Mini-DC då nätverket byter mellan 3G och 3G+ (mobilt bredband).

Permalänk

Mini-DC då nätverket byter mellan 3G och 3G+ (mobilt bredband).

Tjena!
Jag använder mig av Bredbandsbolagets 3g dongel kallad Huawei E367. Problemet är att när nätverket byter mellan 3G+ (som verkar prioriteras) till 3G så tappar jag anslutningen i några sekunder villket är grymmt irriterande. Speciellt om det händer var 10: de sekund. Detta har jag luskat ut eftersom att anslutningen bryts då lampan går från cyanblått till mörkblått vilket indikerar att den går från 3G+ till 3G.

En lösning skulle kunna vara om man kunde stänga av 3G+ och endast köra på 3G men tyvärr är det så att i programmet som följer med så kan man endast stänga av 4G/3G+3G/2G. Alltså inte endast 3G+ för då ryker 3G med.

Så nu till Frågeställningen.
Är det någon som befinner sig i samma situation eller har löst problemet? Vet någon om det finns ett annat program som jag kan använda mig av för att stänga av 3G+?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Spelade WoW temporärt på 3g och hade strul med DC. Detta svarar ju inte på din fråga hur du stänger av 3G+ men hur du slipper DC iallafall slapp jag DC när jag gjorde detta.

Gär en *.bat fil med denna rad i "C:\Windows\SysWOW64\PING.EXE -t www.google.se" detta är för windows 7 64 antar att du byter ut SysWOW64 till System för 32. Du får en tråkig dos ruta i bakgrunden som pingar google men inga DCs iaf.

Du kan även starta en dospromt å skriva raden manuellt om du inte vill göra en bat fil.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av MisterQ:

Spelade WoW temporärt på 3g och hade strul med DC. Detta svarar ju inte på din fråga hur du stänger av 3G+ men hur du slipper DC iallafall slapp jag DC när jag gjorde detta.

Gär en *.bat fil med denna rad i "C:\Windows\SysWOW64\PING.EXE -t www.google.se" detta är för windows 7 64 antar att du byter ut SysWOW64 till System för 32. Du får en tråkig dos ruta i bakgrunden som pingar google men inga DCs iaf.

Du kan även starta en dospromt å skriva raden manuellt om du inte vill göra en bat fil.

Det där kanske hjälper om du har nån energisparfunktion som aktiveras, men det hjälper inte mot dålig täckning, bättre antenn/placering, annat modem är det som krävs, ev så kan man placera dongeln bättre, funkar det stabilt på nån plats så ha dongeln där, det kan räcka med några cm för helt annan signalstyrka, jag brukar använda en 4-5m kabel till modemet för att kunna placera det bättre när jag är på ställen med dålig täckning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Lösning: låsupp modemet så du får kontroll över det (kan göra det gratis åt dig), uppdatera firmware och dashboard. Easy!

Detta gäller alla modem, oavsett tillverkare och distributör, så bara att sättaigång!