Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Roliga saker att göra med en server?

Permalänk
Medlem

Roliga saker att göra med en server?

Hejsan alla glada servernissar!

Jag är i insteget till att bli klar med en server som jag ska ha stående hemma, den kommer mest användas som ftp och kompileringsmaskin åt mina bärbara enheter (bärbar, mobiltelefon etc)

Men jag är en nyfiken man som är på väg att bli systemutveckliare och tar mig gärna ann saker jag kan hålla på att klura med, ett projekt så att säga. Nu vill jag alltså ha hjälp med att hitta på roliga saker jag kan ha servern till annat än bara lagring och några ganska enkla kompileringar då och då, kanske att hosta spelservrar eller nått?

Alla tips mottages!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fagballs:

Hejsan alla glada servernissar!

Jag är i insteget till att bli klar med en server som jag ska ha stående hemma, den kommer mest användas som ftp och kompileringsmaskin åt mina bärbara enheter (bärbar, mobiltelefon etc)

Men jag är en nyfiken man som är på väg att bli systemutveckliare och tar mig gärna ann saker jag kan hålla på att klura med, ett projekt så att säga. Nu vill jag alltså ha hjälp med att hitta på roliga saker jag kan ha servern till annat än bara lagring och några ganska enkla kompileringar då och då, kanske att hosta spelservrar eller nått?

Alla tips mottages!

Vad har du för uppkoppling?
Specs på server/servrar?

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem

För tillfället så består servern av en stabil Core2 duo E8400 på 4GHz och 2x2 gb ddr2 minne samt vanliga 7200 rpm diskar samt ett gammalt run-of-the-mill graffekort.. I framtiden kan den komma att uppgraderas till Intel Xeon E3-1220 på 3,1GHz med 8-16 GB ddr3 1333 mhz, men för tillfället får det vara som det är.

Ingen superfräsare till burk, men något borde den ju gå till

PS. Uppkopplingen ligger stabilt på 95 ner och 27 upp. (mb/s)

F@h är en sån grejj som jag söker efter tex!