Permalänk
Inaktiv

Hörlurs hjälp?

Tjena, jag ska köpa nya hörlurar och jag undrar om Sony MDR ZX-100 är ett bra köp? Vill helst vara under 400kr. Tack i förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

i den prisklassen skulle jag verkligen rekomendera akg 518 dj/le. inte dom skönaste lurarna tyvärr men mer ljud för pengarna blir svårt, hade mina i 2 år innan jag bytte upp mig och dom tjänade mig väl.

Permalänk
Medlem

Svårt att få något bra i den prisklassen tyvärr. i alla fall om du vill ha grejer som ska hålla flera år.

Kan bara tipsa om SteelSeries SIBERIA. Haft mina i 2-3 år nu och dom funkar utmärkt enligt mig

Kostar dock lite mer 600-700 ungefär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ezkit:

Svårt att få något bra i den prisklassen tyvärr. i alla fall om du vill ha grejer som ska hålla flera år.

Kan bara tipsa om SteelSeries SIBERIA. Haft mina i 2-3 år nu och dom funkar utmärkt enligt mig

Kostar dock lite mer 600-700 ungefär

http://www.inet.se/sok/siberia

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Superlux ska vara ruskigt bra lurar för sitt pris (ca 200kr), känns som ett givet val under 500kr iaf (troligen under 1000kr t.o.m.). De säljs på bl.a thomann.de.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ezkit:

Svårt att få något bra i den prisklassen tyvärr. i alla fall om du vill ha grejer som ska hålla flera år.

Kan bara tipsa om SteelSeries SIBERIA. Haft mina i 2-3 år nu och dom funkar utmärkt enligt mig

Kostar dock lite mer 600-700 ungefär

Förstår inte varför man ska köpa ett headsett, det är inte gjort för samma målgrupp som hörlurar görs och låter därför helt annorlunda, och förstår inte heller varför man skulle vilja ha dom stora vita bågarna på sig utomhus. Jag har själv ett par och är väldigt nöjd med dom men har dom vid datorn hemma, men till mp3'an så går det inte att gemföra ljudet ifrån tex akg 518 och siberia headsett.

hörlurar jag haft genom åren är bla koss ur40 (extremt sköna och behagligt ljud, läcker dock som fan), akg 518 (grymt ljud för liten peng, stänger inne/ute ljud, tyvärr trycker dom lite på hjässan dock), grado sr60i (extremt sköna, grymt ljud).

man köper inte ett headsett ifall man ska ha det till att lyssna på musik, snarare tvärtom, lyssnar du mycket på musik vid datorn så köp ett par hifi lurar och extern mic, eller cam med mic i.

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?map=214635 har inte dom men recensioner på Amazon och andra sidor säger att dem är skitbra!