Diablo 3 item värdering

Permalänk
Medlem

Va fan... äntligen hittar jag en legend och så får jag en sån här... nån som har nån aning, AH säger mig inte mycket..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid_83:

Va fan... äntligen hittar jag en legend och så får jag en sån här... nån som har nån aning, AH säger mig inte mycket..
http://i47.tinypic.com/rifbic.jpg

De flesta som använder windforce har den väl på sin scoundrel tillsammans med multishot vilket gör att mobsen flyger tillbaka hela tiden. Köpte en till min scoundrel för 125k, dock kan det hända att LS ökar värdet men det är nog ingen markant ökning vi pratar om.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

De flesta som använder windforce har den väl på sin scoundrel tillsammans med multishot vilket gör att mobsen flyger tillbaka hela tiden. Köpte en till min scoundrel för 125k, dock kan det hända att LS ökar värdet men det är nog ingen markant ökning vi pratar om.

Då sätter jag BO på 150k och hoppas på det bästa
Tack

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid_83:

Då sätter jag BO på 150k och hoppas på det bästa
Tack

Som jag skrev så vet jag inte hur mycket priset ökar då den har Lifesteal så kolla det först

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mr_svahn:

Som jag skrev så vet jag inte hur mycket priset ökar då den har Lifesteal så kolla det först

Alla Windforce droppade efter 1.04 har lifesteal.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av twit:

Alla Windforce droppade efter 1.04 har lifesteal.

Okej då är den inte värd mycket :/

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Hittade ett par Boots som jag gärna tar emot pristips om. Har inte spelat sedan 1.02 (?) så är ännu inte riktigt uppdaterad på prisutvecklingen, såg liknande på AH'n för 2-15milj. Så tar gärna emot tips om vad som är vettigt. Har tyvärr ingen bild på, men statsen var ungefär följande.

Item - Boots
Dex. - 280
Str. - 100
All resist. - 70
Mf. - 20%

Permalänk
Medlem

Är den värd något ? Känns som den borde vara det.

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna? Sjuk int! Måste ju vara värd lite iaf

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Hittar ingenting alls på ah som denna.. Priskoll? Borde vara värd en hel del?

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Moderator
Moderator

Till de som ännu missat det, det är nu väldigt enkelt att kolla var motsvarande prylar man hittar ligger på AH. Hoppa in i AH, bläddra över till din "Sell" tab, högerklicka på prylen och välj "Search for similar items". Sedan väljar man bort de stats som är irrelevanta och klickar på "search".
Är prylen legendarisk eller tillhör ett set får man manuellt plutta i de stats som skiljer den från alla andra med samma namn.
I vanlig ordning tar man buyoutpriserna på AH med en nypa salt då de representerar saker som faktiskt ännu inte är sålda och därmed kanske prissatta för högt.

Skrivet av Deathis:

Hittade ett par Boots som jag gärna tar emot pristips om. Har inte spelat sedan 1.02 (?) så är ännu inte riktigt uppdaterad på prisutvecklingen, såg liknande på AH'n för 2-15milj. Så tar gärna emot tips om vad som är vettigt. Har tyvärr ingen bild på, men statsen var ungefär följande.

Item - Boots
Dex. - 280
Str. - 100
All resist. - 70
Mf. - 20%

Utan snabbspringning tappar de en hel del, men 2-4m borde du kunna få.

Skrivet av lite_:

Är den värd något ? Känns som den borde vara det.

3-4m, det finns en hel del liknande på AH.

Skrivet av palusa:

Vad tror ni om denna? Sjuk int! Måste ju vara värd lite iaf

Du kanske kan få 15m eftersom din även har vitality. Kanske lite mer om du lyckas sälja den snabbt eftersom priset kommer sjunka.

Skrivet av palusa:

Hittar ingenting alls på ah som denna.. Priskoll? Borde vara värd en hel del?

Underligt, jag hittar sju stycken ringar på AH om jag söker på 5 crit, 40 critdmg, 50 str, 50 vit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Borde vara värd en hel del, borde den inte?

Permalänk

Hej hittade en Chantodos Force igår.

Har följande stats:

+45-366 Dammage
+173 Intelligende
Attack speed incresed by 9%
+14 Maximum Arcane Power
Critical Hit Chance Increased by 9,5%
Critical Hit grants 10 Arcane Power
Increases Spectral Blade Dammage by 6%

Vad anser ni att denna Source kan vara värd?

Har kollat Ah o jämfört - vet att man kan kolla på "similar items" genom att högerklicka nu efter patchen 1,05 men det om man kollar på snarlika så får jag allt från 50-200 mille.

Vad anser ni vara ett realistiskt pris för den som ni hade varit beredda o betala själva?

Tacksam för alla svar!

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk

Uploaded with ImageShack.us

Kan denna tänkas gå på?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NotchJohnson:

Omg gief me Adda ElSvahnomano#2997 om du är intresserad av att sälja

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Fan vad alla hittar bra saker. Själv hittar jag ingenting alls som är värt mer än vendorpriset..
Sjukt irriterande.

Har spelat kanske 250h. Hittat kanske 5 legendarys och ingen set.
Är iofs bara lvl 12 paragon. Men tycker ändå att man borde hitta något. Nästan ALLA public games eller spel med polare jag kör hittar dem 1-3 legendarys per 2-3h. Jag är aldrig den som får en..

Börjar bli less.. Men jag krigar på..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Lite otrevligheter raderade.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Postar om eftersom jag inte fick något svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luciana:

Postar om eftersom jag inte fick något svar.
http://i.imgur.com/0tyw1.png

Du har 6st prefixes du kan söka på i ah, din ring har exakt 6st prefixes...varför inte bara ta och göra en sökning??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dj_aleks:

Du har 6st prefixes du kan söka på i ah, din ring har exakt 6st prefixes...varför inte bara ta och göra en sökning??

Håller med dj_aleks. Den tiden det tog att ladda upp bilden hade du lätt hunnit söka på AH själv på. Å andra sidan så hade jag hunnit söka på AH istället för att skriva det här inlägget.

Edit: Den billigaste med liknande stats ligger ute för 25 mille, den har dock legat ute ett tag utan att sälja. Sen e frågan om folk verkligen betalar 20 mill extra för lite MF... Det tog 30 sek att söka på AH btw

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Håller med dj_aleks. Den tiden det tog att ladda upp bilden hade du lätt hunnit söka på AH själv på. Å andra sidan så hade jag hunnit söka på AH istället för att skriva det här inlägget.

Edit: Den billigaste med liknande stats ligger ute för 25 mille, den har dock legat ute ett tag utan att sälja. Sen e frågan om folk verkligen betalar 20 mill extra för lite MF... Det tog 30 sek att söka på AH btw

Jag tycker väl att dessa 19% extra MF e sjukt onödiga, hade hellre sett ngn annan rollad stat. Max 20M skulle ja no gett för ringen

edit: fast o andra sidan, tar du >100 str, crit chance, average dam på en rare ring så lär dessa inte kosta 20M...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Fan vad alla hittar bra saker. Själv hittar jag ingenting alls som är värt mer än vendorpriset..
Sjukt irriterande.

Har spelat kanske 250h. Hittat kanske 5 legendarys och ingen set.
Är iofs bara lvl 12 paragon. Men tycker ändå att man borde hitta något. Nästan ALLA public games eller spel med polare jag kör hittar dem 1-3 legendarys per 2-3h. Jag är aldrig den som får en..

Börjar bli less.. Men jag krigar på..

Jag är en av dem som inte heller hittar nånting vettigt, vissa har tur verkar det som...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

började lira lite igen för några dagar seden, var riktigt kul igen! spelat kanske 20 timmar sedan förra veckan och har hittat om det är 3 eller 4 legendary itemes... och två set itemes, har jag haft tur? och dom har vart helt okej också fått mellan 2-9 millar för alla.

Permalänk
Avstängd

Har lirat mp4-5 hela vecka och inte hittat nåt vettigt, enda legendary jag fick var en Chantodos Force som sålde för 50k. Så joinade jag en polare i MP0 och hittade en IK hjälm efter 15 minuter -.-. Kompisen hittade för övrigt ett par Nat's boots i samma game och har har varit lvl 60 i en dag eller två och bara kört mp0...

Ska nog börja köra MP3 eller nåt när jag inte farmar nycklar då det verkar droppa på bra på det lägre levlarna också.

Visserligen hade den de lägsta rollsen men sålde ändå för 8 mille (Y)

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

började lira lite igen för några dagar seden, var riktigt kul igen! spelat kanske 20 timmar sedan förra veckan och har hittat om det är 3 eller 4 legendary itemes... och två set itemes, har jag haft tur? och dom har vart helt okej också fått mellan 2-9 millar för alla.

ja du har haft exterm tur... jag har 350h+ och hittat en set item... spelar med max mf och mp1...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hej!
Nån av experterna som kan gissa värdet på denna trevliga ring! Jag tycker den borde vara värt nåt med tanke på så pass hög LoH och hyfsad dex + CD! Eller vad tycker ni? Verkar inte finnas något liknande på AH om jag inte går ner rejält på dex och LoH ...

Mvh
Ice

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Hittade dessa 2 i samma farmrunda, jäklar alltså, vad kan dem vara värda? 100m styck?

Permalänk
Medlem

Något att ha för casters? Har ingen caster på 60 själv än.

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Medlem

Ingen som har koll på eventuellt värde på min ring 3 poster upp? Är det så svårt eller lågt värde på den?

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Ingen som har koll på eventuellt värde på min ring 3 poster upp? Är det så svårt eller lågt värde på den?

Länken funkar inte