Permalänk
Medlem

Köpråd: En BRA mus

Hej alla

Jag extremt kass på möss...

Har typ inhandlat massa budgetmöss som går sönder typ efter ett år... Börjar bli riktigt trött på det.

Någon som kan rekommendera en riktigt högkvalitativ mus?

Tack på förhand :).

Permalänk
Medlem

om du ær ute efter kvalitet så vill jag avråda dig från razer møss!

Permalänk
Medlem

Vilken typ av spel? skulle varmt rekommendera en Qpad 5k tillsammans med en hård musmatta om du spelar spel där precision är viktigt och samt att du inte behöver många knappar.

Permalänk
Medlem

Tja intellimouse serien verkar ju vara ena pansarvagnar med tanke på hur länge folk suttit med de

Annars finns ju en del Logitec möss som hållit väldigt länge för många bl.a mx518/G400

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppern:

Tja intellimouse serien verkar ju vara ena pansarvagnar med tanke på hur länge folk suttit med de

Alldeles korrekt! Har haft min i över 5 år. Det enda som har gett upp är färgen.

Kan vara lite småsvårt att få tag i dom nu för tiden dock. Intellimouse 3.0 pratar vi då alltså, finns andra intellimouse också, dom har jag sämre koll på.

Permalänk
Medlem

G400. Helt klart bäst i min mening. Inte överprisad som andra Razor möss heller.

Permalänk
Medlem

Har haft 7 gamingmöss genom min "karriär" så vad jag har kommit fram till är följande!

Vikt reglering för mig är ett måste så här är mina alternativ.

ÄR du ute efter en mus där du lägger hela handen bekvämt över musen och lirar mycket RPG/RTS funkar också till fps men inte för mig lika bra. Blir inte lika snabbt och smidigt. Som dessutom har stöd för lillfinger osv. Men då skulle jag säga MIONIX NAOS 5000

Eller är du ute efter en relativt lite smidigare mus för FPS skulle jag säga ROCCAT KONE v2.

Som folk skriver tidigare razer mössen är rätt överskattade.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av weezy:

Alldeles korrekt! Har haft min i över 5 år. Det enda som har gett upp är färgen.

Kan vara lite småsvårt att få tag i dom nu för tiden dock. Intellimouse 3.0 pratar vi då alltså, finns andra intellimouse också, dom har jag sämre koll på.

Har en gammal kollega som sitter med en intellimouse 1.0 forfarande, vet inte hur gammal han sa den var men 10år i alla fall..

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem

Logitech G700 om du vill ha lite extra knappar, väldigt bra i mmorpg spel om du håller på med sånt. Du kan också köra den trådlös om du vill det

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Köp en Logitech G400.
Billig OCH bra!

Permalänk

Gå till någon affär och testa olika för att se passform, kör just nu på en SteelSeries Sensei och är riktigt nöjd. Har många roliga settings man kan sitta och mixtra med...

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Köp en Logitech G400.
Billig OCH bra!

Logitech G400. Måste Vara den bästa musen, åtminstone överlägsen i sin prisklass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av winosx:

Hej alla

Jag extremt kass på möss...

Har typ inhandlat massa budgetmöss som går sönder typ efter ett år... Börjar bli riktigt trött på det.

Någon som kan rekommendera en riktigt högkvalitativ mus?

Tack på förhand :).

om jag va du så skulle jag ta mig till närmaste butik där dom kan tänkas ha Ace edge 3200, om den väl passar för en så är det utan tvekan den skönaste musen som finns och jag har haft min i ca 3 år utan några problem.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av winosx:

Hej alla

Jag extremt kass på möss...

Har typ inhandlat massa budgetmöss som går sönder typ efter ett år... Börjar bli riktigt trött på det.

Någon som kan rekommendera en riktigt högkvalitativ mus?

Tack på förhand :).

Har testat Ozone Radon och den kändes faktiskt rätt bra. Har deras mek. tangentbord och även det känns stabilt. Själv kör jag numera med Cyborg R.A.T 7 och den passar mig väldigt bra (förutom utseendet som jag avskyr ).

Skrivet av Burks:

om du ær ute efter kvalitet så vill jag avråda dig från razer møss!

Har sett dig en del ggr. här på swec och dina æ och ø ser inte bra ut
Vet inte om detta är möjligt för dig (beror ju om det är din egen dator osv), men tänkte tipsa dig om alt. språk i Windows.

Start~kontrollpanelen~Nationella inställningar och språkinställningar~tangentbord och språk. Välj sedan "byt tangentbord", "Lägg till" och välj svenska, sedan klickar du ok. Passa på att deaktivera språk du inte använder. Du kan även göra inställningen från språkfältet i aktivitetsfältet. Nu kan du lätt växla mellan inmatningsspråk vid att trycka ner alt och shift samtidigt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Har sett dig en del ggr. här på swec och dina æ och ø ser inte bra ut
Vet inte om detta är möjligt för dig (beror ju om det är din egen dator osv), men tänkte tipsa dig om alt. språk i Windows.

Start~kontrollpanelen~Nationella inställningar och språkinställningar~tangentbord och språk. Välj sedan "byt tangentbord", "Lägg till" och välj svenska, sedan klickar du ok. Passa på att deaktivera språk du inte använder. Du kan även göra inställningen från språkfältet i aktivitetsfältet. Nu kan du lätt växla mellan inmatningsspråk vid att trycka ner alt och shift samtidigt.

haha jo det ær sant

Det ær så att jag ær bosatt i norge och just nu sitter på en skoldator. Jag væntar på min dator som inte vill komma.. Och jag har inte så stor lust till att byta tangentbordslayout på denna dator, Kænns som det bara blir problem. Men såfort datorn trilar in så blir det "normal" skrivning igen Det ær ju trotsallt fortfarande på "Svenska"

Permalänk
Medlem

Gillar logitceh möss har MX Revolution.. finns nog inte kvar, men finns någon liknande som heter "Logitech Performance Mouse MX"
annars deras lite billigare möss är också helt ok.

Razer Ouroboros Wireless mouse tycker den verkar interessant ska fungera för både höger och vänster handen.
aldrig testat razer förut men kan bli den första.. står att den kommer släppas i 4:e kvartalet.

Permalänk
Medlem

Köpte en Steelseries Sensei RAW Rubberized nyss, funkar jättebra, men jag har väldiga problem att vänja mig. Hade en Logitech G500 innan som jag inte riktigt gillade greppet på då den var för stor samt att jag gillar inte att ha horisontell skroll på musen då mouse 3 är svårare att trycka på. Sensei RAW känns på tok för liten nu, och fingrarna tar i musmattan vilket de inte gjorde med G500an. Men man vänjer väl sig antar jag Skönt med en riktig vertikal scroll nu iallafall

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Hade en Steelseries Ikari innan, älskade greppet och musen, tyvärr var kvalitén inte mycket att hurra för. Har numera en G400 skulle nog påstå att den är prisvärd.

Permalänk

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2579 Köp en Razer DeathAdder RESPAWN!! har haft min i 5 år nu och den håller jävligt bra!

Permalänk
Medlem

Logitech G400 eller Razer Deathadder. Dock hört många som fått glappande kabel på G400, annars i övrigt är den som MX518 och de verkar i överlag hålla ett antal år.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Mionix nause 3000 tror jag min heter jag har haft den länge nu den passar perfekt i min hand och har viktreglering. Perfekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av What?:

Mionix nause 3000 tror jag min heter jag har haft den länge nu den passar perfekt i min hand och har viktreglering. Perfekt!

Mionix naos 3200?

Jag sitter sjælv på en naos 5000 och ælskar den! dock tror jag att det finns møss med bættre kvalitet ute, Inte før att naosen ær dålig men det finns nog bættre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeBajen1337:

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2579 Köp en Razer DeathAdder RESPAWN!! har haft min i 5 år nu och den håller jävligt bra!

Skrivet av Breddas:

Logitech G400 eller Razer Deathadder. Dock hört många som fått glappande kabel på G400, annars i övrigt är den som MX518 och de verkar i överlag hålla ett antal år.

Tänkte också rekommendera Deathaddern. Men med tanke på att han vill ha nåt som håller så tror jag inte att det är det bästa valet, då den har en tendens att börja strula efter ett tag :/
Bortsett från det så är det dock en grym mus!

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av weezy:

Alldeles korrekt! Har haft min i över 5 år. Det enda som har gett upp är färgen.

Kan vara lite småsvårt att få tag i dom nu för tiden dock. Intellimouse 3.0 pratar vi då alltså, finns andra intellimouse också, dom har jag sämre koll på.

Ditt nick, lyssnar du på Weezy ? ;D

tyvärr är inte nya IE 3.0 i samma kvalité som gamla, jag har originala 3.0 hemma och den håller än idag, bara scrollen när man trycker ner är lite små mupp att den klickar 5 ggr istället för 1 gång men thats it, ingen glapp, läser perfekt, knapparna funkar prima etc.

flera utav mina polare har haft "nya" 3.0 och fan de har då inte hållt mer än 2 år, och min har snart hållt 10 år (9 år atm, köpte den 2003)
1. färgen försvinner
2. knapparna glappar
3. scrollen är ju ett skämt att den låter och är sämre kvalité

jag ratar inte musen men att gamla versionen var bätte

tyvärr ersattes min 3.0 av en Deathadder som är mycket skönare

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av Johnart:

Logitech G400. Måste Vara den bästa musen, åtminstone överlägsen i sin prisklass.

håller med. eller iaf har tidigare modellerna i serien varit kanonbra.

haft en mx510 och mx518

mx510 har fungerat mellan ca 2005-2010 då sladden blev glapp men efter en lagning av kabeln i musen så går den kanon igen.

mx518 har haft den nu i ca 3 år först 1 år till laptopen sen 2 år till min stationära dator iom felet på mx510'an jag nämnde ovan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Innehar en XAI just nu, och är sjukt nöjd f.ö
Men populära möss inom spelare runt om världen.

Logitech: G400,
Steelseries: Sensei,Sensei RAW,XAI,Kinzu,Ikari
Microsoft: Intelli 3.0
Zowie: EC1 Evo, EC2, AM GS.

Finns även ett spanskt företag som gör möss till bra pris, Ozone, deras radon 5k verkar som en bra mus.

Ta en titt på dom:)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Gick från min IM 3.0 till Razer Deathadder. Jag har små händer men 3.0:an passade, däremot inte Deathaddern.
Sedan var det riktigt segt att klicka med den, så jag skickade tillbaka den.

Permalänk
Medlem

Steelseries sensei? Funderar själv på att köpa en sån med qck mini

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit