Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp med val av 670 / 680 med 4gb vram

Permalänk
Medlem

Hjälp med val av 670 / 680 med 4gb vram

Hej, håller på att beställa nya delar till datorbygge och har fastnat på grafikkortet.
Kommer köra i 2560X1440 samt modda en del spel så har redan bestämt mig för 4 gb vram.
Kommer även att köra i sli men antagligen efter något halvår eller så.

I nuläget känns evgas 680 classified 4gb som bästa valet pga. att de fungerar bättre i sli och klockar bra. Läste dock att en del lät väldigt mycket.

Har även kollat på kfa2s 680 ex oc 4gb men den är sämre för sli vad jag har förstått pga avsaknad av referenskylning, samt klockar inte lika bra, läste också om coil whine på en del exemplar.

MSIs 680 twin frozr oc 4gb verkade också intressant men har lägre klockfrekevens, samt ingen referenskylning.

Kollade också på olika 670 med 4 gb men är inte säker på hur stor förlusten i prestandan blir gentemot 680, maxar 670 alla nuvarande spel tillexempel?

Asus 670 4gb med dc2 kylaren verkade annars intressant, kanske går att klocka upp den skapligt? Den är ju inte optimal för sli men kanske funkar att börja med den och köpa ett 670 med referenskylning senare.

Är det mest värt att köra ett classified direkt eller att köpa ett med bättre kylning för tillfället och sen ett till med referenskylning? Klockar de andra 680 bättre än classified tack vare annan kylning?

Classifieds blir inte tillgängliga förrän 18 oktober preliminärt men jag antar att inga värdiga nyheter släpps inom det tidsspannet?

Tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

jag skull nog kört 680 om du skall ha 2560X1440

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!