Apple direktsänder video från kvällens evenemang – start klockan 19:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Du kunde inte hitta något nyare än 2006?

http://www.greenpeace.org/international/en/campaigns/climate-...

Visserligen ett år gammal, men det är den mest uppdaterade.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Du kunde inte hitta något nyare än 2006?

ska finnas en nyare på deras GPs hemsida från iår, men om ja inte minns fel så började man med undersökningen redan 2006-2008 fram tills ibörjan på iår?

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Jag slutade titta när de började snacka skit om Google Nexus 7.

Usch!

Fanboi (?) eller bara dum

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

$329, jag var nära

Permalänk
Skrivet av thunderboy88:

Den källan var ju äldre än gatan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

$329, jag var nära

Endast Wifi

459:- med 3g

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Jag slutade titta när de började snacka skit om Google Nexus 7.

Usch!

Men detta var naturligtvis helt okej antar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Endast Wifi

Man utgår väl från bas version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Nödvändigt att basha Nexus 7? Den har inte varit ute så länge, och Apple har haft gott om tid att fixera sina applikationer så att de passar sin surfplatta. Deras applikationer var lika uppskalade i början. Sedan att jämföra skärmstorleken kändes löjligt. 7,9" > 7"... yeah?

DE GLÖMDE NÄMNA ATT IPAD MINI HAR LÄGRE UPPLÖSNING ÄN NEXUS 7.

Den har mindre upplösning, kostar 129 dollar mer för samma GB, skärmen är 4:3 och inte 16:9 så film etc kommer ha svarta kanter (mer än nexus i vilket som).. spontant, den tävlar inte i samma balpark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Men detta var naturligtvis helt okej antar jag!

Vad har Asus, Nexus 7 och Google att göra med en reklam gjord av Samsung?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Man utgår väl från bas version

Bas 3G eller Wifi. Det vet jag inte.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robles:

Den källan var ju äldre än gatan!

ska finnas en nyare, men sedan har vi ju deras tillverkare Foxcon som använder barnarbete, dåliga arbetsförhållanden. där har apple ett ansvar att se till att underleverantörer ska hålla sig till det lands lagar som dom är aktiva inom.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av kabex:

http://www.greenpeace.org/international/en/campaigns/climate-...

Visserligen ett år gammal, men det är den mest uppdaterade.

Så, Apple ligger där majoriteten av företagen ligger, vilken miljöbov Apple är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

ska finnas en nyare, men sedan har vi ju deras tillverkare Foxcon som använder barnarbete, dåliga arbetsförhållanden. där har apple ett ansvar att se till att underleverantörer ska hålla sig till det lands lagar som dom är aktiva inom.

och foxcomm gör bara saker åt apple? Nej. Dom tillverkar åt massa företag och har även EGNA produkter typ moderkort.
Så det är inte bara apples ansvar.

Permalänk
Medlem

Intressanta uppdateringar men nu borde väll ändå stationära Mac Pro få nådastöten. Nästan helt otroligt att de fortfarande har den kvar med den hårdvaran som är i den.

Att ipad mini antagligen kommer sälja utav bara attan tvivlar jag inte ett dugg på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Det har ju inget med kemikalier i produkterna att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Endast Wifi

459:- med 3g

Varför någon skulle vilja köpa med 3G/LTE är för mig oförståerligt, man kan ju använda sin telefon som hotspot.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

men apple som ett av världens största bolag har större inflyttande och därför kan dom ta ett stort ansvar, om ja inte minns fel från mina statsvetenskaps studier så har till och med FN tagit ett beslut att företag som anlitar en undertillverkare eller liknande är skyldig att ta ansvar för att det företaget skötter sig och håller sig till rådande lagar och regler.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Meeeeh, tror inte att de har något speciellt intressant att visa upp. Inte för att jag hoppas på det, men jag betvivlar det.

Permalänk
Skrivet av thunderboy88:

ska finnas en nyare, men sedan har vi ju deras tillverkare Foxcon som använder barnarbete, dåliga arbetsförhållanden. där har apple ett ansvar att se till att underleverantörer ska hålla sig till det lands lagar som dom är aktiva inom.

Är det bara Apple som har Foxconn som leverantör? Dessutom var det väl inte Apples produkter dessa tonåringar tillverkade.

Permalänk

Asså MORR på streamen! Hackar, byter kvalité, höjer ljudet till max helt random (?!?!?).

Illa!

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag störde mig på hur ofta de använde orden "Incredible" och "Amazing". Tappade ju sin mening till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Varför någon skulle vilja köpa med 3G/LTE är för mig oförståerligt, man kan ju använda sin telefon som hotspot.

Jag förstår inte riktigt varför man ska ha en mini om man har en telefon. Den vanliga Ipad kan jag förstå. Eller en laptop.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Nu brinner det i plånboken igen...

Permalänk
Medlem

Varför jämför apple sin 349$ Ipad mini med Nexus 7 för 200$. Kan de inte konkurrera med prestanda tablets?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Ingen uppgradering av Mac Mini. =(

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Då var det slut. Vi fick iBook 3.0, 13" MacBook Pro med Retina Display, iPad 4, iPad mini, ny iMac och uppdaterad Mac mini. Men vart tog iTunes 11 vägen?

Permalänk
Medlem

Om ni vill kolla så börjar The Verge säga sitt när som helst.

http://www.theverge.com/2012/10/23/3543020/vergecast-special-...

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Ingen uppgradering av Mac Mini. =(

Ehmm joioo

Citat:

The update for the Mac Mini is on the inside. Adding Bluetooth 4.0, dual or quad Intel Core i5 or i7 processors, up to 16GB of RAM, 256GB SSD or 1TB HDD. Shipping today.

Permalänk
Skrivet av backspace:

Ingen uppgradering av Mac Mini. =(

Jo, det var det visst det.