Permalänk
Medlem

Nya fläktar till Antec kuhler 620

Hej,

Har en antec kuhler 620 som jag är rätt så nöjd med. Kör den i PnP (insug) med hjälp av antec fläkten som följde med och chassi fläkten i ett Corsair carbide 500r.
Tempen är inget att klaga på ligger på ca 28-35 i idle och ca 60 i load. Det jag har problem med är ljudet. Även i idle så låter fläktarna för mycket. Jag har inget problem med att fläktarna låter i spel/load men gillar inte att datorn ska låta så mycket när jag sitter och pluggar tex. (nej öronproppar är inte en lösning )

Pumpen är kopplad till PWR uttaget och körs runt 1500 rpm, fläktarna är 3pin, och kopplade till cpu fan1 och cpu fan2 (båda är 4pins). Enligt mina inställningar i bios så kan de styras, men om jag sänker för mycket så körs de i full fart.

Har kollat igenom detta forum och även andra forum men hittar inget vettigt. De flesta rekommenderar Scythe gentle typhoon 1450 eller 1850rpm, men vad jag ser så är dessa utan pwm, och skulle vilja ha de ljudlösa i idle.
Noctua fläktarna är utanför min budget, tycker inte att fläktar ska vara så dyra.

Sammanfattat så vill jag ha förslag på fläktar till antec 620 som är tysta i idle (helst 4pin pwm).
System enligt signatur.
Alla förslag välkomnas!

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag har två st Schythe gentle typhoon 1850 rpm i mina H80 kylare, låter nästan ingenting:) dem kan jag rekommendera!

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Jag har två st Schythe gentle typhoon 1850 rpm i mina H80 kylare, låter nästan ingenting:) dem kan jag rekommendera!

tackar för snabbt svar.

Körs dem då i full hastighet? eller har du någon form av reglering?
tacksam för snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det beror ju på hur de kopplas? Det är ju kontakten de kopplas i som kan reglera det.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Det beror ju på hur de kopplas? Det är ju kontakten de kopplas i som kan reglera det.

jag tänkte fortsätta med att koppla pumpen till pwr-fan, det jag kan koppla till är cpu fan 1,2 (4 pin) och chassi fan 1,2,3 (3 pin), hur har du löst detta?