Asus släpper gamingmusen GX1000 med metallhölje

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

helt sant har själv lite större händer och denna är helt underbar då den gär att ställa in och dessutom har en "platta" vart fingrarna kan vila på högerkanten (liknande den på tumsidan) känns dessutom väldigt rejäl! har dock än så länge bara haft min ~~ 3-4 månader
Cyborg rat 7

Skrivet av KlyfftPotatis:

därför köper man en R.A.T 7

Jag förstår precis vad ni båda menar, men jag har testat flera möss ur R.A.T-serien och tycker att de är väldigt obekväma. Storleken är kanon på dem, men som sagt får jag ont av andra anledningar istället. Lite synd, för annars är det absolut väldigt trevliga grejer.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snozan:

Tänkte precis samma... Skulle vilja se nån med default sens i spel samt dpi 8200.

På BF3 när man kör tanks räcker inte 3200DPI utan 8200 skulle fan sitta fint!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Löjligt snygg, men den verkar inte så bekväm..

Permalänk
Medlem

Är ingen gamer men den där musen kan ju få leka brevtyngd på min musmatta anytime!
Ser seeexig ut

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Provade den på gamex kan bara säga att den ser jävligt nice ut men när man får känna på den så var den inte alls skön!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

De har ju glömt ett S i slutet av "Gamer".

Ahaha falkögon där

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

På BF3 när man kör tanks räcker inte 3200DPI utan 8200 skulle fan sitta fint!

Fast det är ju faktiskt fusk...

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinus:

Fast det är ju faktiskt fusk...

Om något måste det vara fel tänkt i programmeringen. Tanken borde ha någon form av maxhastighet.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte riktigt på folk som "FAN VAD DÅLIGT UTAN STÖD FÖR TUMMEN, ÄR DE EFTERBLIVNA?" "METALL ÄR KALLT!" "DEN ÄR FÖR LITEN"

Det finns miljoner olika datormöss i alla dess former, stora, små, smala, bredare, inställningsbara osvosv.. nej alla möss kommer inte passa alla människor.. Jag personligen föredrar stora möss med stöd för alla fingrar (mina 2 senaste möss har varit Qpad 5k och kunde inte vara mer nöjd) men jag har många polare som älskar att köra med små möss som Steelseries Kana, Sensei osv..
Allt är en smaksak, och nej den här musen kommer inte passa allas tycke, men förhoppningsvis några? jag skulle gärna betala lite extra för att få min Qpad 5k i metall, för jag älskar känslan av metall..

Visa signatur

|Chassi: Phanteks P400S | CPU: i9 9900k, Corsair H90 | GPU: 2x GTX 980 @ 1450/8000MHz | RAM: 16GB Corsair LPX @ 2400mhz | PSU: Corsair AX850 med MDPC-X sleeve | Mobo: Asus Z390-F | SSD: Samsung 840 Pro 256GB, Samsung 860 EVO 500GB| HDD: Samsung F1 640GB, WD Blue 1TB |

Permalänk

Känns som det skulle vara något från Lamborghini sjukt jävla snygg blir troligtvis att beställa en direkt när den finns i affärerna

Permalänk
Medlem

900 spänn och de kunde inte ens tänkt guldplätera usb:n? lol
Den verkar tung och obekväm. Att de också lyckat felstava bara sådär gör mig lite orolig.

Jag tror nog jag håller mig till min deathadder lite längre

Visa signatur

HAF 922|i5 3570K @ stock|EVGA GTX670 @ stock|G.SKILL 8GB 2133mhz cl11 ripjaws gaming|3.5TB HDD (flera st)
Corsair CX 600w v2 80+| Asus Xonar DX|Skärmar: Dell u2711 27"|Benq XL2420T 24"|Samsung Syncmaster S27B350H 27"|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av sketcell:

900 spänn och de kunde inte ens tänkt guldplätera usb:n? lol
Den verkar tung och obekväm. Att de också lyckat felstava bara sådär gör mig lite orolig.

Jag tror nog jag håller mig till min deathadder lite längre

Varför skulle de guldplätera kabeln..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Inget för mig, känns som att det kommer bli sjukt kallt att lägga handen på den en tidig vintermorgon.. Är ganska kallt här när inte datorn står och tuffar..

Permalänk
Skrivet av M1NT:

Inget för mig, känns som att det kommer bli sjukt kallt att lägga handen på den en tidig vintermorgon.. Är ganska kallt här när inte datorn står och tuffar..

Haha samma här. man får vänja sig med att ha vantar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kim_shady:

Haha samma här. man får vänja sig med att ha vantar

Detta kanske ger mer spelkänsla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Varför skulle de guldplätera kabeln..?

