Permalänk

retrohögtalare

Tja mina högtalare hade lagt av så jag köpte ny och bytte. Så det blev retro stil blev det ful blev dom
kommentera om ni vill
låter bra gör dom
så min Förstärkare med sina 24 år på nacken låter jävligt bra

Högtalare: Pinoneer
Förstärkare: Technics SA-GX130 ålder 24 år

retrohögtalare

Permalänk
Medlem

Retrostil,lol.

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Retrostil,lol.

jo du låter bra gör dom

Permalänk
Medlem

Jaså det gör dom

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av anddan006:

jo du låter bra gör dom

Får man fråga vilka ljudreferenser och hur många års erfarenhet av högtalarbygge du har?

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Får man fråga vilka ljudreferenser och hur många års erfarenhet av högtalarbygge du har?

har en en baslåda på 12" jag bygge 2008 som låter bra än
och lådorna är från min gamla stereo. hålen är från fronten som satt på dom
iden var att dom skulle se retro ut i med det så ska dom va fula

Permalänk
Medlem
Skrivet av anddan006:

har en en baslåda på 12" jag bygge 2008 som låter bra än
och lådorna är från min gamla stereo. hålen är från fronten som satt på dom
iden var att dom skulle se retro ut i med det så ska dom va fula

Nu menar jag inte nåt du har byggt själv utan snarare nån färdigbyggt från nån välkänt företag.
Undrar om inte de där hålen kommer påverka ljudet en aning,prova täppa igen dom,sen använder man inte bilhögtalare till högtalarbygge.

Permalänk
Medlem

?? What a....?!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att skriva allt
på en och samma rad?
Tycker det
Är jävligt
Iriterande att läsa när
du skriver
såhär

Permalänk
Medlem

Satsar hundra spänn på att du är ifrån östergötland!

"ful blev dom"
"låter bra gör dom"

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Har samma förstärkare i till köks stereon. Funkar bra faktiskt, riktigt bra med tanke på sin ålder.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Retrostil? Du menar Ghettostil!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Retrostil? Du menar Ghettostil!

ja det är det skrev lite fel men ska ändra det sen

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Satsar hundra spänn på att du är ifrån östergötland!

"ful blev dom"
"låter bra gör dom"

nej jag är från tallsjö några mil från åsele men bor i umeå
där min dealekt kommer i från

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Har samma förstärkare i till köks stereon. Funkar bra faktiskt, riktigt bra med tanke på sin ålder.

jo du är nöjd med min som fan med tanke på sina 24 år och låter bra så.
Det är bättre kvalite på grejerna som är 24 år gamla än det som är nytt

Permalänk
Avstängd

Har en mycket äldre Technics som garanterat låter bättre än den där, nämligen en sa 300k som i allafall är lite retro jämfört med det där tippfyndet...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av joshoa:

Har en mycket äldre Technics som garanterat låter bättre än den där, nämligen en sa 300k som i allafall är lite retro jämfört med det där tippfyndet...

köpte min på tradera för 400 kr sen några år sen då var den
18 år och nu 24 år
jag är nöjd med den så länge jag har haft den

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anddan006:

köpte min på tradera för 400 kr sen några år sen då var den
18 år och nu 24 år
jag är nöjd med den så länge jag har haft den

Det är fortfarande så pass "nytt skit " att det är från technics dåligare år... vad som helst låter säkert lika bra eller bättre... men om du inte har något att jämföra med så låter den säkert okej enligt dig...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Jag är väl ingen överdriven ljudfantast men jag har en bror som är mycket ljudintresserad som köper in många fina högtalare såsom b&w, XTZ , elac etc, och har XTZ förstärkare som testförstärkare, samma med CD spelaren, och har haft mycket retro från 70 och 80 talet hemma med...men inget som har varit såhär fult som detta, no offence men gör om ,gör rätt! Ta bort tvn från högtalarna med!! Du kan inte säga att dessa högtalare låter "bra" för det gör dom antagligen inte, bra ljud handlar inte om att det är massa skrål och bas... Tyvärr men du får bara 1p utav mig.