper mest för att den har hög damage och att den irriterar polaren som tusan.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Det är något konstigt som har hänt för mig här och jag är nu ute efter ett svar på om något är fel, hur man i såna fall kan fixa det och om detta har hänt för någon annan.

När jag började spelet så spelade jag som Gunzerker men ett par timmar in i spelet så ändrade jag mig och skapade en Assassin istället. Jag har fortfarande kvar min gamla Gunzerker men spelar endast på min Assassin nu. Problemet är att spelet verkar tro att jag fortfarande spelar på min Gunzerker när jag är inne på min Assassin. Anledningen till att jag tror att detta är fallet är för att jag inte har hittat ett enda bra vapen för min klass trots att jag spelat runt 20-25 uppdrag, däremot så hittar jag hela tiden mängder med gröna och blåa shotguns och assault rifles som Gunzerkers brukar använda.

Är detta en bugg eller har detta hänt pga. att all loot är random?

Hur mycket av looten är random förresten, är alla items (inklusive kistor etc.) förutom från uppdrag random?

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem

Ja, loot från kistor/bossar och andra saker är random som jag förstått det. Looten är inte dedikerad för en viss klass, utan slumpas. Annars är det något fel på mitt spel också då jag precis som du får allt annat än snipers

Permalänk
Medlem

Bara en liten fråga, jag är level 17 typ och...

sanctury har blivit sanctury hole... finna ännu guld kistan kvar? eller finns det flera? kan jag använda min nyckel på andra sätt?
Edit: Har kollat på google o lite andra sidor men hittar inget...

Dold text
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jakob55:

Bara en liten fråga, jag är level 17 typ och...

sanctury har blivit sanctury hole... finna ännu guld kistan kvar? eller finns det flera? kan jag använda min nyckel på andra sätt?
Edit: Har kollat på google o lite andra sidor men hittar inget...

Dold text

Spoiler inlagd

Tänk på att använda spoiler-taggarna [spoiler] om ni ska skriva om storylinen, alla är inte igenom den än och fått se.. whops, almost spilled the secret!

För att svara på frågan; Ja, den finns kvar på samma ställe.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Spoiler inlagd

Tänk på att använda spoiler-taggarna [spoiler] om ni ska skriva om storylinen, alla är inte igenom den än och fått se.. whops, almost spilled the secret!

För att svara på frågan; Ja, den finns kvar på samma ställe.

Tack för spoilern. [Spoiler]Så jag är på rätt ställe fast det visas som ett annat? eller är jag yyhelt trög? xD[spoiler]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jakob55:

Tack för spoilern. Så jag är på rätt ställe fast det visas som ett annat? eller är jag helt trög? xD

Svarar i spoiler igen, då svaret har med storyn att göra:

Kistan finns kvar i Sanctuary på exakt samma ställe som tidigare, bara det att Sanctuary nu befinner sig på en annan plats. Spela vidare och göra storyline-questerna så kommer du hitta tillbax till Sanctuary igen, så småningom. (Råder dig dock att spara nyckeln till senare!)

Dold text
Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Mechromancer kom ut idag, 1 vecka för tidigt !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferum:

Mechromancer kom ut idag, 1 vecka för tidigt !

Riktig rolig karaktär faktiskt, jag har startat en. Kom upp till level 6 eller något. Gillar verkligen Death Trap.
Än så länge är det min favoritkaraktär, men jag har som sagt inte kört så länge med den. Har också en level 36 Assassin och en 38 Gunzerker. Underbart spel är vad det är.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Ser likheter med soldier. Soldier har ett torn som står still men skjuter på distans.
Mechromancer har ett pet som rör på sig men är melee.

Tornet har högre dps på multitargets.
Deathtrap har högre dps på singeltargets. Tog ner Flÿnt utan att jag behövde göra något på bara några sekunder.

Tornet varar i några sekunder.
Deathtrap varar i eveigheter.

En snabb överblick på träden så kan man specca upp deathtrap lite till så han blir extremt OP i jämförelse med tornet för soldier.
Vänstra trädet som main tree och mitten för övriga poäng och man kan få maximal uptime på Deathtrap kombinerat med många effekter vid summon osv. Inte nog med det får hon speccad % burn damage proc på electrocute vilket kommer vara bra mot alla fiender med sköld och kött.

Nu är ju borderlands inte världens svåraste spel. Men jag ser helt klart Mecromancer som er ersättare till Soldier i ett party.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Crap, jag som inte ens är L25 med min första karaktär än. För lite speltid inplanerat i höst

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Crap, jag som inte ens är L25 med min första karaktär än. För lite speltid inplanerat i höst

Då har du ju inget att förlora på att börja om, du är ändå inte färdig med spelet, kan lika gärna köra om det med Mechromancer.
Min level 36 assassin har precis börjat på Vault Hunter mode, Berzerkern är också inne i Vault Hunter, men kommit fram till Sanctuary.
Med Mechromancern har jag precis tagit mig från Southern Shelf till Three Horns Divide. Har spelat om nästan alla uppdrag 3-4 gånger, eftersom det är polare som skaffat spelet efteråt och då har jag joinat och hjälpt till.

