Permalänk
Medlem

GTX 670+dx9=fail?

Är det verkligen så pass dåligt som jag upplever det? Jag får stora framedrops och lagg i flera dx9-spel, bl.a. Borderlands 2(med PhysX på high och Low samma drops ingen skillnad), Killing Floor(ruggigt dåligt ligger oftast runt 30-50FPS med ett kort i ~500-700MHz och 30-50% load) samt Euro Truck Simulator 2(ner till 15-20FPS i städer i värsta fall annars 30-40FPS, ~850-1000MHz och ~50% load)
Detta dom jag kommer ihåg just nu, eller ja dom enda jag spelar just nu i alla fall.

Kommer dom göra nånting åt detta eller skiter nvidia i alla dx9-spel?

Det flyter ju på så bra i BF3 och Dirt3......

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Drivers?

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem
Skrivet av excepto:

Ursäkta glömde det, sen är datorn i min signatur. Allt oklockat, minnena körda i både 1600MHz och stock. Även testat köra OC 3.8GHz på CPU ingen skillnad då CPUanvändningen ligger runt 20% i dessa spel, kanske 20-40% i BL2.

Drivisar: 302.82, 306.23, 306.97 samt 310.33 BETA det är samma på alla tyvärr.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Angående Borderlands 2 så är det känt för att framedroppa lite för alla oavsett PhysX-inställningar vilket man får leva med men Killing Floor vet jag inget om.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Angående Borderlands 2 så är det känt för att framedroppa lite för alla oavsett PhysX-inställningar vilket man får leva med men Killing Floor vet jag inget om.

Ok det var ju tråkigt, framedrops ner till 25-35FPS tycker jag är väldigt spelförstörande
Man kan ju alltid hoppas det fixas men sånt är väl bara i drömmarnas värld.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Ok det var ju tråkigt, framedrops ner till 25-35FPS tycker jag är väldigt spelförstörande
Man kan ju alltid hoppas det fixas men sånt är väl bara i drömmarnas värld.

Får såna drops ibland med 2st 680s, så problemet ligger i spelet, inte just ditt 670, och troligen inte med dx9 heller. Simulatorspel är också dåliga att testa sånt med då det brukar vara urkasst optimerade och brukar ofta ge väldigt dålig FPS. Prova t.ex Portal, HL2, eller kanske TF2, är ju gratis numera

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med PhysX i Borderlands 2 när jag körde med medium/high vet inte om det har fixats, men för mig fungerade det att sänka till low, man kanske kan testa att ändra i nvidia kontrollpanelen och köra på CPU:n också.

http://kotaku.com/5953856/how-to-fix-borderlands-2s-pc-perfor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorren:

Jag hade problem med PhysX i Borderlands 2 när jag körde med medium/high vet inte om det har fixats, men för mig fungerade det att sänka till low, man kanske kan testa att ändra i nvidia kontrollpanelen och köra på CPU:n också.

http://kotaku.com/5953856/how-to-fix-borderlands-2s-pc-perfor...

Jag har samma framedrops på low som på high, testade även köra PhysX på CPU vilket inte gav någon förbättring.

Googlade lite på GTX 670 och just dx9 å det verkar som många har problem, eller hade i alla fall i början på sommaren.
Har en polare som spelar med GTX 560ti och han kan köra utan just framedrops ner till ~30FPS som jag har, han har också physx på high. Kan ju självklart inte verifiera detta då han bor i USA men jag tror honom just p.g.a. att GTX 6xx verkar ha lite problem med just dx9. Även en som spelar på en laptop kan köra utan dessa framdrops med allt på max. Spelet är ju inte direkt krävande då det stundtals flyter riktigt bra trots att mitt GTX 670 aldrig går för fullt.

Låst till max 60FPS, "nerklockat" och ändå inte 99% GPUanvändning så krävande är det inte direkt.

Visa signatur