Permalänk
Medlem

G5 FTW ! fick den av min bror för att han har en mx performance någonting och jag kommer aldrig byta mus och går den sönder blir det G500

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Jäklar vad länge ni använder era möss. Själv har jag haft min mus i typ tre månader, och den förra hade jag inte ens i ett år.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hade en Razer Deathadder i typ 3 år, till dess att skrollklicken la av helt.

Har nu införskaffat mig en Gigabyte Krypton, som jag hoppas ska hålla bättre. Hittills är den riktigt skön att använda. Och ett plus är att den fungerar för både vänster- och högerhänta.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

G5 FTW ! fick den av min bror för att han har en mx performance någonting och jag kommer aldrig byta mus och går den sönder blir det G500

Själsfrände?:P

Precis samma tanke har jag, funderar på att köpa g500 innan den också försvinner:P är det inte den bästa passformen för en människohand du kännt?:P(G5:P)

Trevlig kväll på dig:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Jäklar vad länge ni använder era möss. Själv har jag haft min mus i typ tre månader, och den förra hade jag inte ens i ett år.

Får man fråga hur du har sönder dom:P

Trevlig heljg Shrudder

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

haha:P vad tror du om en "Markus" från ikea? är det bättre att satsa på nått annat eller kommer den hålla 5+ år?

Kanske är helt fel person att fråga men vad vet jag:P

''Volmar'' är inte helt fel men det är ju betydligt dyrare

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroth:

Hade en Razer Deathadder i typ 3 år, till dess att skrollklicken la av helt.

Har nu införskaffat mig en Gigabyte Krypton, som jag hoppas ska hålla bättre. Hittills är den riktigt skön att använda. Och ett plus är att den fungerar för både vänster- och högerhänta.

Har inte nån erfarenhet eller kunskap om Gigabyte krypton, men ska googla lite och se:)

Gillar Gigabyte pga deras moderkort är nog det bästa jag ägt (därför värt att kolla upp resterande produkter:))

Ha en trevlig kväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

''Volmar'' är inte helt fel men det är ju betydligt dyrare

den ser ju så hemskt ful ut jämnfört med "Markus":P plus att den inte har några armstöd vilket jag vill ha:)

Tack ändå för tipset:)

EDIT: såg att man komplettera med armstöd! intressant:) blir nog en tur till ikea under helgen:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

den ser ju så hemskt ful ut jämnfört med "Markus":P plus att den inte har några armstöd vilket jag vill ha:)

Tack ändå för tipset:)

EDIT: såg att man komplettera med armstöd! intressant:) blir nog en tur till ikea under helgen:)

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99896325/#/S69896...

inte helt fel färg här du

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

måste tyvärr säga att den ser för "kontorig" ut för att passa in här hemma:(

MvH Markus

Permalänk
Skrivet av markus9090:

Inte för att vara sån, men mitt Z-550 har hållt sen ca 2 måander efter relese och det är använt 24/7

Köpte det av en kompis för 1500 kr (han köpte det direkt vid relese) och det är de bästa 1500 kr jag någonsin spenderat:D

Ha en underbar kväll:)

Bor inte ensam och pratar mycket i skype så det blir att man använder oftast headsetet.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

Får man fråga hur du har sönder dom:P

Trevlig heljg Shrudder

SS Ikari - Tvärdog bara
Razer Lachesis - Ville inte fungera riktigt efter en tvätt under kranen (hehe, var lagom less på den)
Razer Imperator 2012 - Började dubbelklicka
SS Sensei - Inga problem än så länge, får se om den pajar snart.

Trevlig helg själv förresten!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av markus9090:

haha:P vad tror du om en "Markus" från ikea? är det bättre att satsa på nått annat eller kommer den hålla 5+ år?

Kanske är helt fel person att fråga men vad vet jag:P

Kan inget om sånt där, men vet att just den stolen är ganska populär bland mina kompisar...

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Shrudder:

SS Ikari - Tvärdog bara
Razer Lachesis - Ville inte fungera riktigt efter en tvätt under kranen (hehe, var lagom less på den)
Razer Imperator 2012 - Började dubbelklicka
SS Sensei - Inga problem än så länge, får se om den pajar snart.

