Bra realistiskt bilspel (G27 ratt)

Permalänk

Bra realistiskt bilspel (G27 ratt)

Ute efter ett eller flera bilspel med känsla eller att det bara helt enkelt är roligt Just nu spelar jag F1 2012, Dirt 3, WRC 3 samt Gran turismo 5 . Spelar med en logiyech G27 ratt.

Tacksam för förslag

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Nfs serien kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 4?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Forza-Serien?

EDIT: Glömde att forza inte finns till PC...
Dumma mig...

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Ute efter ett eller flera bilspel med känsla eller att det bara helt enkelt är roligt Just nu spelar jag F1 2012, Dirt 3, WRC 3 samt Gran turismo 5 . Spelar med en logiyech G27 ratt.

Tacksam för förslag

Tycker att du ska ta dig en titt på Project Cars, iRacing, rFactor etc. om du är ute efter körkänsla. Tycker utbudet på racing titlar på pc är ganska fattigt om man både vill ha "sim" känsla plus ett story mode eller karriär läge. Jag får känslan att om man vill ha bra känsla så är det endast hotlap och online som gäller annars får man förlora simulator aspekten mot just karriärläget.

Project Cars är under utveckling och enligt mig väldigt lovande, men det är fortfarande i pre-alpha stadiet tror jag. Däremot så är det fullt körbart och de har nyligen lagt till multiplayer för de som har rätt medlemsskap.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem

iracing om du vill pröjsa för att lira kul!

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!

Permalänk
Medlem

Du lär ju testa Live for Speed

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Spelar du Gran turismo 5 på PC? Till PC har du i alla fall GTR 3 att vänta på. Sen kommer väl Grid 2 till både PC och konsol 2013.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mosnicemos:

Kan ju passa på att låna tråden!
Funderar på att köpa en g27:a och är då sugen på något spel som är "fritt".
Med fritt menar jag att man kan köra/göra lite som man vill! Burna där, donuts här, glida där. Vilka spel ska jag titta på?

test drive unlimited1&2? tvåan var kass någe fruktansvärt dock.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Tacksam för förslag

Bättre än realism är kanske en simulator? http://game.stcc.se/

Har inte kört det så mycket själv men det sägs vara ett av de mest uppskattade simulatorerna om riktiga förare själva får avgöra.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Ute efter ett eller flera bilspel med känsla eller att det bara helt enkelt är roligt Just nu spelar jag F1 2012, Dirt 3, WRC 3 samt Gran turismo 5 . Spelar med en logiyech G27 ratt.

Tacksam för förslag

GRID? snorbilligt spel som är fantastiskt roligt även om det är 5 år gammalt och genom att öka till högsta grafiken blir det faktiskt jävligt snyggt

Permalänk

Richard Burns Rally!

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Live for speed är ett bra val. Kanske inte så jätterealistiskt längre, och ganska lite folk som kör seriösa race. Men riktigt kul fysik imo. Och gillar du att drifta så är detta det enklaste att börja med, och helt ok fysik för drifting.

Iracing är det mest realistiska som finns ute just nu, men är hutlöst dyrt. Månadskostnad, bilar kostar pengar och banor kostar pengar. Är dock väldigt bra strukturerat, finns race varje timme att köra tex. Du får valuta för pengarna, men räkna med att det tar 6 månader innan du kan köra bilarna tillräckligt bra så du kan vinna ett race

Project cars är också ett bra val. Men vet inte om Online finns tillgängligt ännu (inte spelat på snart 6 månader) och bottar är ganska kassa.

rFactor 1 o 2. ettan är etablerat och har många moddar, ser dock inte så vackert ut. rFactor 2 är i beta stadie och bökit att få det att funka. Men tydligen riktigt realistiskt.

Permalänk
Medlem

Fifth Gear visade bilspel i veckans avsnitt. Då Tiff Needell testade på olika spel och jämförde med verkligheten samt vad som är roligast enligt honom. Han kan åtminstående köra bil utan tvekan, blev själv lite förvånad om hans intryck av Forza och Gran Turismo!

Citat:

Anyone else catch Fifth Gear during the week? (Season 21, episode 7)

http://www.youtube.com/watch?v=4Wm9-4KJtLo (skip to 18 mins 51 secs to 24 mins 31 secs to see the gaming bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Project cars är också ett bra val. Men vet inte om Online finns tillgängligt ännu (inte spelat på snart 6 månader) och bottar är ganska kassa.
.

Online har släppts, men inte för alla, man måste minst ha Full Member tror jag.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk

Richard Burns Rally - Bästa rally simulatorn som gjorts, finns ton med mods som gör det riktigt najs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Richard Burns Rally!

word

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Project Cars tycker jag är riktigt bra, fast det är bara beta just nu.

Permalänk

Racedriver GRID!:)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem

Race07

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluff3n:

Richard Burns Rally - Bästa rally simulatorn som gjorts, finns ton med mods som gör det riktigt najs

Lite tips på mods?

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Testdrive unlimited 1&2 borde du testa.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk

Tackar för alla tips ! Nu jävlar ska det rattas !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av Limo:

Lite tips på mods?

Sorry för sent svar. Jag kan rekommendera modden RSRBR 2012 som ger dig nya bilar och annat, som uppdateras och developas av ett franskt team (dock på engelska). http://forum.rallyesim.fr/index.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mosnicemos:

Kan ju passa på att låna tråden!
Funderar på att köpa en g27:a och är då sugen på något spel som är "fritt".
Med fritt menar jag att man kan köra/göra lite som man vill! Burna där, donuts här, glida där. Vilka spel ska jag titta på?

Need for speed undergorund 2!

Visa signatur

HP ML10 V2: Intel Pentium 3GHz Dualcore, 4GB ECC ram, Matrox G200, 3TB HDD

Permalänk
Skrivet av XFMImD:

Need for speed undergorund 2!

Vet inte hur det nya NFS Most Wanted är men det gamla var riktigt nice, som Underground fast poliser. Det nya lär vara liknande

Permalänk

EURO TRUCK Simulator.

Permalänk
Medlem

http://www.simbin.com/games/volvo-the-game/

.. om du inte testat på något ur deras serie än.
DX9 grafik och så men grafik är inte allt?
Sen har du en massa mods här som kan bidra till motivationen.

http://www.nogripracing.com/files.php

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

EURO TRUCK Simulator.

2an är riktigt najs

Permalänk
Medlem