Turnerings programvara! [LAN]

Permalänk

Turnerings programvara! [LAN]

Tjenare!

Min förening ska lana, och vi ska ha stora turneringar i vissa spel, då vi har en projektor, så hade vi tänkt att visa en sorts turnerings leaderboard på projektorn då och då, kanske hela tiden om vi inte vill specca elr nåt.
Vi tänkte oss att ifall det finns ett program som kan göra en turnerings planering som ser ut nåt såhär:

Det var det enda exemplet jag hittade, jag vill alltså att vi har något program eller liknande som kan göra en sån bild.

Jag har hittat precis sånt vi vill ha, fast till helt fel sport. Jag har hittat ett sånt här program till golf, och ett till poker, men inget till e-Sport. Egentligen så borde man kunna använda vilken som helst.
Kanske något sånt här:
http://www.event-man.com/
Eller såhär:
http://www.thetournamentdirector.net/
Goddag Win95, men verkar vara bra program:
http://www.galactix.com/
Om det inte var för att det inte finns e-sport..
http://www.tournamentsoftware.com/home.aspx
Tack på förhand. Egentligen så behövs inte det här, det är bara för att vi har en projektor, och då hade det vart coolt, och sett mer organiserat och planerat ut ifall alla kunde se vilka som möter varandra och hur det går/gick.

Permalänk
Medlem

Borde inte vara så svårt att göra själv om man har lite kunskaper. Kan tyvärr inte testa göra ett nu då jag befinner mig utomlands.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: intel core i5-2500K @ 4.5 GHz GPU: AMD 280x Moderkort: MSI P67A-C45 B3 RAM: 8gb Corsair XMS3 1600 MHz SSD: Intel 520 120gb, Samsung 830 120gb HDD: random 1tb, random 320gb PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Chassi: Cooler Master HAF 912.

Permalänk
Skrivet av HDkenna:

Borde inte vara så svårt att göra själv om man har lite kunskaper. Kan tyvärr inte testa göra ett nu då jag befinner mig utomlands.

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du kodmässigt eller photoshopmässigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Menar du kodmässigt eller photoshopmässigt?

Jag tror han menar kodmässigt.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk

Jag kan kanske knåpa ihop ett sådant program, ska det se ut som på bilden?

Permalänk
Medlem

är det inte enklare att bara slänga ihop en powerpoint presentation som loopar ?
Detta säger jag enbart då jag ej är insatt i hur mycket olika sorters information ni vill ha, men det låter som ni vill ha den "live" updaterad, och jag tror detta blir ganska bökigt att skapa.
Antar att ni ska hålla i counterstrike,starcraft,dota/lol och kanske nån typ av consol turnering och då blir det genast ganska knepigt att få live feed från alla olika spelen osv.

Edit:
Kom på det, ett alternativ kan vara att kontakta evenemang som tex dreamhack, tror inte de grabbarna är helt ovilliga att hjälpa till med vad de använder för programvara och liknande för att sköta sina evenemang.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Skrivet av EpicBlobfish:

Jag kan kanske knåpa ihop ett sådant program, ska det se ut som på bilden?

Hmm ja. Det bästa vore ifall man kan ställa in hur många som är med i tävlingen, och då ändras hur många deltagar rutor det är. Duvet, hur stort semifinal trädet är osv. Men ja, kanske en svart mysig enkel bakgrund, rutorna kanske kan göras så att man kan sätta den rutan (matchen) till pågående så den blir grön o det står pågår under eller nåt.
Och självklart en rubrik som man kan ändra själv, en text där det står kanske Counter-Strike: 1.6 ifall jag vill att det ska stå det.
Fullskärmsläge, och att man ska kunna ändra på pågående, avklarad och vem som vann utan att stänga ner det hade vart bra, eller nåt.
Juste, och förlorarens ruta blir grå, och vinnarens blir guld, så att man kan se vem som vann.

Tack på förhand.

Värt att nämna är att Lanet är på måndag kväll.

Permalänk
Skrivet av hoan:

är det inte enklare att bara slänga ihop en powerpoint presentation som loopar ?
Detta säger jag enbart då jag ej är insatt i hur mycket olika sorters information ni vill ha, men det låter som ni vill ha den "live" updaterad, och jag tror detta blir ganska bökigt att skapa.
Antar att ni ska hålla i counterstrike,starcraft,dota/lol och kanske nån typ av consol turnering och då blir det genast ganska knepigt att få live feed från alla olika spelen osv.

