Permalänk

Turano - Gravyr - UPDATE!

Då jag fått smak för att gravyr"pimpa" mina chassin sen jag gjorde det med mitt P182 så har jag nu börjat med vänstersidan på mitt nya P280.

Vänster sida.

Motivet är lånat av terminatress på deviantArt (länk längre ner) och det enda jag gjort är att anpassa måtten och göra linjerna hårdare/tydligare i PS.

Speciella tack går till:

Lady Luck Tattoo i Växjö, för att jag fick låna PS och skrivare.
Alvesta Bok-och Pappershandel, som ordnade fram karbonpapper.
Wolverine här på Sweclockers, som väckte mitt intresse för att börja gravera.

Länk till motivet: http://terminatress.deviantart.com/gallery/?offset=24#/d2av28...

Höger sida.

Lånat motivet av Amonamart på HP efter förfrågan. Snabb redigering i PS då jag spegelvände och skalade om bilden.
Länk till motivet: http://images.hamsterpaj.net/photos/full/78/391926.jpg

Turano - Gravyr - UPDATE!

Permalänk
Medlem

kan inte att bara säga 5 stjärnor ^^
smart det med karbonpapper, måste testas ^^

Permalänk
Proffsmoddare

Ser riktigt bra ut ! Trevligt att man fått någon intresserad av gravyr med ju Håller själv på just nu med en gravyr Torchlight II tema på ett Fractal Design R4

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska ta dina grannar i kragen och säga till att om du vill använda din dremmel i 30 min så får dem stå ut. Lite mänskliga måste de väll vara ?

Edit: Riktigt bra gjort btw!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

Riktigt snyggt!: ) 5/5! Kan man köpa gravyrer någonstans ?:O

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;12791403']Ser riktigt bra ut ! Trevligt att man fått någon intresserad av gravyr med ju Håller själv på just nu med en gravyr Torchlight II tema på ett Fractal Design R4

Tack! Har du någon projekttråd/galleri för det?

Skrivet av Kardizz:

Jag tycker du ska ta dina grannar i kragen och säga till att om du vill använda din dremmel i 30 min så får dem stå ut. Lite mänskliga måste de väll vara ?

Edit: Riktigt bra gjort btw!

De kommer från Somalia och pratar 0 Svenska...

Skrivet av MatrixAxel:

Riktigt snyggt!: ) 5/5! Kan man köpa gravyrer någonstans ?:O

Tack! Men... köpa gravyrer...? Hur menar du nu?

Permalänk
Medlem

Du borde starta ett företag där du ritar upp motiv till folks chassin

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Vad för "munstycke" (kommer inte på något bättre ord xD) använder du?

Permalänk
Skrivet av Superolle:

Vad för "munstycke" (kommer inte på något bättre ord xD) använder du?

Det koniska diamantfil-verktyget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackLightStar:

Det koniska diamantfil-verktyget.

Håller du i någon speciell vinkel?
Efter du har graverat, behandlar du gravyren på något sätt?

Permalänk
Medlem

Häftigt!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk

snygg bild

i alla fall

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk

Snyggt som fan, en fråga bara vad är det för karbonpapper? sitter det kvar när man graverar?

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk

Tackar!
Det är Pelikan interplastic 1022G. Pappret är mycket tunt och ger bara ett avtryck på underlaget. Beroende på kvalité på karbonpappret så är det olika känsligt för att man suddar ut det med t.ex. en dumt placerad armbåge eller axelhylsan om man, som jag, använder böjbar axel till Dremeln (motsvarande.)

Skrivet av MetalWolf:

Snyggt som fan, en fråga bara vad är det för karbonpapper? sitter det kvar när man graverar?

Permalänk
Proffsmoddare

Jag använder Pelikan plenticopy 200H karbonpapper till mina gravyrer och linjerna ifrån det sitter riktigt bra faktiskt. Kör det till alla mina gravyrer oavsett om det är speglar eller chassin.

Skrev denna artikeln 2007 men inget har ändrat sig
http://www.bit-tech.net/modding/2007/07/10/engraving_101/1

Den kanske kan ge lite mer info för den som vill börja

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR