Stardock släpper skarpa versionen av Start8 – startmenyn till Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Stardock släpper skarpa versionen av Start8 – startmenyn till Windows 8

Den som vill gå över till Windows 8 men ändå behålla det traditionella Windows-utseendet kan nu ladda ned den skarpa versionen av Start8 – en kopia av den klassiska startmenyn.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Administrativ avgift

Lätta pengar de får av detta haha

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Då är man mindre rädd för att skaffa Win8:)

Permalänk
Medlem

Ett helt rimligt pris tycker jag iaf

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Medlem

Microsoft goes Apple, typ... ish..
Dvs, vill du få saker och funka såsom du vill, köp extra tillbehör..

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Låter suveränt !
Ärligt talat så är detta, iallfall för mig, en dealbreaker vad gäller inköp av Windows 8.
Jag vill inte behöva gå 10 år tillbaka i tiden vad gäller användarvänlighet när jag byter till ett nytt OS.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

35kr är ett bra pris för att slippa matrix möget

Permalänk
Medlem

Bra att det finns, men synd att det behövs... Som ett inbrottslarm ungefär.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ser ut som om de tänkt på allt! Gillas.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Avstängd

Använd väldigt länge nu. Tycker det är riktigt bra och gör Windows 8 till mitt nu mer standard-OS

Finns så många fördelar, men Modern UI har varit ett riktigt stort hinder för mig. Nu när man i princip blir av med det helt så är jag nöjd.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Helvete vad de kommer tjäna pengar på det här.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Ska jag välja w8 istället för w7 så är detta ett måste - eller Classic Shell - ska jämföra och se vilket som fungerar bäst och är snabbast.

ps.

Är det någon som sett en seriös, "djup" jämförelse mellan funktionaliteten på w7 och w8?

Permalänk
Medlem

Stardock går om apple på börsen efter försäljningen av start8 drar igång!

Permalänk
Sötast

Det är väl bra att det finns, men på samma gång väldigt synd.

Chansen finns nu att MS kommer att få sålt fler Win8 kopior och det hade varit bättre om de slått botten hårt och insett att man har en enorm kundbas redan som använder sin pc som en pc, och inte som en surfplatta.

Permalänk
Medlem

Kommer vara lätt att luska ut vilket som kommer vara det mest nerladdade programmet på torrent-sidorna.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad alla ska med startmenyn till räcker ju med att öppna utforskaren så har man allt man behöver där! Jag använder mappen som jag har lagt på taskbaren mer än startmenyn i w7 =p

är jag en mot tusen?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Sjukt att microsoft kan vara så blinda till vad markaden vill ha

Permalänk

Jättebra men det finns ett enormt problem.
Det att Microsoft kommer tänka "vårat operativsystem säljer som smör i solsken, då var metro lyckat, vi fortsätter med metro i alla framtida operativsystem också".
Därför kommer jag inte skaffa W8 även fast man kan använda denna applikation.

Bojkotta W8.

Permalänk
Medlem

Ja inte kommer jag använda något windows utan startmenyn.
Metro fortfarande värdelöst skräp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Operatören:

Microsoft goes Apple, typ... ish..
Dvs, vill du få saker och funka såsom du vill, köp extra tillbehör..

Apple's OS är uppbyggt helt annorlunda, så jag vet inte vad du menar, för det fungerar som det är tänkt och har så gjort sedan det kom utan att "köpa" till något

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk

Förstår verkligen inte detta, har typ aldrig använt startmenyn i hela mitt liv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Apple's OS är uppbyggt helt annorlunda, så jag vet inte vad du menar, för det fungerar som det är tänkt och har så gjort sedan det kom utan att "köpa" till något

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt, apple's OS är i 99% av fallen det bästa alternativet för någon som använder sin dator som en vanlig "svensson" och de är så apple har byggt upp sitt system medans windows försöker göra alla möjliga användare nöjda och linux skaffar man om man vill krångla runt och göra allting mycket krångligare än vad det är.

Fortfarande så måste apple komma ner på jorden med vissa av sina modeller som är skamligt dyra, macbook air och imac i grundutförande ligger faktiskt på en normal prisnivå och ipad och till en viss del iphone 4/4s, 5an är dock galet dyr

Permalänk
Medlem

Onödigt att köpa en produkt när det finns freeware

Det känns tokigt att en betalprodukt ska premieras, när det finns redan gratisprodukter som gör exakt samma sak. Jag har själv använt 'Classical Start Menu' sen RTM släpptes. Och den levererar mer än väl det som jag behöver. Vilket i grund och botten en möjlighet att inte behöva använda "metro" över huvud taget. Den ger dig även möjligheterna att styra hot-corners, om du vill att den ska ta dig direkt till skrivbordet, utseende, m.m.

Lyft fram denna produkt istället för något man måste betala för! Eller för all del, andra alternativ också. En artikel om dom olika alternativen hade säkerligen varit både intressant och eftertraktat.

Länk till 'Classical Start menu' http://classicshell.sourceforge.net/
Dom listar även andra alternativ, http://classicshell.sourceforge.net/alternatives.html

Permalänk

Så länge Autohotkey funkar till Windows 8 så klarar jag mig nog

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

funkar detta bra ska ja testa win8 KANSKE,. men eftarenheterna säger mig att varannat windows har ju varit rent skräp ! win7 är bästa hittils så win8 borde vara ren dynga

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Har haft Windows 8 på min stationära sedan Windows 8 CP släpptes (Använder nu Release Preview) installerade sedan Classic Shell och har sedan aldrig använt Classic Shell, har alltid använt metro istället för Classic Shell. Installerade också Start8 betan eller vad det nu var men använde aldrig det heller. Så ja, jag har fastnat för Metro för jag tycker själv att det fungerar bra och mycket snabbare än att använda den gamla startmenyn. Dessa är då mina åsikter och ni får själva tycka vad ni vill men själv så gillar jag Windows 8 väldigt mycket. Den sak jag inte gillar är att många av mina steam spel inte fungerar + att Dev-C++ inte kan kompilera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Förstår verkligen inte detta, har typ aldrig använt startmenyn i hela mitt liv..

84% av omrästningen VILL ha startmeny.. det är VI som INTE förstår oss på "er"... inte tvärt om.... ha du cykel utan hjul oxå ? antar de är vi gamla som inte kan ta emot det nya och vill ha det gamla beprövade kvar

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Förstår verkligen inte detta, har typ aldrig använt startmenyn i hela mitt liv..

Så du förstår inte att andra använt startmenyn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Avstängd

Har också testat Classic Shell .. ser inte vad start8 har som skulle överväga o ge 35kr för den då den andra är gratis

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem

Detta skulle inte behövas egentligen, skulle varit implementerat från början.
Men tummen upp för stardock.