Asus släpper gamingmusen GX1000 med metallhölje

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackis:

Kan bara hålla med dig och då har jag ganska så små händer jämfört med kompisar. Skulle önska bredare möss på marknaden.

Ja, och även ett par centimeter längre hade inte skadat heller. Jag har så långa fingrar att jag får böja upp dem en bra bit ovanför. Det slutar alltid med att jag får kramp i handen efter en stund. Idiotisk design enligt mig.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Det kommer vara massa fläkar från fetterna på händerna :& det är roligt att dem försöker göra något nytt men..det är en dålig ide + att det inte kanske känns så bekvämt vid användning.

Permalänk
Medlem

Proffsigt att felstava Gamers på officiella produktbilderna.

Visa signatur

Asus X570-F, Ryzen 5800X3D, ROG Strix 3090 OC, G.Skill 32GB 3600MHz CL14, 980Pro 2x1TB, Dark Power Pro 12 1200W, ROG Strix XG27AQM

Permalänk
Medlem

Snygg och antagligen välkonstruerad, men för liten och ser inte poängen med metallen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Tycker det är coolt med en snyggt designad mus i metall. Den är ju dyr men saker lite mer åt design och premiumhållet kostar ju. Många bashar ju apple men jag gillar de bryr sig om design och att andra företag tar efter designtänket och inte bara råprestanda.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

När 4k-skärmarna kommer kanske man får nytta av över 2000 dpi... Och för er som inte vet hur man använder små möss, googla på " mouse claw grip"

Vet och vet, det handlar om preferenser och inte kunskap. Rätt korkad kommentar faktiskt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

När 4k-skärmarna kommer kanske man får nytta av över 2000 dpi... Och för er som inte vet hur man använder små möss, googla på " mouse claw grip"

Skickades från m.sweclockers.com

Enjoy reumatism

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Enjoy reumatism

Det var lite så jag tänkte också faktiskt. Jag har själv stora problem med leder och muskler så 'claw grip' är verkligen inte optimalt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Molgorain:

Lite oroväckande kvalitetskontroll att missa en bokstav i sin egen "logga", vad kan de har missat mera i resten av produkten.

Men den är tilltalande, gillar idén med metallhölje.

Som tur är så är det inte samma avdelning som utvecklar produkten som de som bygger mockups

Permalänk

Kommer alltid att ha Mionix eftersom de är så sjukt sköna för mig som har stora händer.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt snygg är den. Vart kan man få smeka på musen? Skulle vilja åka och känna på den

Permalänk
Medlem

den såg inte helt fel ut, kanske vore "nästa" mus

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serrano:

Proffsigt att felstava Gamers på officiella produktbilderna.

Ganska så rejält klantig miss.

Permalänk

Synd att den är så tung. Att det ska vara så svårt att hitta en 100g lasermus för claw grippers med "sniper button" vid tummen...

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Jag måste erkänna att jag tycker designen är rätt häftig, men varför måste alla datormöss vara så förbannat små?

kunde inte hålla med mer... kör just med en Zowie ec1 evo som är relativt bekväm ...testat qpad´s möss osv osv .....inser ingen varför 3.0 var så populär ? den hade en passform som inte var gjord för en asiat. Större möss!!

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Det finns en anledning till att möss och tangentbord (eller iallafall deras handledsstöd) aldrig görs i metall, och det är för att metall avleder värme och man börjar lätt frysa om händerna eftersom temperaturen sjunker från kroppstemperatur till luftens temperatur...

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 13ers3rk:

Känslig för temperaturer? Skulle hellre ha en nedkyld än uppvärmd mus imo.

Alla killar vill väl ha en varm, lätt fuktig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Sitta på vad? Handen eller musen...

Handen är ju "The Stranger" . Kommer in vid andra tillfällen!

(ops nu tampade jag ner i OP-träsket :/ )

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Fan va snygg! Och av metall också!

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Gräsligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

någon som har hittat den i en svensk webbshop, kollat inet, komplett, webbhallen.. ser riktigt najs ut, blir till att köpa en om man hittar

edit: såg precis att den skulle komma inom kort..

Visa signatur

Intel Core i7 2600K | Asus P8P67 PRO REV B3 | 4 x Corsair 4GB 1600MHz VENGEANCE | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB |Fractal Design Define R3, Titanium | Corsair AX 850W 80+ GOLD | OCZ SSD Vertex 2 120GB

Permalänk
Medlem

Den musen såg riktigt riktigt snygg ut!!!

Mee hade hellre önskat att den var i QPAD's möss storlek.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

'Asiater' tror jag är mer politiskt korrekt, men du har rätt

helt sant har själv lite större händer och denna är helt underbar då den gär att ställa in och dessutom har en "platta" vart fingrarna kan vila på högerkanten (liknande den på tumsidan) känns dessutom väldigt rejäl! har dock än så länge bara haft min ~~ 3-4 månader
Cyborg rat 7

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Jag måste erkänna att jag tycker designen är rätt häftig, men varför måste alla datormöss vara så förbannat små?

därför köper man en R.A.T 7

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Inaktiv

Någon mer som anser att reklamvideon för musen var väldigt lik i upplägget som Cyborg kör för sina R.A.T produkter?

Permalänk
Medlem

vad f*n ska man med så hög dpi till? 400 räcler gott och väl för mig och då ställer jag alltid ner sensen i alla spel även fast ja kör så lågt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Vet och vet, det handlar om preferenser och inte kunskap. Rätt korkad kommentar faktiskt.

Fast nu var det ju folk i tråden som faktiskt sa "jag fattar inte hur folk kan använda så små möss". Jag syftade inte till er som faktiskt VET hur man kan använda sådana möss, där lade du bara ord i munnen på mig. Och angående reumatism: det får man bara som förslitningsskador om man belastar lederna för mycket eller om man spänner sig mycket. Jag spelar med claw på ett avslappnat vis.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av crimsonidol:

Någon mer som anser att reklamvideon för musen var väldigt lik i upplägget som Cyborg kör för sina R.A.T produkter?

Vadå? Gaming eller? ;P

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

vad f*n ska man med så hög dpi till? 400 räcler gott och väl för mig och då ställer jag alltid ner sensen i alla spel även fast ja kör så lågt

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, tycker samma jag också. Men tyvärr är det så att siffror säljer :(. Lasersensorerna som används fungerar inte lika bra som de bättre optiska, men de ser så mycket bättre ut på papper. Sedan kan jag aldrig föreställa mig någon med en vanlig skärm som sitter och spelar med >2000dpi utan att ha ändrat muspekarhastigheten i Windows.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Fast nu var det ju folk i tråden som faktiskt sa "jag fattar inte hur folk kan använda så små möss". Jag syftade inte till er som faktiskt VET hur man kan använda sådana möss, där lade du bara ord i munnen på mig. Och angående reumatism: det får man bara som förslitningsskador om man belastar lederna för mycket eller om man spänner sig mycket. Jag spelar med claw på ett avslappnat vis.

Okej, då missade jag när någon sa så där och tar tillbaka det jag sa. Däremot har du fel angående reumatism, för det kan man få helt utan någon belastning. Det finns över 200 olika reumatismtillstånd med diverse anledningar till uppkomst. Om man dessutom redan har reumatiska problem blir det definitivt inte bättre av att hålla handen i ett ergonomiskt inkorrekt läge. Claw grip är verkligen inte nyttigt i längden, för någon.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.