Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpte en Noctua CPU-Kylare NH-U9B SE2, allt åt helvete.

Permalänk
Medlem

Köpte en Noctua CPU-Kylare NH-U9B SE2, allt åt helvete.

Tjenare!

Inhandlade en Noctua CPU-Kylare NH-U9B SE2 här om veckan till min AMD-setup (AMD FX-8120 3.1GHz 8-Core) för att få ned temperaturen. Men till min enorma förvåning så visade sig monteringsalternativen vara limiterade till absolut sämst tänkbara. Det enda sättet jag kunde montera kylaren på var så att insuget med nedre fläkten skedde "nerifrån", alltså insug från grafikkortet och all annan skön värme som finns i lådan. Sedan igenom kylaren till ut-fläkten som då är riktad mot toppen av chassit. Nu kör jag ett Fractal med öppningsbara luckor på toppen så luften kommer ut, men det hjälper föga. Jag hade tidigare en skitfläkt (Cooler Master Hyper 212 Plus) som var monterad precis tvärtom och temperaturerna mycket lägre.

Körde lite Planetside 2 och då gick tempen efter fåtalet minuter upp till 85 grader overall, vilket är helt jävla orimligt.

Kylpastan är det inget fel på, fläktarna går på full hastighet. Vad har jag gjort för fel?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

TACK!

Får beställa hem ett sådant kit för att vrida om kylaren 90 grader

Permalänk
Medlem

Du borde inte ligga i 85c load bara p.ga att den drar lite varmluft fran grafikkortet, ar du saker att den sitter ratt monterad utan att glappa nagonstans?

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic