Permalänk

ASP.NET/C# project IIS

Hur publiserar jag en ASPX sida med IIS när jag är klar med projectet? Vilka filer är det man lägger i wwwroot mappen? Slängde in hela projectet i wwwroot mappen vilket inte verkade funka så bra.. fick error medelandet som visas på bilden. Har googlat och kollat på youtube efter hur man gör men hittar inget. Var inte lika enkelt som jag trode då man med PHP bara slängde in filerna i wwwroot mappen och sen localhost/index.php i adress fältet för att se sidan.

Visa signatur

Intel Core i7 3770k 3.5 GHz | Gigabyte GTX 670 2GB OC | MSI Z77A GD65-ATX | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair HX 650W 80+ Bronze | Corsair Obsidian 800D |

Permalänk
Medlem

Två sätt vad jag kan minnas

1. Kolla på http://www.microsoft.com/web/webmatrix/ om du ska köra lokal testning
2. Installera IIS under Program & Funktioner -> Aktivera windows funktioner -> IIS och gå sedan till adminstationsverktyg -> IIS där du får konfigurera för att sedan "deploya" i visual studio.

Permalänk
Medlem

Vilka filer du behöver kan ingen här svara på, det beror på vilka dependencies du använder dig av, vilken teknik o.s.v.

Det enda jag kan berätta för dig för att underlätta det en aning är att du skapar ett publicerings paket av det. Högerclicka på projektet i solutionen i Visual Studio och välj Publish, här kan du sedan välja en vanlig folder och den kommer baka ihop allt du behöver. Eller så kan du publisera direkt till en IIS instanns krävs dock en hel del configuration för det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Vilka filer du behöver kan ingen här svara på, det beror på vilka dependencies du använder dig av, vilken teknik o.s.v.

Det enda jag kan berätta för dig för att underlätta det en aning är att du skapar ett publicerings paket av det. Högerclicka på projektet i solutionen i Visual Studio och välj Publish, här kan du sedan välja en vanlig folder och den kommer baka ihop allt du behöver. Eller så kan du publisera direkt till en IIS instanns krävs dock en hel del configuration för det.

Testat det du sa och allt funkar fint nu tack för hjälpen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770k 3.5 GHz | Gigabyte GTX 670 2GB OC | MSI Z77A GD65-ATX | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair HX 650W 80+ Bronze | Corsair Obsidian 800D |