Permalänk

Nu för tiden är det nog endast softmod som häller för xbox 1 eftersom att chip är svåra att få tag på eller för dyra men går lätt att softmodda bara man har en dator med ide eller så kör man en konverter ide ---> sata i xboxen och använder en sata disk istället till xbox 1

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tozzi:

Halo 2 är som Vista, en flopp imo ^^ Halo 1 ska det va! ;D

Äsch, jag är en fullblodad Halo-veteran och jag tycker Halo 2 är Bungies största succé.

Visst, Halo:CE är otroligt unikt och en enormt nostalgisk spelkänsla i sig men i en helhet så är Halo 2 definitivt bättre enligt mig
När jag tänker efter så är det nog faktiskt den enda uppföljaren till ett spel som jag tycker är bättre än 1:an

OnT: Mitt gamla Xbox-Original dog av blixten en sorglig dag för 6 år sedan medans jag spelade just Halo 2, annars hade jag gärna varit med via Internet på något sätt!

Nu har jag lärt mig att använda överspänningsskydd...R.I.P

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Nu för tiden är det nog endast softmod som häller för xbox 1 eftersom att chip är svåra att få tag på eller för dyra men går lätt att softmodda bara man har en dator med ide eller så kör man en konverter ide ---> sata i xboxen och använder en sata disk istället till xbox 1

Jag har några chip kvar tror jag, alladin-chip

Skrivet av Sisyfos:

Äsch, jag är en fullblodad Halo-veteran och jag tycker Halo 2 är Bungies största succé.

Visst, Halo:CE är otroligt unikt och en enormt nostalgisk spelkänsla i sig men i en helhet så är Halo 2 definitivt bättre enligt mig
När jag tänker efter så är det nog faktiskt den enda uppföljaren till ett spel som jag tycker är bättre än 1:an

OnT: Mitt gamla Xbox-Original dog av blixten en sorglig dag för 6 år sedan medans jag spelade just Halo 2, annars hade jag gärna varit med via Internet på något sätt!

Nu har jag lärt mig att använda överspänningsskydd...R.I.P

Finns krysslådan kvar?!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Jag har några chip kvar tror jag, alladin-chip

Finns krysslådan kvar?!

Nice xbox är egentligen bästa maskinen man kan göra nästan allt på den det är galet hur billigt man kan hitta en nu jag köpte nyligen xbox med 2 kontroller för 63kr !!! det är crazy men riktigt nice kan användas till arkadmaskin eller något annat skoj

men om man ska lira halo 2 online vilket är det bästa sättet inte xbox live dvs .. jag har prövat xlink kai men där är ping galet dålig hur är xbconnect ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Nice xbox är egentligen bästa maskinen man kan göra nästan allt på den det är galet hur billigt man kan hitta en nu jag köpte nyligen xbox med 2 kontroller för 63kr !!! det är crazy men riktigt nice kan användas till arkadmaskin eller något annat skoj

men om man ska lira halo 2 online vilket är det bästa sättet inte xbox live dvs .. jag har prövat xlink kai men där är ping galet dålig hur är xbconnect ?

Pingen blir hög för alla jag hittar är från USA men jag har ca 60 i ping och de flesta under 100 dock finns det några med ping på 250 men om man gör en egen lobby där bara vi spelar så skulle nog pingen kunna bli väldigt låg.

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

Pingen blir hög för alla jag hittar är från USA men jag har ca 60 i ping och de flesta under 100 dock finns det några med ping på 250 men om man gör en egen lobby där bara vi spelar så skulle nog pingen kunna bli väldigt låg.

Nice men vilket program använder du? xbconnect eller xlinkkai?

Tänkte pröva det sen när några polare kommer över att lira med dom och koppla oss online och lira med andra

brukar du lira ofta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Nice men vilket program använder du? xbconnect eller xlinkkai?

Tänkte pröva det sen när några polare kommer över att lira med dom och koppla oss online och lira med andra

brukar du lira ofta?

