Folk hör min musik i skype, några tankar?

Permalänk
Medlem

Folk hör min musik i skype, några tankar?

Hejsan alla! Som jag beskrev så hör folk min musik trots att jag använder headset, detta är något som jag alltid haft problem med, vill nu försöka lösa det en gång för alla. Jag tar emot alla tips och funderingar.

Mvh
En glad filur!

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Medlem

voice-ip, moderkort, ljudkort ?

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem

En spontan tanke är att du kanske har "wave", eller "what you hear" som inspelningsenhet på något vänster.
Har upplevt något liknande när jag mixtrat runt med inställningar vill jag minnas, men det var på XP-tiden det...

Inte till så mycket hjälp, inser jag, men en liten inflikare i alla fall.

Visa signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Permalänk
Lego Master

Sluta lyssna på musik?

Nä, allvarligt. Kolla igenom alla inställningar i windows relaterat till ljud och mikrofon. Det finns en "lyssna på den här enheten"-checkbox på mikrofonen, kolla om du har nåt liknande nån annanstans? Prova annat headset (kör du USB eller inte?). Om möjligt, prova annat ljudkort. Koppla in annan mic istället för den i headsetet, samma sak där?

Inställningarna i skype. Jag är kass på det, men finns det nåt där som säger att den ska släppa igenom annat ljud?

Hörs spelljud, eller är det bara musik? Inställningar i ditt musikprogram?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Tja!

Provat alla ljudutgångar? Hört folk som fått det sluta med att koppla i bak på datorn. Sen prova att stänga av Linjeingång,tror det var problemet för mig när jag hade samma problem. Mixtra lite med samma fönster som jag postar under!

Permalänk
Medlem

Om du har 3,5mm kontakt och har den ikopplad i framdelen av datorn, testa byta till kontakten där bak. Fungerade för mig på något konstigt vis.

Permalänk

Hände en kompis till mig också. Det var inte bara musik vi hörde, om man säger så

Permalänk
Medlem

Stäng av steromixen helt och kolla settings i skype!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av saltiiz:

Om du har 3,5mm kontakt och har den ikopplad i framdelen av datorn, testa byta till kontakten där bak. Fungerade för mig på något konstigt vis.

Testade men helt plötsligt blir micen jättelåg.

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Stäng av steromixen helt och kolla settings i skype!

Har ingen stereomix.

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelle123:

Testade men helt plötsligt blir micen jättelåg.

kan det inte vara så att mick volymen sänks när du drar ur den?

Var så för mig förut, jobbigt ifall det glappar..

Permalänk
Skrivet av pelle123:

Har ingen stereomix.

Jo, den är dold (avaktiverad). Det kan du se om du högerklickar på blank yta och bockar i "show disabled devices"

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Sluta lyssna på musik?

Nä, allvarligt. Kolla igenom alla inställningar i windows relaterat till ljud och mikrofon. Det finns en "lyssna på den här enheten"-checkbox på mikrofonen, kolla om du har nåt liknande nån annanstans? Prova annat headset (kör du USB eller inte?). Om möjligt, prova annat ljudkort. Koppla in annan mic istället för den i headsetet, samma sak där?

Inställningarna i skype. Jag är kass på det, men finns det nåt där som säger att den ska släppa igenom annat ljud?

Hörs spelljud, eller är det bara musik? Inställningar i ditt musikprogram?

Allting hörs, det som är problematiken.

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsakPromKing:

Jo, den är dold (avaktiverad). Det kan du se om du högerklickar på blank yta och bockar i "show disabled devices"

Nope, det enda som jag kan se är tåv mikrofoner och en som heter linjeingång.

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

kan det inte vara så att mick volymen sänks när du drar ur den?

Var så för mig förut, jobbigt ifall det glappar..

Jadu, kan kanske vara så, ska testa lite till. Riktigt irriterande problem. Det ska sägas att headsetet kostade 100 spänn, men fattar ändå inte hur det kan läcka genom headsetet borde vore omöjligt.

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Skrivet av pelle123:

Jadu, kan kanske vara så, ska testa lite till. Riktigt irriterande problem. Det ska sägas att headsetet kostade 100 spänn, men fattar ändå inte hur det kan läcka genom headsetet borde vore omöjligt.

Sitter micen på headsetkabeln, om den gör det så testa att deaktivera mic alt dra ut 3,5mm för micen. Vet inte vad du har för headset men enklast är att testa ett annat för att utesluta vad det är som felar!

Permalänk

Har samma problem, löste det med Acoustic Echo Cancellation som finns med Realtek drivrutinerna.

Detta uppstod för mig efter jag använde sony vegas pro, renderade ett klipp sedan hörde alla i Skype vad jag hörde.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Har samma problem, löste det med Acoustic Echo Cancellation som finns med Realtek drivrutinerna.

