Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Finns det någon som kan bekräfta att en H100 inte passar i ett FD Define R4 ?

Permalänk

Finns det någon som kan bekräfta att en H100 inte passar i ett FD Define R4 ?

Eller gärna kan bekräfta att den passar. Hur ska man mäta och ta reda på om den skulle passa med mina komponenter ?
Finns det cm info någonstans och hur skulle man då mäta för att kunna utesluta det ?

Permalänk

Kan inte tänka mig att den inte skulle passa. Det är 2x140mm och väldigt stort där inne.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Det ska passa från vad jag hört!

Permalänk
Medlem

Vad jag sett passar den inte, det finns en bild en bit ner i detta galleri som visar hur det blir
http://www.sweclockers.com/galleri/10233-galleri-fd-define

Visa signatur

Cpu: AMD phenom II x6 1055t @ 3,6Ghz, Moderkort: m4a87td/usb3, Grafik: Gainward gtx 560ti @ 950mhz twin turbo II, Ram: 12Gb 1333MHz, Nätagg: Seasonic s12 500w, SSD OCZ Vertex 2 120Gb HDD: Seagate Barracuda 7200 256Gb, Ljudkort: Creative Sound blaster live! ct4620.

Permalänk
Medlem

Om man plockar bort 5,25 tums platsen?

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Om man plockar bort 5,25 tums platsen?

Ne, snarare plockar bort 8.pins kontakten

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Ne, snarare plockar bort 8.pins kontakten

Vänta nu här? Va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Vänta nu här? Va?

Troligtvis den som tog emot, då han fick montera radiatorn snett..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Vänta nu här? Va?

Beroende på moderkort så brukar 8-pin, kylaren ovanför CPU eller RAM-minnen ta i när det är så lite plats som det är ovanför moderkortet.
Jag funderade ett tag på vattenkylning i min Arc, men kom fram till att det inte var det lättaste om planeringen inte var perfekt.
Jag kom fram till att om jag ville ha en 360mm radiator så var max tjocklek med fläktar ca 60mm.
Det blev en bit till om man bara tog en 240mm eller en 280mm som då hamnar längre ut mot vänstersidan med de färdiga hålen. Tyvärr var det inte mycket mer med mina höga Vengance-minnen så det blev luftkylning för hela slanten.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk

Jag hittade den här sidan när jag sökte på google och jag skulle vilja få ett klartecken om det skulle funka att installera corsairs h100 i fronten istället för i taket? Om man bara tar bort en hårddiskbur och flyttar den mindre.

http://www.sotechdesign.com.au/fractal-design-define-r4-does-...

Permalänk
Medlem

Jag googlade innan jag kopte det chassiet, och hittade svar och videos om att H100'an passar.

Men jag kan bekrafta det har med, ja den passar. Iallafall med mitt Asus Z68-V Pro moderkort.

( anv. inte den datorn langre sa kan tyvarr inte mata nagot mer )

Skrivet av blackmorph:

Jag hittade den här sidan när jag sökte på google och jag skulle vilja få ett klartecken om det skulle funka att installera corsairs h100 i fronten istället för i taket? Om man bara tar bort en hårddiskbur och flyttar den mindre.

http://www.sotechdesign.com.au/fractal-design-define-r4-does-...

Forsta forsoket sa monterade jag min i fronten, det fungerade men jag flyttade den till taket. p.ga att slangarna led lite av att sitta i fronten. Det fungerar, men ar inte optimalt.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic