Varför tycker du att Chrome är bättre än Firefox ?

Permalänk
Medlem

De gör jag inte, kan ställa in mer som inte går i chrome.
Chrome bra enkel webläsare dock.

Permalänk
Medlem

jag gick över till chrome för 2 veckor sedan för att flash player fungerade så dåligt på firefox.

Visa signatur

Dator: chassi: Fractal Design define r3 CPU: i5 760 @2.8ghz GPU: XFX 6950 2gbNätagg: Corsair cx500 Ram: Corsair 4gb 1600mhz Tillbehör: Skärm: Samsung s24a850dw Mus: Steelseries Rival Tangentbord: CM Storm Quickfire Rapid Red Musmatta: Steelseries qck+ Högtalare: JBL SpyroHörlurar: Sony MDR-XB700 Mic: Logitech desktop microphone

Permalänk
Rekordmedlem

Varför använder inte alla flera webläsare samtidigt? Jag ser bara fördelar med det, chrome är bra på multimedia, men väldigt dålig på flikar och med avancerad surf, därför kör jag med båda men har FF som huvudläsare och webtv och youtube via chrome.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vad rör det dig om folk väljer Chrome framför Firefox, som du nu uppenbarligen tycker är bättre? Nog för att man använder webbläsaren ofta, men detta börjar ju bli snudd på religöst...

"Om man har problem med Firefox, ja då måste man ha gjort nått fel, jag och väldigt många andra, har aldrig haft problem."

Förlåt, men det där får dig bara att låta som en enorm fanboy, som inte vill erkänna att det är möjligt att något du gillar kan ha brister, att du och andra aldrig haft problem är rätt orelevant. Om det räknas som att man gjort något fel när man använder den för att surfa så är den nog inget för mig.

Du verkar ju väldigt säker på hur överlägsen Firefox är, men vad är faktiskt så mycket bättre om man inte behöver anpassa den, utan tycker den duger som den är? Någon märkbar skillnad i snabbhet är det ju inte.

Det rör mig inte alls, jag bara ställer en fråga Och det rör tydligen dig, för du svarar ju

Nä jag är ingen fanboi! Faktum är: att jag är inte fanboi över någonting, varken mjukvara eller hårdvara!! Jag har varit det, men det är många år sen (Som alla andra fanbois, så kommer det att avta med erfarenheten, alla bois får ett uppvaknande för eller senare, att det är bara så meningslöst, och dumt, så kan du släppa fanboitänket nu? )

Det du undrar över, skriver du själv! En sak är anpassningen. Överlägset, ja det är det! Den dagen kommer då Google fixar till Chrome till utseendet, och du kommer att hata det. Vad ska du då göra! Bugga o bocka o ta emot?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Det rör mig inte alls, jag bara ställer en fråga Och det rör tydligen dig, för du svarar ju

Nä jag är ingen fanboi! Faktum är: att jag är inte fanboi över någonting, varken mjukvara eller hårdvara!! Jag har varit det, men det är många år sen (Som alla andra fanbois, så kommer det att avta med erfarenheten, alla bois får ett uppvaknande för eller senare, att det är bara så meningslöst, och dumt, så kan du släppa fanboitänket nu? )

Det du undrar över, skriver du själv! En sak är anpassningen. Överlägset, ja det är det! Den dagen kommer då Google fixar till Chrome till utseendet, och du kommer att hata det. Vad ska du då göra! Bugga o bocka o ta emot?

Du har väldigt märkliga kontringar till allt...

Istället för att faktiskt ge något motargument till varför du inte skulle vara det så börjar du berätta om din historia som fanboy... Jag säger att det är något som låter väldigt typiskt för en fanboy att säga, att om det inte funkar som det ska så måste det vara något du gör fel, som att försöka säga att Firefox inte kan ha några brister. Vill du visa att du inte är det så förklara istället hur du menade, vad som kunde ha gjorts fel för att få den att ladda sidor skitsegt till och från, istället för att börja dilla om annat. För övrigt behöver du inte skriva massa utropstecken för att försöka visa att du är bestämd.

Det jag undrar över skriver jag själv? Nej, det är du som inte läser ordentligt, jag skrev att om man bortser från att man kan anpassa Firefox, vad är det som är bättre, eftersom jag själv inte har några som helst behov av att göra det. Vad händer om (eller när, eftersom du tydligen vet att det kommer hända) Chrome ändrar utseendet som väcker så starka känslor hos mig som hat? Jag byter webbläsare såklart? Förstår inte varför du beter dig som en barnunge, som verkar bli förbannad över att jag sagt att jag föredrar Chromes utseende och har haft problem med Firefox. Jag skulle kunna byta tillbaka till Firefox, och förmodligen kunna få det att se okej ut, men varför ska jag göra det när jag är nöjd med utseendet på Chrome redan idag?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Stör mig mycket på en sak med FF, och det är att "laddaomsidan-knappen" sitter på höger sida istället som på Chrome på vänster. Dessutom är den för liten..
Det som är bra med FF är alla plugins. Använder båda webbläsarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Enskilda funktioner och designval kan man ju diskutera i oändlighet, här är det ju mycket tycke och smak som gäller.

Om man ser det ur ett större perspektiv så ser jag det definitivt som en fördel att Firefox inte utvecklas av ett vinstdrivande företag, som är fallet med många andra webbläsare. Google till exempel har ett intresse i att du använder deras webbläsare, dels för att du blir hårdare knuten till deras tjänster, men också för att det ger dem en möjlighet att samla mer information om dig så att de leverera bättre sökträffar osv. Ungefär samma gäller även för Safari och IE.

Dessutom tror jag att det är gynnar webbens utveckling att minst en populär webbläsare utvecklas av en någorlunda oberoende aktör. Jag vill tro att det leder till mindre användande av exempelvis proprietära/kommersiella codecs och liknande, och generellt leder till en mer öppen webb.

Sen så ska man ju inte blunda för att Mozilla får mycket av sin finansiering ifrån just Google, så att det är väl svårt att säga att de är helt oberoende.

Permalänk
Medlem

Google:s avtal med Mozilla gynnar båda parter. Båda behöver varandra. Google vinner det genom att Google får intäkter genom Google search vilket ligger som "standard" kod i Mozilla Firefox. Mozilla i sin sida får pengar så att Mozilla kan fokusera på alla sina projekt samt att det finns väldigt många som inte vill jobba gratis. Mozilla är mer än bara webbläsaren. Tråkigt nog ser inte folk det. Tittar man bakom finns det många projekt som känns mer intressanta hos Mozilla. Ta till exempel Mozilla:s nya projekt som går under Popcorn Maker. Popcron Maker är ett helt nytt koncept för att skapa media för webben. Eller till exempel Firefox OS som är en helt ny plattform för mobiler som bygger på Linux/HTML5/CSS3/JavaScript. Eller varför inte Mozilla Marketplace som är namnet på Mozilla:s projekt angående appar som skapas med dagens moderna teknik. Även är Mozilla väldigt involverade kring W3C.

Kan berätta en hel del som händer hos Mozilla. Tyvärr orkar jag inte tråka ut er med den informationen. Välj ni Chrome om det passar era behov. Själv surfar jag vidare med Mozilla Firefox Aurora (version 19 om några dagar)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Marie96:

Stör mig mycket på en sak med FF, och det är att "laddaomsidan-knappen" sitter på höger sida istället som på Chrome på vänster. Dessutom är den för liten..
Det som är bra med FF är alla plugins. Använder båda webbläsarna.

Knapparna är flyttbara, öppna inställningar/verktygsfältlayuot, då lossnar alla knappar och man kan plocka in och ut dem hur man vill och lägga dem var man vill i fältet, det går bra att ha uppdatera på vänstersidan om man vill det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det med webbläsare e en vanesak, jag har kört chrome sen det kom ut och har vant mig vid det och därför väljer jag att inte byta. Var på och testade firefox innan chrome lanserades men jag gillade inte hur den hanterar nedladdningar(den lilla rutan) så jag körde med IE som huvudbrowser tills chrome kom och blev förälskad direkt. Sedan dess har jag inte orkat prova nått annat eftersom jag e nöjd med chrome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Det med webbläsare e en vanesak, jag har kört chrome sen det kom ut och har vant mig vid det och därför väljer jag att inte byta. Var på och testade firefox innan chrome lanserades men jag gillade inte hur den hanterar nedladdningar(den lilla rutan) så jag körde med IE som huvudbrowser tills chrome kom och blev förälskad direkt. Sedan dess har jag inte orkat prova nått annat eftersom jag e nöjd med chrome.

Jag tycker Chrome:s sätt att hantera nerladdningar är dåligt.

Mozilla:s nya download manager går att testa på i Mozilla Firefox Aurora. Kanske kommer in i version 20 - "We plan to leave the feature enabled in Aurora 19 to get feedback from Aurora users, will be disabled in beta though" https://wiki.mozilla.org/User:P.A./Panel-based_Download_Manag...

Permalänk
Skrivet av jokklo:

jag gick över till chrome för 2 veckor sedan för att flash player fungerade så dåligt på firefox.

Samma här. Kraschade hela tiden och var allmänt jävla kasst.
Firefox har bara blivit sämre och sämre, 2:an var bra, allt efter det är dynga!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Tycker både FF och Chrome är bra, Kör FF med bara en toolbar Roboform inget annan, knappar mm har jag placerat där jag vill ha dom, så FF är primära webbläsaren, men då och då kör jag Chrome också.
Allt funkar prima på FF också, flash tex chrachar aldrig för mig.

IE explorer nej bara om jag blir tvingad av nån anledning.

EDIT: på tal om FF så fick jag backa tillbaka till 16.0.2 på en gång efter 17 hade installerats, just roboform som slutade funka på 17.
Så den får man vänta med att köra.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

kör själv waterfox just nu och det är stabilt då det är byggt på en lite äldre version av firefox och det använder skapligt lite ram samtidigt just nu sitter jag på skollaptop dock så det ligger på 400 mb flashplayer inkluderat med plugincontainer med tre sidor totalt en av dem är youtube hemma är det mkt bättre minnesanvändning då ligger jag lägre oftast fast ett par till flikar då jag även kör lite äldre flashplayer tror jag.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Samma här. Kraschade hela tiden och var allmänt jävla kasst.
Firefox har bara blivit sämre och sämre, 2:an var bra, allt efter det är dynga!

Jaha så du menar att flash inte kan krascha på Google Chrome. Det tror jag är en väldigt stor myt. Tycker du borde lära dig att det är inte Mozilla Firefox som är boven utan det är Adobe. Samt att webb aktörerna inte ens kan enas om en standard. Försök ändra på det hela sedan får du gärna berätta hur. Du skall veta att Mozilla har nu blivit tvungna till att implementera h264 till mobiler och det på grund av att Google och dem andra stora aktörerna vill ha h264 som i sig är en låst licensierad plattform.

Permalänk
Medlem

Jag tycker om båda webbläsarna, men själv använder jag Firefox. Gillar att man kan ändra det lite hur man vill. Men Chrome är helt klart snabbare, i dagsläget.

Det jag inte gillar med Firefox är att de ändrar småsaker hela tiden. Nyligen tog de bort funktionen att kunna lägga flikarna under adressfältet. Nu måste gå in i about:config istället för att få flikarna under adressfältet.

Här är några about:config tweaks som jag använder, kanske kan vara till hjälp för andra också:

Flikar under adressfältet (ändra från true till false):
browser.tabs.onTop

Få tillbaka “http://” i Firefox (ändra från true till false):
browser.urlbar.trimURLs

Förhindra att Firefox stängs ner när du stänger den sista fliken (ändra från true till false):
browser.tabs.closeWindowWithLastTab

Inaktivera automatisk virusskanning (ändra från true till false):
browser.download.manager.scanWhenDone

Inaktivera formulärhistorik (ändra från true till false):
browser.formfill.enable

Inaktivera väntetiden när du installerar ett Firefox addon (ändra till 0):
security.dialog_enable_delay

Öppna en blank sida när du öppnar en ny flik (ändra till about:blank):
browser.newtab.url

Varna inte när du stänger ett fönster med flera flikar (ändra från true till false):
browser.tabs.warnOnCloseOtherTabs

Inaktivera geolokalisering (ändra från true till false):
geo.enabled

Edit: Här kommer några favoritaddons också

Adblock Plus
Element Hiding Helper for Adblock Plus
HTTPS Everywhere
Youtube MP3 Podcaster
Download Flash and Video
UnPlug
RightToClick

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Knapparna är flyttbara, öppna inställningar/verktygsfältlayuot, då lossnar alla knappar och man kan plocka in och ut dem hur man vill och lägga dem var man vill i fältet, det går bra att ha uppdatera på vänstersidan om man vill det.

Ah, titta mkt bätte! Hade någon aning om att det borde gå (eftersom alla säger att man kan göra "vad man vill" med FF), men har aldig orkat ta reda på hur...Tack för det!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie96:

Ah, titta mkt bätte! Hade någon aning om att det borde gå (eftersom alla säger att man kan göra "vad man vill" med FF), men har aldig orkat ta reda på hur...Tack för det!

Om man vill lära sig att ändra i Firefox skall man undersöka about:config vilket är platsen där alla funktioner finns så skall man söka efter Mozilla knowledge base. På den sidan förklaras det mesta. Däremot vill jag bara påpeka att läsa på innan man ens börjar ändra.

Vill man ändra UI:et så gäller det att kunna CSS. En liten guide som förklarar det hela. http://www.tweakguides.com/Firefox_1.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Du har väldigt märkliga kontringar till allt...

Istället för att faktiskt ge något motargument till varför du inte skulle vara det så börjar du berätta om din historia som fanboy... Jag säger att det är något som låter väldigt typiskt för en fanboy att säga, att om det inte funkar som det ska så måste det vara något du gör fel, som att försöka säga att Firefox inte kan ha några brister. Vill du visa att du inte är det så förklara istället hur du menade, vad som kunde ha gjorts fel för att få den att ladda sidor skitsegt till och från, istället för att börja dilla om annat. För övrigt behöver du inte skriva massa utropstecken för att försöka visa att du är bestämd.

Det jag undrar över skriver jag själv? Nej, det är du som inte läser ordentligt, jag skrev att om man bortser från att man kan anpassa Firefox, vad är det som är bättre, eftersom jag själv inte har några som helst behov av att göra det. Vad händer om (eller när, eftersom du tydligen vet att det kommer hända) Chrome ändrar utseendet som väcker så starka känslor hos mig som hat? Jag byter webbläsare såklart? Förstår inte varför du beter dig som en barnunge, som verkar bli förbannad över att jag sagt att jag föredrar Chromes utseende och har haft problem med Firefox. Jag skulle kunna byta tillbaka till Firefox, och förmodligen kunna få det att se okej ut, men varför ska jag göra det när jag är nöjd med utseendet på Chrome redan idag?

Men Lasergurkan, det var inte en historia, utan ren fakta!! Och glöm att jag blir förbannad för vad som skrivs, det kommer aldrig att hända!

Jag kan mycket väl förstå att du sitter på Chrome när du har haft problem med Firefox, och det är ju det jag undrar, varför du tycker att Chrome är bättre! Du tycker det för att du har haft problem med Firefox!
Sen att du glider in på helt andra saker som inte hör hit! Det är inte mitt problem, men jag kan få ha en åsikt och skriva den, att du sen inte gillar den är helt ok!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Men Lasergurkan, det var inte en historia, utan ren fakta!! Och glöm att jag blir förbannad för vad som skrivs, det kommer aldrig att hända!

Jag kan mycket väl förstå att du sitter på Chrome när du har haft problem med Firefox, och det är ju det jag undrar, varför du tycker att Chrome är bättre! Du tycker det för att du har haft problem med Firefox!
Sen att du glider in på helt andra saker som inte hör hit! Det är inte mitt problem, men jag kan få ha en åsikt och skriva den, att du sen inte gillar den är helt ok!

Men skog1sen, att säga att du berättade om din historia är inte samma sak som att säga att det inte är sant, utan att det är det förflutna. Att man säger att det som hände i Nazityskland är historia betyder inte att man menar att det är sagor. Du verkar redan som att du är rätt förbannad eftersom du slänger in utropstecken överallt som en annan 13 åring.

Du undviker ännu en gång att faktiskt svara på det jag skrivit. Jag har inte sagt att du inte får fråga, det är mer sättet du skrivit det på, och att du gång på gång skrivit saker som tolkas som att du tycker Chrome är extremt underlägset Firefox gällande allt. Du säger att du förstår varför jag bytte till Chrome då jag hade problem med Firefox, men ändå säger du att om jag har problem så måste det vara jag som gjort något fel?

Ja, du får ha en åsikt, precis som alla andra, det har jag väl inte sagt någonting om?

Har på känn att du inte riktigt kommer läsa igenom mitt inlägg en tredje gång, utan börja prata om annat igen, som t.ex att du får ha en åsikt, så vi kan lika gärna ge upp den här "diskussionen".

Ha en trevlig kväll.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Om man vill lära sig att ändra i Firefox skall man undersöka about:config vilket är platsen där alla funktioner finns så skall man söka efter Mozilla knowledge base. På den sidan förklaras det mesta. Däremot vill jag bara påpeka att läsa på innan man ens börjar ändra.

Vill man ändra UI:et så gäller det att kunna CSS. En liten guide som förklarar det hela. http://www.tweakguides.com/Firefox_1.html

Nja, inte direkt intresserad av att hålla på å pilla...bättre att det funkar som man vill från start. Men tack för tipset iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Drager:

Chrome drar inte mindre minne och är inte snabbare samt det där med google sync kan man också göra i FF. Opera är dock snabbast Så antar att det är smaksak.

Chrome synkar automatiskt med min android lur och mitt google konto. Firefox för android är helkonstigt och synkar inte. Opera är bara för mycket i mina ögon.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

jag kommer göra pricis vad du inte ville, komma med "hastighetsgrejen" eller "det är så stilrent"

Chrome är allmänt bättre i min åsikt bara, det funkar klockrent och använder sig utav webkit

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

* Snyggare och renare GUI (Firefox gula knapp är fruktansvärt ful imo)
* Google sync (särskilt smidigt att den synkar öppna flikar mellan olika enheter också)
* Startar mycket snabbare

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

jag kommer göra pricis vad du inte ville, komma med "hastighetsgrejen" eller "det är så stilrent"

Chrome är allmänt bättre i min åsikt bara, det funkar klockrent och använder sig utav webkit

Gecko fungerar lika bra som webkit och senaste JIT Ionmonkey som kommer går ut till resten i slutet av nästa månad under Firefox 18 går lätt en match mot Googles Crankshaft. Däremot spelar det ingen roll i mitt tycke när bilder på Chrome inte ser lika skarpa ut som i Firefox eller att Chrome hela tiden får för sig att ladda texten först och sedan kommer bilderna.

Permalänk
Medlem

Sync finns också i Firefox
http://support.mozilla.org/en-US/kb/firefox-sync-take-your-bo...

Firefox knappen går att ändra färg med ett addon. På Aurora kanalen är meny knappen blå. URL baren är lika strömlijeformad som Google. Man kan i Firefox söka med båda sök fälten. Hela URL baren går att ändra tema. Finns sådär några tusen olika teman i addon databasen.

Senaste Firefox 20 (nightly) startar snabbt enligt Mozilla:s egna tester. Aurora som än så länge befinner sig på version 18 startar lika snabbt som Chrome.

Senaste Firefox Android version stödjer nu ARMv6 och h264. Sedan är Är ju Mozilla mer än Firefox och på Thunderbird fonten verkar det som att man går över på ESR formatet. Mozilla:s Metro version håler på att ta form. bara några få bugg fixar och sedan är det nog redo ör at ta i bruk.

Permalänk

Firefox är sämst!!!

Jag hade det i en månad och mitt internet var så segt att en snigel hade hunnit gå till Kina innan det laddat klart. Sen bytte jag till Chrome och nu funkar det mycket bättre.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av olafett:

Chrome synkar automatiskt med min android lur och mitt google konto. Firefox för android är helkonstigt och synkar inte. Opera är bara för mycket i mina ögon.

Så pass, som sagt smaksak.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Angående minnes användningen:

Båda läger kanske ska ta och hålla tyst...

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Gick över till Chrome (från Firefox) för någon månad sedan, då Flash Player kraschade väldigt ofta, och vissa hemsidor i allmänhet började hänga sig när jag surfade på dom.
Har inte haft en enda krasch eller strulande hemsida sedan jag gick över till Chrome.

Vidare så kändes (och känns) Firefox mycket segare än vad Chrome gör, om man t.ex scrollar och/eller surfar rent allmänt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.