Whoah, nej nej. Vi tänkte oss mer en bild som ser ut ungefär som jag länkade längst upp, och att vi tabbar ner ibland och speccar.

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Hmm ja. Det bästa vore ifall man kan ställa in hur många som är med i tävlingen, och då ändras hur många deltagar rutor det är. Duvet, hur stort semifinal trädet är osv. Men ja, kanske en svart mysig enkel bakgrund, rutorna kanske kan göras så att man kan sätta den rutan (matchen) till pågående så den blir grön o det står pågår under eller nåt.
Och självklart en rubrik som man kan ändra själv, en text där det står kanske Counter-Strike: 1.6 ifall jag vill att det ska stå det.
Fullskärmsläge, och att man ska kunna ändra på pågående, avklarad och vem som vann utan att stänga ner det hade vart bra, eller nåt.
Juste, och förlorarens ruta blir grå, och vinnarens blir guld, så att man kan se vem som vann.

Tack på förhand.

Värt att nämna är att Lanet är på måndag kväll.

Hur blir det om det är t.ex. 9 personer som är med? Då blir det lite konstigt om man ska följa det mönster som är på bilden. Den som vinner hamnar ju i rutan närmare mitten och då ser man vem som vann/förlorade men jag kan göra olika färger för att förtydliga om du vill.

Permalänk
Medlem

Jag hade gjort en hemsida med javascript som hela tiden uppdaterar bilden utifrån en textfil / kontroll panel.

Annars hade jag skapat bilden, satt bilden som bakgrundsbild. Tryck Win+P valt utvidga.
Sedan så hade jag uppdaterat bilden i photoshop för varje ny finallist och uppdaterat bakgrunds bilden.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Whoah, nej nej. Vi tänkte oss mer en bild som ser ut ungefär som jag länkade längst upp, och att vi tabbar ner ibland och speccar.

Okey, låter som ni kan koda ihop detta enkelt med lite html och css eventuellt med php, så kan ni enkelt gå in från en dator i nätverket och updatera scoreboarden genom att ändra koden direkt för updates om positioner och liknande

Följande kan vara intressant för er medans ni speccar matcherna, för att ge score overlay i feeden
http://spl1nes.com/247/featured/craftboard

Ett alternativ för att göra er turnerings bracket är detta. http://tournament-bracket-builder.software.informer.com/1.2/
Om ni redigerar templaten för bracketen för att få er bakgrund borde detta fungera.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Skrivet av EpicBlobfish:

Hur blir det om det är t.ex. 9 personer som är med? Då blir det lite konstigt om man ska följa det mönster som är på bilden. Den som vinner hamnar ju i rutan närmare mitten och då ser man vem som vann/förlorade men jag kan göra olika färger för att förtydliga om du vill.

Eller?
Bläddra bland dessa bilder själv o kolla
BILDER

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Okej, så det kan bara vara n*4 spelare (4,8,12,16...). Ska försöka hinna klart med en test version idag

Permalänk
Skrivet av EpicBlobfish:

Okej, så det kan bara vara n*4 spelare (4,8,12,16...). Ska försöka hinna klart med en test version idag

Hmm vet inte, Leauge of Legends till exempel går ju köra 5v5, men det borde väl gå att göra i en sådan grej också?

Permalänk
Medlem

Låter som du letar efter något liknande: http://s1.binarybeast.com/

Permalänk
Skrivet av Ahrkey:

Låter som du letar efter något liknande: http://s1.binarybeast.com/

Hmm wow, ska definitivt testa!

Edit:
Jo skit fint! Men man kan väl inte se ett sorts turnerings träd? Och alla spelare måste ju regga sig o köra in sig där, bättre på en turnering utanför lan.
Bättre med en sådan där man bara har ett enkelt träd.

Permalänk
Skrivet av EpicBlobfish:

Okej, så det kan bara vara n*4 spelare (4,8,12,16...). Ska försöka hinna klart med en test version idag

Även ifall lanet är över, så kommer vi behöva i framtiden, så fortsätt gärna, ingen brådska dock!