Behöver hjälp, vill börja spela men vet inte vad jag behöver...

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp, vill börja spela men vet inte vad jag behöver...

Hej..
Jag är en så kallad "noob" jag vet inte mycket men ändå inte helt borta, då jag varit sugen en längre tid på att börja spela igen, det var ca: 3 år sedan jag lirade något spel senast (på allvar) jag tror att det har med min dator att göra, eller snarare mina nya laptops som inte klarar mycket annat än media.
Jag vill köpa så mycket speldata som möjligt för mina pengar och min budget är rörlig till en vis del vi kan börja med att säga mellan 7000-8000 gärna så billigt som möjligt men ändå få ut så mycket som möjligt från spelen (förstår att den kombinationen är svår om inte omöjlig) men vill komma så nära som möjligt med min budget, bör läggas till att jag även kan öka budgeten om så måstes men helst inte. Kommet lista delar till en dator som jag tänkt köpa eller eventuellt länka från någon sida (om ni tycker delarna duger så kan jag själv leta reda på billigaste företaget som säljer dom) men självklart tacksam för tips på affärer/webbbutiker som har delar billigt.. för att inte lämna huvud ämnet för mycket så slutar jag skriva nu och ni får gärna skriva vad för info jag behöver lägga till, mins inte om jag sa det men vill kunna spela ALLT gärna på så hög upplösning som möjligt. Jag har absolut noll koll på vad jag behöver kräva av ett chassi det ända jag vet är att min flickvän måste godkänna designen så jag kommer välja ett chassi som hon skulle kunna godkänna design mässigt så får ni väldigt gärna komma med något förslag men jag blir lika tacksam om ni bara säger vad jag ska kolla efter eller tänka på när jag letar (luft flöde förstår jag är viktigt men finns det någon siffra jag ska leta efter eller något certifikat som man kan lita på?? Har säkert missat massa info som ni skulle behöva för att kontrollera min lista men jag hoppas att jag fick med allt. Här kommer listan/länken: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2527770/coolkille
glömde nästan hur viktigt är en ssd hårddisk? tack på förhand

MVH: Foges

Permalänk
Medlem

budget*

SSD Hårddisk är inte jätteviktigt men nu när dom ligger så pass lågt i pris skulle jag ha köpt en.

Sitter på ipaden så länkar en kundvagn senare.
Ska det inkludera skärm osv?

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

Börja inte, du blir bara olycklig...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Foges:

Hej..
Jag är en så kallad "noob" jag vet inte mycket men ändå inte helt borta, då jag varit sugen en längre tid på att börja spela igen, det var ca: 3 år sedan jag lirade något spel senast (på allvar) jag tror att det har med min dator att göra, eller snarare mina nya laptops som inte klarar mycket annat än media.
Jag vill köpa så mycket speldata som möjligt för mina pengar och min budjet är rörlig till en vis del vi kan börja med att säga mellan 7000-8000 gärna så biligt som möjligt men ändå få ut så mycket som möjligt från spelen (förstår att den kombinationen är svår om inte omöjlig) men vill komma så nära som möjligt med min budjet, bör läggas till att jag även kan öka budjeten om så måstes men helst inte. Kommet lista delar till en dator som jag tänkt köpa eller eventuelt länka från någon sida (om ni tycker delarna duger så kan jag själv leta reda på billigaste företaget som säljer dom) men självklart tacksam för tips på affärer/webbutiker som har delar billigt.. för att inte lämna huvud ämnet för mycket så slutar jag skriva nu och ni får gärna skriva vad för info jag behöver lägga till, mins inte om jag sa det men vill kunna spela ALLT gärna på så hög upplösning som möjligt. Jag har absolut noll koll på vad jag behöver kräva av ett chassi det ända jag vet är att min flickvän måste godkänna designen så jag kommer välja ett chassi som hon skulle kunna godkänna designe messigggt så får ni väldigt gärna komma med något förslag men jag blir lika tacksamm om ni bara säger vad jag ska kolla efter eller tänka på när jag letar (luft flöde förstår jag är viktigt men fins det någon siffra jag ska leta efter eller något certifikat som man kan lita på?? Har säkert missat massa info som ni skulle behöva för att kontrollera min lista men jag hoppas att jag fick med allt. Här kommer listan/länken: https://www.webhallen.com/se-sv/kassan-steg1
glömde nästan hur viktigt är ett ssd minne? tack på förhand

MVH: Foges

Chassi rekommenderar jag ett vitt Fractal Design Define R4

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindbergski:

budget*

SSD Hårddisk är inte jätteviktigt men nu när dom ligger så pass lågt i pris skulle jag ha köpt en.

Sitter på ipaden så länkar en kundvagn senare.
Ska det inkludera skärm osv?

Okej. Tack skulle vara till stor hjälp nej skärm och annan kringutrustning har jag redan. Kan hända att jag köper en ny skärm men i så fall vid ett senare tillfälle

Budget: 7500kr
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Chassi rekommenderar jag ett vitt Fractal Design Define R4

Ja de chassit var snyggt. Tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Såg nu att länken i första posten inte fungerar, så här kommer en ny:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2527770/coolkille