Xbconnect , faktiskt spelade jag för andra gången idag men det skulle vara kul o lira med lite svenskar för hittar bara folk från USA (det var ca 30 pers online nu idag).

Men kommer nog lira ganska mycket då jag inte kört halo 2 på så länge och multiplayerkartorna på det spelet är så sjukt roliga

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

Xbconnect , faktiskt spelade jag för andra gången idag men det skulle vara kul o lira med lite svenskar för hittar bara folk från USA (det var ca 30 pers online nu idag).

Men kommer nog lira ganska mycket då jag inte kört halo 2 på så länge och multiplayerkartorna på det spelet är så sjukt roliga

Jaha men hur pass bra flyter spelet på när du lirar med amerikaner?

Går det att prata online när man lirar eller måste man använda sig utav skype och likande till datorn?

Permalänk
Medlem

halo

Det går ganska bra att spela upp till ping ca 130 ms, ospelbart vid ca 250ms. man kan prata i spelet om man har ett xbox headset. Det går även bra att spela orginal xbox-spel på en 360, bara 360 spelen som har pingfilter vid typ 30 ms . Om ni har problem med komma in på servrar eller skapa egna så öppna port 8602 i eran router.

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan hosta? :)

Vore ju toppen om någon med bra lina kan hosta. Själv sitter jag med bryggat modem osv. så det var inga problem för mig att hosta när jag och min gode vän testade; däremot har jag 24/1 så det är helt ospelbart.

Den som sitter med skönare upp-hastighet får gärna ta på sig att skapa en lobby så att säga, hade kunnat bli en härlig liten sweclockers lobby med gamla Halo veteraner!

Alla som ser detta och har ett intresse kan väl vara så snälla och försöka leta reda på vår man för jobbet!

Må väl allesamman.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Vore ju toppen om någon med bra lina kan hosta. Själv sitter jag med bryggat modem osv. så det var inga problem för mig att hosta när jag och min gode vän testade; däremot har jag 24/1 så det är helt ospelbart.

Den som sitter med skönare upp-hastighet får gärna ta på sig att skapa en lobby så att säga, hade kunnat bli en härlig liten sweclockers lobby med gamla Halo veteraner!

Alla som ser detta och har ett intresse kan väl vara så snälla och försöka leta reda på vår man för jobbet!

Må väl allesamman.

Mvh. Mansion

Låter bra jag har bryggat 8/1 så det blir ingen hostning för min del heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Jaha men hur pass bra flyter spelet på när du lirar med amerikaner?

Går det att prata online när man lirar eller måste man använda sig utav skype och likande till datorn?

Det flöt på bra igår dock har jag inget gammalt xbox headset men man kan ju alltid snacka på skype

Permalänk
Medlem

Halo

drar igång en host nu mitt gametag är xXxHokexXx

Permalänk
Medlem
Skrivet av pluppen_:

drar igång en host nu mitt gametag är xXxHokexXx

Kommer in om någon minut

Mitt alias in-game är Henkow

Permalänk
Medlem
Skrivet av pluppen_:

drar igång en host nu mitt gametag är xXxHokexXx

Halo 1/2 ? Jag kommer in om 10min

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av pluppen_:

Som du märker e jag jävligt rostig

Permalänk
Medlem

Ska tanka Halo 2 och försöka emulera det, Kommer förhoppningsvis kunna spela med er iaf ,

Jag äger Halo 1 , 2 , 3 då är det väl inte olagligt att ladda ner Halo 2 till xbox ?

Min gamla xbox började ryka

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bekric:

Ska tanka Halo 2 och försöka emulera det, Kommer förhoppningsvis kunna spela med er iaf ,

Jag äger Halo 1 , 2 , 3 då är det väl inte olagligt att ladda ner Halo 2 till xbox ?

Min gamla xbox började ryka

Nej då äger också halo 2 men har det installerat på en hårddisk i xboxen så man slipper använda skivan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bekric:

Ska tanka Halo 2 och försöka emulera det, Kommer förhoppningsvis kunna spela med er iaf ,

Jag äger Halo 1 , 2 , 3 då är det väl inte olagligt att ladda ner Halo 2 till xbox ?

