Vart hittar jag billigaste HDMI>Komponent AV kabel till PS3?

Permalänk

Vart hittar jag billigaste HDMI>Komponent AV kabel till PS3?

Som Sagt Vart hittar jag billigaste HDMI>Komponent AV kabel till PS3? alla kinafabrikat känns lite dyrt i längden att köpa och prova sig igenom tills man hittar en som faktiskt funkar....

Någon som köpt 3rd-party kable som funkat klockrent? om så vart isfl, och pris då? om någon råkar ha en som ligger och inte längre används får ni
gärna skicka ett PM så kan vi säkert komma överens;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaddyGrief:

Som Sagt Vart hittar jag billigaste HDMI>Komponent AV kabel till PS3? alla kinafabrikat känns lite dyrt i längden att köpa och prova sig igenom tills man hittar en som faktiskt funkar....

Någon som köpt 3rd-party kable som funkat klockrent? om så vart isfl, och pris då? om någon råkar ha en som ligger och inte längre används får ni
gärna skicka ett PM så kan vi säkert komma överens;)

finns ingen sån kabel så det lär du aldrig hitta, maskinen har en särskild utgång för analog AV. adaptermojänger finns däremot som gör just det där. men nu tror jag du helt enkelt menar en komponentkabel? isf funkar nästan vilken som helst, det är inget direkt speciellt med originalkabeln utöver att den är tjusigt designad. tvivlar på att ens en videofil med oscilloskopet i högsta hugg skulle kunna avgöra skillnaden.

så köp du en Kinakabel med lugn.

funktionsmässsigt mest lik den riktiga, utan extra C-sladd som nedan: http://www.console.se/ps2/kablar/ps2komponentkabel.html

ungefär lika tjock som originalet iaf: http://www.importgrossisten.se/ps3/96-komponentkabel-till-ps2...

/

äh, denna var visst en sån där japansk specialare, inte konstigt det var rea. denna funkar med alla de vanligaste konsollerna nu, och billigare blir det nog knappast: http://www.faceplate.se/ps3-kablar-adaptrar/431-4-i-1-d-termi...

Dold text
Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Kolla på Ebay/DX.com eller liknande

Permalänk
Rekordmedlem

Som sagt, hdmi till komponent existerar inte och det lär aldrig komma heller, det är förbjudet enligt licensreglerna för hdmi att göra om hdmi till högupplöst analogvideo och att ta ut lågupplöst signal via hdmi är knappast vettigt det heller.
Du kan däremot använda av porten för att få ut komponent.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

my bad Multi-AV>komponent menade jag solly. har testat 2 olika men no go

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DaddyGrief:

my bad Multi-AV>komponent menade jag solly. har testat 2 olika men no go

Det låter mera som om du inte slagit på utgången.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sourcenemy:

my bad Multi-AV>komponent menade jag solly. har testat 2 olika men no go

Är det en sådan du söker?