Detta uppstod för mig efter jag använde sony vegas pro, renderade ett klipp sedan hörde alla i Skype vad jag hörde.

Har inte realtek.

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Skrivet av pelle123:

Har inte realtek.

http://msi.com/product/mb/P67A-C45--B3-.html#/?div=Detail inte?

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelle123:

Har inte realtek.

Som det nämnts tidigare är problemet med ditt integrerade realtekljudkort att det mixar ihop ingångarna från fronten med ditt "ut-ljud".

Lösningen är, som det nämnts tidigare, att byta till en ingång på baksidan (på själva moderkortet alltså).

Om volymen blir lägre får du väl helt enkelt dra upp den alternativt öka känsligheten/boosten.

Permalänk
Medlem

Haha, trodde det var thx studio, men icke. Ska testa ditt tips, är det bara att ladda ner eller finns det på medföljande skiva?

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Som det nämnts tidigare är problemet med ditt integrerade realtekljudkort att det mixar ihop ingångarna från fronten med ditt "ut-ljud".

Lösningen är, som det nämnts tidigare, att byta till en ingång på baksidan (på själva moderkortet alltså).

Om volymen blir lägre får du väl helt enkelt dra upp den alternativt öka känsligheten/boosten.

Jo, min gamla dator hade ungefär samma problem, dock fattar jag fortfarande inte att de främre ljudingångarna ska vara så oerhört känsliga. Men får som sagt försöka med dem där bak.

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelle123:

Jo, min gamla dator hade ungefär samma problem, dock fattar jag fortfarande inte att de främre ljudingångarna ska vara så oerhört känsliga. Men får som sagt försöka med dem där bak.

Känsliga? Det handlar ju inte om att micken plockar upp ljudet utan det sköts direkt i hårdvaran/mjukvaran.

Jag håller dock med om att det är märkligt, speciellt när det inte ges några möjligheter (inga som jag har hittat iaf) att stänga av ihopmixningen av kanalerna...

Permalänk
Medlem

Låter precis som stereo mix....

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av pelle123:

Haha, trodde det var thx studio, men icke. Ska testa ditt tips, är det bara att ladda ner eller finns det på medföljande skiva?

Bara gå in på hemsidan, drivers sedan ladda hem. Varför använda utdaterade drivisar?

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Bara gå in på hemsidan, drivers sedan ladda hem. Varför använda utdaterade drivisar?

Installerade drivrutinerna, funkar fortfarande inte, någon som kan komma med fler tips eller funderingar. Är oerhört enerverande att den främre panelen inte fungerar. Ska man in och börja pilla på hårdvaran eller kanske ringa till MSI.

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelle123:

Installerade drivrutinerna, funkar fortfarande inte, någon som kan komma med fler tips eller funderingar. Är oerhört enerverande att den främre panelen inte fungerar. Ska man in och börja pilla på hårdvaran eller kanske ringa till MSI.

hade exakt samma problem, testade att installera typ 10 olika versioner av skype, drog sedan ner den senaste på nytt och voila, funkade prima. vet dock inte riktigt var felet låg

(hade problem med ljudet även via bakre ingångarna)

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk

Kan va problem med jordning i de främre kontakterna på chassit .. det var det på mitt antec 300, lät de främre kontakterna jorda på ljudkortet istället för USB-kontakterna, problem solved

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem som dig, fast jag har P67A-GD55 istället (exakt samma ljudchip), jag mixtrade runt i alla inställningar och ingen inställning sa att det skulle bli att mic-ljudet skulle gå vidare såhär. Jag fick mitt problem löst genom att dra ut micen i fronten, o sen sätta i den igen och välja "mic in", jag sitter även på en äldre realtek drivrutin då de nyare inte fungerar med equalizern av någon anledning....

jag kör med edit: Version: 6.0.1.6602 (2.68) drivrutinen, testa de och åter igen kolla igenom så att inga inställningar är fel, t ex i realteks mjukvara är det nåt som heter "playback volume", dra ner den till lägsta och kryssa för den (mute), även där i windows ljudinställningar:

lånade bilden av Johan Holm, hope it´s oki?

edit: äh, ja smetar med min realtek bild också:

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk

Bumpar denna tråd då jag fått samma problem. När jag använder ljud och mic ingångarna på datorns framsida går ljudet så alla kan höra det. Jag har testat de lösningar ni skrivit här och även stängt at mixern. Allt fungerar som det skall när jag använder ingångarna på datorns baksida. Jag har även testat med att ominstallera Windows utan resultat.

För mig låter detta som ett hårdvarufel men jag är ingen expert på datorer. Jag är tacksam för att hjälp jag kan få.

// DarkHeaven