Trevlig helg själv förresten!

När brytarna är slut så renoverar man.
http://www.ebay.com/itm/2x-OMRON-D2FC-F-7N-Micro-Switch-Micro...

Däremot så gillade jag inte mx 1000, det är nog en av de mest obekväma möss jag haft tillsammans med intellimouse 3.0 och jag la snabbt undan mx 1000 och fortsatte använda mx 700 på den tiden och mx700n fungerar än idag men inte som vardagsmus, idag kör jag mx revolution som huvudmus och den är den överlägset bästa musen jag använt och jag sörjer att de inte säljer den lös längre, att gå över till kabelladdning är mycket sämre än laddstationen som revolution har.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

okej:) vad skulle du köpa om du skulle byta? sugen på tips:)

Logitech!
Logitechs möss har riktigt bra kvalité och är ruskigt sköna! Sitter själv på en relativt nyinköpt Logitech G400, riktigt skön och hållbar.
Satt förut på en Razer Diamondback som är en av razers minst kända möss tror jag, hade aldrig hörtalas om den innan jag hittade en i en låda på vinden, jag måste ha inköpt den när jag var runt 8 år, knapparna hade dock gått sönder på den (egentligen "ploppat ur" pga våld), och min vanliga mus hade precis pajjat så jag lagade knapparna på den och körde den i ytterligare 2 år.

Och nu köpte jag G400:n nån gång runt sommaren för att vänster klicken på Diamondbacken pajjade, saknar den riktigt mycket. Tror jag ska försöka laga den någon dag igen! :3

Så antingen rekommenderar jag dig en av Razers GAMLA lite mindre kända möss, då jag anser att deras nya kända bara är skräp.
Även en gammal Deathadder fungerar.

Mvh FobbanN
PS: Om det är någon mus du undrar över så äre bara att citera, har känt på dem flesta

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Entusiast

Sliter själv flitigt på en Logitech MX510.

"Uppgraderade" till en Razer Lachesis, men då den slets ut i förtid bytte jag snabbt tillbaka till min gamla trogna MX510.

Nu när min trogna MX510 börjar bli sliten, och MX500-serien har utgått så letar jag alternativ. G400 skall tydligen ersätta den serien, så det tror jag blir mitt nästa inköp så småningom.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nej, då skickar man in sin mus och får tillbaka valfri mus för samma pris på garanti.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Såhär ser min mushistoria ut.

*IE3.0 - Scrollern gick sönder och mouse 1 klickade dubbelt.

*IE1.1 - Dog bara helt random.

*IE3.0 - Nytt försök men hade samma öde som den första.

*Razer Diamondback - Världens bästa mus beslutade sig för att dubbelklicka efter dryga året av flitigt användande. R.I.P

*IE3.0 Black Edition - Ny färg och dubbelt så hög DPI, synd bara att kvalitén var lika usel som de första. Ja, scrollern pajjade och började dubbelklicka.

*Logitech G500 - Grymt bra mus, men blev ganska lack på scrollern efter ett tag då Mouse 3 var svår att klicka ordentligt då musen har horisontell scroll.

*Steelseries Sensei Raw Rubberized - Riktigt bra mus som jag använder idag sedan ca 2 veckor tillbaka, skön yta och riktigt sköna knappar. Bästa sensorn jag haft på en mus och rörelserna blir perfekta.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av markus9090:

Hej på er sweclockers!

Satt och rensade bland gamla kvitton och hittade kvittot till min Logitech G5 v.2, och såg då att den fyller 5 år om 5 dagar

Tänkte kolla med er vad ni använder 24/7, som är äldre eller lika gammal:)

Ni får gärna tipsa om en utbytare till min gamla G5:a om ni har nått bra att komma med:)

Trevlig helg på er alla:D

hej! jag har en G5 som måste vara ca 5 år den med och den används dagligen. på det hela en underbar mus men jag funderar på att skaffa en g500 och pensionera g6 och bara ta fram den på typ nyår eller dop och dylikt

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Shrudder:

Nej, då skickar man in sin mus och får tillbaka valfri mus för samma pris på garanti.