Kabeln? Nej, usb:n, du vet,den lilla metalbiten ute i slutet av sladden

Visa signatur

HAF 922|i5 3570K @ stock|EVGA GTX670 @ stock|G.SKILL 8GB 2133mhz cl11 ripjaws gaming|3.5TB HDD (flera st)
Corsair CX 600w v2 80+| Asus Xonar DX|Skärmar: Dell u2711 27"|Benq XL2420T 24"|Samsung Syncmaster S27B350H 27"|

Permalänk
Skrivet av sketcell:

Kabeln? Nej, usb:n, du vet,den lilla metalbiten ute i slutet av sladden

Men varför?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av sketcell:

Kabeln? Nej, usb:n, du vet,den lilla metalbiten ute i slutet av sladden

Ja, jag förstår att det var den du menade, men varför..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag gillar't!

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk

Silver/Koppar är (leder bättre) men guld är starkare den metall tipen böjs inte

Permalänk
Medlem

fel man guldpläterar för att slippa oxideringar. finns inget annat syfte.

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk
Medlem

Varför inte, 900 spänn förfan.

Min DA har ju de

Visa signatur

HAF 922|i5 3570K @ stock|EVGA GTX670 @ stock|G.SKILL 8GB 2133mhz cl11 ripjaws gaming|3.5TB HDD (flera st)
Corsair CX 600w v2 80+| Asus Xonar DX|Skärmar: Dell u2711 27"|Benq XL2420T 24"|Samsung Syncmaster S27B350H 27"|

Permalänk

Den var riktigt snygg. Men skulle vilja ha en MX518 med metallhölje

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepyCat:

Silver/Koppar är (leder bättre) men guld är starkare den metall tipen böjs inte

Idiotiskt att guldplätera kontakter. Dra ut kabeln några gånger fram och tillbaka så är den dyra metallen borta sen..

Koppar leder bättre än guld, det är sant. men guldet är där för att det inte ska oxidera. Vilket är jävligt onödigt. Folk tror ju att musen ska bli bättre för att det är lite guld på kontakten.

Och Guld är fan inte starkare än koppar/silver! det är ju världens mjukaste metall !Guldet utgör ju ett hölje på usb-kontakten bara!
Hade min geologi lärare läst det här så hade han fått spader!

Permalänk
Medlem
Skrivet av forzzell:

Idiotiskt att guldplätera kontakter. Dra ut kabeln några gånger fram och tillbaka så är den dyra metallen borta sen..

Koppar leder bättre än guld, det är sant. men guldet är där för att det inte ska oxidera. Vilket är jävligt onödigt. Folk tror ju att musen ska bli bättre för att det är lite guld på kontakten.

Och Guld är fan inte starkare än koppar/silver! det är ju världens mjukaste metall !Guldet utgör ju ett hölje på usb-kontakten bara!
Hade min geologi lärare läst det här så hade han fått spader!

Jag drog nyss ut och in min DA kontakt runt 20 gånger för att se om du hade rätt, nope, allt guld är kvar där.

+ Det är ju coolt som fan med guld på utkanten, gött att skryta om liksom, en grej att lägga till där. Sure, onödigt. Men vet du vad som också är onödigt? En datormus för 900kr.

Sen skiter väl i din geologi-lärare Sverker/torleif/Gunnar/Lars/Karl-Bertil gör om han läser det här.

Visa signatur

HAF 922|i5 3570K @ stock|EVGA GTX670 @ stock|G.SKILL 8GB 2133mhz cl11 ripjaws gaming|3.5TB HDD (flera st)
Corsair CX 600w v2 80+| Asus Xonar DX|Skärmar: Dell u2711 27"|Benq XL2420T 24"|Samsung Syncmaster S27B350H 27"|

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av sketcell:

Jag drog nyss ut och in min DA kontakt runt 20 gånger för att se om du hade rätt, nope, allt guld är kvar där.

+ Det är ju coolt som fan med guld på utkanten, gött att skryta om liksom, en grej att lägga till där. Sure, onödigt. Men vet du vad som också är onödigt? En datormus för 900kr.

Sen skiter väl i din geologi-lärare Sverker/torleif/Gunnar/Lars/Karl-Bertil gör om han läser det här.

Skryta om guldpläterad kontakt..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Förmodligen kass sensor ändå.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Skryta om guldpläterad kontakt..?

Det säljer bättre iaf. Min kompis skaffade sig själv en DA bara för det även om jag avrådde honom det då han istället kunde köpt en mus bättre passat för honom.

Han skryter lite väl mycket om det. So why not, kan han kan du (an )

Nu går jag och lägger mig så jag kommer svara på era frågor senare.

Visa signatur

HAF 922|i5 3570K @ stock|EVGA GTX670 @ stock|G.SKILL 8GB 2133mhz cl11 ripjaws gaming|3.5TB HDD (flera st)
Corsair CX 600w v2 80+| Asus Xonar DX|Skärmar: Dell u2711 27"|Benq XL2420T 24"|Samsung Syncmaster S27B350H 27"|

Permalänk

Jaja men dem har ju inte rent rent guld på tipen utan blandat det med någon annan metall (legering) för att få det starkare
Förlåt kanske har fel hata inte xD <3
det stämmer någ också det med oxideringar.

Permalänk

Skitsamma. Vi klarar oss bra utan guld i våra kontakter

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50