Nu ska jag bara upp till level 50 på någon, redo för alla DLCs.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

Då har du ju inget att förlora på att börja om, du är ändå inte färdig med spelet, kan lika gärna köra om det med Mechromancer.
Min level 36 assassin har precis börjat på Vault Hunter mode, Berzerkern är också inne i Vault Hunter, men kommit fram till Sanctuary.
Med Mechromancern har jag precis tagit mig från Southern Shelf till Three Horns Divide. Har spelat om nästan alla uppdrag 3-4 gånger, eftersom det är polare som skaffat spelet efteråt och då har jag joinat och hjälpt till.

Nu ska jag bara upp till level 50 på någon, redo för alla DLCs.

Ja, långt ifrån klar är jag ju. Första spelet blwv ju som roligast när man kom till vända 2, antar att det är samma sak med tvåan.
Men jag vill ju få klart det med min assassin först, mechromancern får vänta.

Får försöka lära sambon att köra fps så jag kan köra en genomspelning med henne sen

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som säger att bossarna går för fort, att det är för lätt etc: Vänta till Playthrough 2. (Och spela gärna ensamma, då blir det MYCKET svårare)

Är själv level 49 och börjar närma mig slutet av andra genomspelningen, och det är svårt. Spelar ensam med Assasin, byggd för Snipers.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag råkade välja att använda save-filen från molnet, vilket såklart var den dåliga. Frågan är, finns det någon backup på save-filerna som fanns på datorn, eller går det att ladda hem en trainer och på så vis komma upp till samma level igen? Är det tillåtet? Jag är väldigt osugen på att spela om flera timmar, bara för att komma dit jag var.

Visa signatur

om du läser det här är du ägd.

Permalänk
Medlem

har råkat ut för det nåra ggr, nu väntar jag alltid på att BL2 ska ladda up till målnet, innan jag stänger av steam/datorn.

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Ser likheter med soldier. Soldier har ett torn som står still men skjuter på distans.
Mechromancer har ett pet som rör på sig men är melee.

Tornet har högre dps på multitargets.
Deathtrap har högre dps på singeltargets. Tog ner Flÿnt utan att jag behövde göra något på bara några sekunder.

Tornet varar i några sekunder.
Deathtrap varar i eveigheter.

En snabb överblick på träden så kan man specca upp deathtrap lite till så han blir extremt OP i jämförelse med tornet för soldier.
Vänstra trädet som main tree och mitten för övriga poäng och man kan få maximal uptime på Deathtrap kombinerat med många effekter vid summon osv. Inte nog med det får hon speccad % burn damage proc på electrocute vilket kommer vara bra mot alla fiender med sköld och kött.

Nu är ju borderlands inte världens svåraste spel. Men jag ser helt klart Mecromancer som er ersättare till Soldier i ett party.

Beror ju dock på hur man specar Soldiern, själv har jag +16 sekunders uptime på mina turrets, och sen markant kortare cooldown än vad deathtrap har

Kör man Guerilla-trädet tills man har rocketspods, och sen kör på survival så blir turretsen jävligt potenta, skadar bra mycket mer än vad man själv gör, och när man sen fixat runt 100% cooldown reduction så är de inte nere länge Men mecromancer är helt klart en potent dps-klass

Skrivet av Leifson:

Ni som säger att bossarna går för fort, att det är för lätt etc: Vänta till Playthrough 2. (Och spela gärna ensamma, då blir det MYCKET svårare)

Är själv level 49 och börjar närma mig slutet av andra genomspelningen, och det är svårt. Spelar ensam med Assasin, byggd för Snipers.

Har spelat genom play2 snart två gånger, och det var jag som först nämnde att de går för fort Visst, allt skadar extremt mycket mer i playthrough 2, men bossarna varar inte speciellt mycket längre för det. Blu t.ex gick ner på kanske 5-10 sekunder, ännu snabbare går det som Assassin, antingen med svärdet, som tar en kristall per hugg, eller med sina grova crittboostar, beroende på vilket träd man kör

Skulle föredragit att de varit lite mer nötande i bossarna, då super badasses i vissa fall tar längre tid att få ner än de så kallade bossarna.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Efter senaste patchen som kom idag när jag ska starta spelet kommer detta upp "initalzation error. Please ensure the games files have been corrupted or moved." Har testat Verify cache skiten men verkar inte funka.

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lasergurka:

Har spelat genom play2 snart två gånger, och det var jag som först nämnde att de går för fort Visst, allt skadar extremt mycket mer i playthrough 2, men bossarna varar inte speciellt mycket längre för det. Blu t.ex gick ner på kanske 5-10 sekunder, ännu snabbare går det som Assassin, antingen med svärdet, som tar en kristall per hugg, eller med sina grova crittboostar, beroende på vilket träd man kör

Skulle föredragit att de varit lite mer nötande i bossarna, då super badasses i vissa fall tar längre tid att få ner än de så kallade bossarna.

Har dock gjort i stort sett alla side-quests också, man måste göra allt ju! Håller med dig om att majoriteten av bossfighterna kunde varit betydligt längre och mer omväxlande, men nog finns det allt bossar som är besvärliga. BNK3R är den jobbigaste jag mött hittils, och den tog LÅNG tid att döda, och var svår.

Allt beror ju på vilken typ av fiende bossen är. Crystalisks är ju av naturen skitenkla, medans sköld-banditer alltid är besvärliga. Kör, som jag sa, Sniper med fokus på crit och bra damage. Satsar inget alls på melee, det funkar inte i SP, man dör bara man kommer nära.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.