Vaa ? Har du så nya möss att de har garanti, tråden heter "gamla möss"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Kör med Dell mus och tangentbord från 2004.
Försökte byta mus ett tag, men behöver då också byta axelparti, vilket antagligen är lite jobbigt
Tangentbordet har legat och dammat sen jag uppgraderade datorn, eftersom mitt nya mobo saknade PS/2, men jag har precis införskaffat en adapter, så nu är allt frid och fröjd igen.

Permalänk
Skrivet av markus9090:

haha:P vad tror du om en "Markus" från ikea? är det bättre att satsa på nått annat eller kommer den hålla 5+ år?

Kanske är helt fel person att fråga men vad vet jag:P

Jag har en Markus stol från IKEA. Har bara haft den i ca ett halvår, men älskar den, den ser ut som ny!
Edit: Kan det rekomederas för en Markus användare som du?

Permalänk
Skrivet av markus9090:

Får man fråga hur du har sönder dom:P

Trevlig heljg Shrudder

Logitechs möss är som Nokia 3310, de går aldrig sönder. ALDRIG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

Har inte nån erfarenhet eller kunskap om Gigabyte krypton, men ska googla lite och se:)

Gillar Gigabyte pga deras moderkort är nog det bästa jag ägt (därför värt att kolla upp resterande produkter:))

Ha en trevlig kväll

Hade ett Gigabyte tidigare när jag körde AMD. Men bytte till EVGA när jag köpte en ny Intel-prolle. Hade inga som helst negativa erfarenheter av Gigabyta-mobot.

Och hittills känns musen väldigt gedigen och tålig. Har bara haft den i drygt två månader, så jag kan inte säga om den är långtidshållbar eller inte. Men eftersom den kostade dryga 600 spänn så får man väl hoppas på att den håller.

Gillar det faktum att man inte måste ha en massa dryg mjukvara för att den ska fungera. DPI-knappen fungerar utan att ha profiler och på den lägsta inställningen är den precis lagom för min del. Vill man mixtra ytterligare finns 6 olika profiler som man säker kan finjustera i mjukvaran, om man vill ladda hem denna.

Fungerar som sagt både för vänster- och högerhänta, i och med att musen är identisk på båda sidor. Vill man ha en dedikerad högermus är denna med andra ord inte rätt val.

LED:sen i den lyser inte obehagligt starkt, så jag har inte funnit någon anledning till att försöka stänga av dem. Därav vet jag inte om det ens går. Men störs man av ljus kan det vara en grej att kolla upp.

I övrigt är inte klickljudet speciellt påträngande, enligt mig. Min äldre Coolermaster Storm Sentinel låter betydligt ljudligare vid klick.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Tror ni om denna "musen" ?
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2241

Har haft:
A4 Tech X7 (underbar den tiden jag hade den)
Razer Spectre StarCraft II Gaming Mouse (ush)
Qpad 5K (använder nu, helt underbar)
Rat 7 (va underbar tills jag testade 5K)
Mionix Naos 5000 (inte använt än men ska testa den idag istället för 5K)

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Hedersmedlem

1a generationens MX518 och använd flitigt sedan dess med undantag för ett år med Mircosoft Sidewinder.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Gonjer:

Mitt Logitech G15,rev 1 (tangentbord dock) fyller 8 år nu i december, still going strong, och inga problem :D.

rev.1 var kvalitet, rev.2 höll inte mycket mer än ett år. Störs fortfarande av att jag bjöd mitt rev.1 på ett glas vin.

Permalänk
Medlem

Hade 2st apple möss inom 2mån som pajade sen köpte jag en logitech ls1
för 3 år sen & har totalt glömt att jag har en mus som bara funkar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade för mig att det är en MX510, men det står MX500 under.
Många många år sedan jag köpte den, verkar vara tillverkad runt 2003 och det kan nog stämma.
Logitech tillverkar endel väldigt bra saker.

Bild2

Bild1

edit: Imageshack verkar strula...

Permalänk
Medlem

Använder en Logitech UltraX Optical Mouse som jag tror att är från början av 2000-talet http://reviews.cnet.com/mice/logitech-ultrax-optical-mouse/45... Sjukt bra fast Dpi:n bara är 800!

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11