Problem med svart skärm i WOW

Permalänk
Medlem

Problem med svart skärm i WOW

Tjo!

Har ett litet skumt problem som jag enbart upplevt i WOW. Nu är det iofs det enda spelet jag spelar.

Helt plötsligt blir skärmen svart. Ljudet fortsätter ett par sekunder, sen hänger sig datorn. Drivrutiner är uppdaterade men det hjälpte inte.

Detta kan hända flera gånger/dag eller kanske en gång/vecka. Så det är svårt att felsöka skiten.

Har en polare som tror att det kan vara fel på minnena, men då borde väl datorn hänga sig helt. Ljudet borde väl inte fortsätta spela ett par sekunder då?

Vet inte ifall jag har formulerat mig på ett sätt som ni kan förstå.

Kortet jag har är ett 5850 ifall det skulle vara till nån hjälp.

Permalänk

Testa andra spel o se om problemet uppstår.
Annars så prova lite andra grafikinställningar, testa fullskärm och fönster, skruva lite på detaljer osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Du kanske har samma problem som mig och många andra. Kolla om du känner igen dig: http://www.sweclockers.com/forum/121-world-warcraft/1152678-d...

Permalänk
Hedersmedlem

Din polare kan mycket väl ha rätt. Prova att köra ett memtest program. Windows 7 inbyggda tex.
Kan även vara värmeproblem. Prova att rensa alla kylflänsar i datorn, särskilt de på grafikkort och processor.
Till sist kan det vara WoW-installationen som är korrupt. Prova att köra det diagnostikverktyg som kommer med WoW.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Läst lite olika trådar på blizzards forum och det verkar vara många som har detta problemet.

Så det verkar inte som att det är nåt fel på hårdvaran. Låter bra detta.

Permalänk
Medlem

Jo, det verkar vara ett vanligt fel. Har själv gått lite berserk på blizzards forum för jag tycker inte att det händer nåt. Såg idag att AMD släppt några beta drivers (inte släppta idag, men upptäckte dem idag) som jag ska testa när jag kommer hem. Fanns några profiler som nämde fix för just WoW och MoP (http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw...) för mitt kort då som är ett Radeon HD 7-serien.

Förstår ju att det är en kombo av drivrutiner och spelet som inte går ihop. Men någon av dem får ta och göra nåt för vissa kan ju nte ens spela för det kraschar hela tiden.