Stardock släpper skarpa versionen av Start8 – startmenyn till Windows 8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av probain:

Lyft fram denna produkt istället för något man måste betala för! Eller för all del, andra alternativ också. En artikel om dom olika alternativen hade säkerligen varit både intressant och eftertraktat.

Länk till 'Classical Start menu' http://classicshell.sourceforge.net/
Dom listar även andra alternativ, http://classicshell.sourceforge.net/alternatives.html

Skrivet av SanyaIV:

Den sak jag inte gillar är att många av mina steam spel inte fungerar + att Dev-C++ inte kan kompilera.

Tack! Jag gillar ditt initiativ
Inte en chans att jag betalar 35SEK för att få dit en startmeny, vore enklare om MS fixade dit ett enkelt alternativ för oss som vill ha en startmeny.

SanyaIV: Vilka spel fungerar inte? Som jag har fattat ska alla spel som fungerar in Win7 också fungera i Win8, för så stor skillnad är det väl inte?

Permalänk
Medlem

Tar en vecka så blir win8 patchat och start8 dlutar funka...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Jag förstår varför de tagit bort Startmenyn. Själv använder jag den aldrig (Använder StartKiller, döljer Startknappen). Däremot gillar jag skrivbordet och Taskbar, men skulle gärna byta ifall de hittar på något jag gillar.

Touch-gränssnittet med Metro gillar jag spontant inte, men så har jag ju å andra sidan inte heller testat det.

Permalänk
Medlem

Om den fanns där i alpha/beta vore det väll väldigt klantigt att ta bort den i final, dom gör ju inget annat än att reta upp folk. Man kan ju få för sig att dom efterhärmar A**le.

Permalänk
Medlem

Ojoj så lätt förtjänta pengar dom kommer tjäna på det här

35:- för varje person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Tack! Jag gillar ditt initiativ
SanyaIV: Vilka spel fungerar inte? Som jag har fattat ska alla spel som fungerar in Win7 också fungera i Win8, för så stor skillnad är det väl inte?

Är inte hemma nu men de jag kommer ihåg från minnet är IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover och Primal Carnage. Är just lite ledsen över Primal Carnage då jag förbeställde för att få spela i betan but nope, fast jag sitter ju efterallt på ett beta OS så man kan ju inte klaga. Det är ett par spel som inte fungerar i steam men majoriteten fungerar för mig. Kan också vara nämnvärt att vissa spel började funka efter en "refresh" eller vad det nu heter, den där funktionen som gör så att man kan typ installera om Windows 8 direkt i Windows 8.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ärligt talat, vad ska man ha startmenyn till?

Jag använder den kanske en gång i veckan hemma och ungefär lika ofta på jobbet, där jag spenderar ca 8 timmar per dag framför datorn.
De program jag använder kör jag via aktivitetsfältet, ser ingen poäng alls med startmenyn...

Ni som verkligen vill ha kvar startmenyn, vad använder ni den till som gör den så oumbärlig?

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Det vara bara i "preview" det fungerade, inte i skarpa versionen ....

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Denna fungerar inte på den skarpa versionen om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Operatören:

Microsoft goes Apple, typ... ish..
Dvs, vill du få saker och funka såsom du vill, köp extra tillbehör..

Du kan återställa startmenyn. Samt att det är inte microsoft som äger stardock.
Så vet inte hur du tänkte riktigt.

Permalänk

Och nu är det bara på att vänta tills någon hittar mejlen mellan Microsoft och Stardock om att där dem har gjort en deal och de får 10% av inkomsten.

Permalänk

Tycker att det vore märkligt om inte Microsoft lägger in en funktion i den skarpa versionen av Win 8 att aktivera/deaktivera den klassiska startmenyn. Det känns lite som att skjuta sig i foten om de inte gör det, med tanke på att det är det absolut vanligaste önskemålet från oss användare.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:
Skrivet av the squonk:

Det vara bara i "preview" det fungerade, inte i skarpa versionen ....

Skrivet av Chris64:

Denna fungerar inte på den skarpa versionen om jag minns rätt.

Regedit "hacken" fungerade bara i Developer Preview och var borttagen i Consumer Preview och återkom inte i Release preview och inte i RTM så kommer troligtvis inte vara tillgänglig i Skarpa versionen som the squonk och Chris64 säger.

Permalänk
Medlem

Hade MS som sagt gett folket möjligheten att välja
gränssnitt för pc, så hade det inte varit ett sånt motstånd.
Man kan inte trycka ner saker i halsen på folk som de
gjort med gränssnittet tidigare känt som metro.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Snyggt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Balbuto:

Ärligt talat, vad ska man ha startmenyn till?

Jag använder den kanske en gång i veckan hemma och ungefär lika ofta på jobbet, där jag spenderar ca 8 timmar per dag framför datorn.
De program jag använder kör jag via aktivitetsfältet, ser ingen poäng alls med startmenyn...

Ni som verkligen vill ha kvar startmenyn, vad använder ni den till som gör den så oumbärlig?

När man ska söka snabbt, utforskaren, och kontrollpanelen. Även bra att ha snabb tillgång till program som man använder ofta, och så att det inte alltid ta en onödig plats i taskbaren. För det är jobbigt när man har en massa program igång som blandas ihop med program som inte är igång och som ej ska användas.

Permalänk
Medlem

Här finns det mycket pengar att tjäna

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Ska man söka snabbt i Windows 8 är det bara att trycka på fönstertangenten och sen börja skriva när man får upp alla tiles.

Permalänk
Medlem

de hade nog nästan kunna sålt detta för lika mycket som själva windows 8 kostar.
kanon

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Så nu ska man behöva betala för något som varit inkluderat i tidigare Windows.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Kardizz:

Jag förstår inte vad alla ska med startmenyn till räcker ju med att öppna utforskaren så har man allt man behöver där! Jag använder mappen som jag har lagt på taskbaren mer än startmenyn i w7 =p

är jag en mot tusen?

Jag har alltid använt mig av Total Commander i windowsmiljö. Så jag förstår lite av ditt tänk. Dock så gillar jag själv att ha ett helt cleant desktop och ha alla shortcuts i startmenyn.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

MS kan lika gärna fortsätta i samma stil och låsa ut tangentborden i 8an till sin touchscreens fördel, VEL-dubbelOS.

Permalänk

Kan Stardock göra såhär, kan inte MicroSoft förbjuda det ? eller tror Microsoft att ingen kommer köpa det ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Det tar inte länge när programmet dyker upp på torrentsidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Förstår verkligen inte detta, har typ aldrig använt startmenyn i hela mitt liv..

Och såhär ser ditt skrivbord ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Det tar inte länge när programmet dyker upp på torrentsidor.

Varför i hela världen skulle man ladda det från torrent?
Kostar ju bara 35kr.
my god! >.<

(inte riktat till dig bara till massan som känner att dom inte har råd med 35kr.)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Blir nog till att installera W8 på speldatorn när det släpps, tror inte att jag kommer behöva det här programmet men jag köper det nog ändå bara för att ha valmöjligheten om jag någon gång vill ha startmenyn. Gillar hur metro ser ut faktiskt

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Varför i hela världen skulle man ladda det från torrent?
Kostar ju bara 35kr.
my god! >.<

(inte riktat till dig bara till massan som känner att dom inte har råd med 35kr.)

För många så är det kanske en principfråga och inte om pengar. Varför betala för någonting som redan finns i gamla versioner? Vad betalar vi för att komplettera Windows 7 från gamla verisoner.