Min gamla xbox började ryka

Jag kan ta ditt rykande (färsk?) xbox, om du har det kvar :>

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Låter verkligen som en höjdare, döper man servrarna till något så man kan se att man är inlogga på en svensk server sedan? Vad kommer ni döpa den till ifall någon ska hosta? Jag har inte fixat mitt xbox än måste byta till större hårddisk tänkte jag så jag joinar er lite senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Låter verkligen som en höjdare, döper man servrarna till något så man kan se att man är inlogga på en svensk server sedan? Vad kommer ni döpa den till ifall någon ska hosta? Jag har inte fixat mitt xbox än måste byta till större hårddisk tänkte jag så jag joinar er lite senare

Servern tror jag heter det hosten heter t.ex heter pluppen_ xXxHokexXx i xbconnect så då går man in på hans server på datorn sen på xboxet ploppar hans lobby upp under system link.

Permalänk
Skrivet av pluppen_:

Det går ganska bra att spela upp till ping ca 130 ms, ospelbart vid ca 250ms. man kan prata i spelet om man har ett xbox headset. Det går även bra att spela orginal xbox-spel på en 360, bara 360 spelen som har pingfilter vid typ 30 ms . Om ni har problem med komma in på servrar eller skapa egna så öppna port 8602 i eran router.

Skrivet av Mansion:

Vore ju toppen om någon med bra lina kan hosta. Själv sitter jag med bryggat modem osv. så det var inga problem för mig att hosta när jag och min gode vän testade; däremot har jag 24/1 så det är helt ospelbart.

Den som sitter med skönare upp-hastighet får gärna ta på sig att skapa en lobby så att säga, hade kunnat bli en härlig liten sweclockers lobby med gamla Halo veteraner!

Alla som ser detta och har ett intresse kan väl vara så snälla och försöka leta reda på vår man för jobbet!

Må väl allesamman.

Mvh. Mansion

Skrivet av Henke779:

Servern tror jag heter det hosten heter t.ex heter pluppen_ xXxHokexXx i xbconnect så då går man in på hans server på datorn sen på xboxet ploppar hans lobby upp under system link.

Nice då kommer vi ses där grabbar Får se nr jag joinar er som sagt men det ska bli kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Jag kan ta ditt rykande (färsk?) xbox, om du har det kvar :>

Det började ryka och sedan efter det så startade det inte , Och det försvann efter senaste flytten

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem

Bara så ni vet (kanske hjälper någon) kan man koppla in xboxet till en laptop och brygga det.

Permalänk
Medlem

ska käka nu, men kommer kanske in och spelar lite efter!

två streamr från xbc: http://www.twitch.tv/calif0rnian - en norrman och http://www.twitch.tv/vavalo ett före detta pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Servern tror jag heter det hosten heter t.ex heter pluppen_ xXxHokexXx i xbconnect så då går man in på hans server på datorn sen på xboxet ploppar hans lobby upp under system link.

Skrivet av pluppen_:

ska käka nu, men kommer kanske in och spelar lite efter!

två streamr från xbc: http://www.twitch.tv/calif0rnian - en norrman och http://www.twitch.tv/vavalo ett före detta pro

Okej, tog ett tag innan jag kom på att refresha för kom inte in på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bekric:

Det började ryka och sedan efter det så startade det inte , Och det försvann efter senaste flytten

Nooo

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Lite sent..men jag vill faktiskt också spela det ;(..Tycker att byxorna börja sitta lite tajt :S och huvet är i sorg av många gamla bra minnen..jag var fan kung och tog alla polare i halo på dom dagarna, körde dock 2:an mest..

Nej nu måste jag fan köpa mig ett xbox..halo och spela kampagnen!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Är Halo nostalgi?
För mig är nostalgi Goldeneye N64. Men det är väl en generationsfråga.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum