Permalänk

BF3 Premium Edition

Hej

Jag är helt ny här. har skaffat en bra pc och nu köpt bf3 P E. Installerat allt med origin och skapat konto. Jag spelade bf2 och cs förr så lite har jag spelat.

Men nu kommer jag inte ens igång med spelet jag kommer till menyn där man skall ange server och map. Men det händer inget när jag klickar. Detta får mig att känna mig väldigt klurig

Snälla kan någon bara guida mig i de första stegen så att jag kan komma igång med detta efterlängtade spel

//Micke aka Dogie_sthlm

Permalänk

Mer info tack.

Origin igång och inloggad? Felmeddelande? Kan du joina på en polare? Testat olika browsers, funkar single player?

Beskriv mer ingående, annars kan ingen hjälpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har du spelat innan du skaffade Premium?

Spelet i sig har ingen meny, server val och allt sköts i din vanliga browser, typ Chrome, Firefox IE etc.
För att det ska funka behöver du tanka och installera ett par program, dels battlelog, och några typ hjälp-program.

Hur långt kommer du när du trycker på spela i Origin? öppnas din browser?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk

Hej

Origin igång och inloggad. Känner ingen som spelar bf3

Hittar inte ens single player läget vilket känns lite skumt. Kan inte köra några filter på servrar då det ej går att klicka i rutorna

Browser öppnas när jag klickar på bf3 genvägen alt. direkt på origi

Permalänk
Medlem

Starta en browser och surfa hit http://battlelog.battlefield.com/bf3/premium/
logga in
Klicka sen på updates i högra hörnet för att installera plugin
Sen är det bara att spela..

Alltig startas från battlelog

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

I battlelogg får jag följande alt

Play now

Quick match

Play co-op

Play Campaign

Händer inget när jag klickar på dessa. "Knapparna" på skärmen rör sig iaf

Säkerligen är det någon/några inst jag måste göra`??

Permalänk
Skrivet av Michael_sthlm:

I battlelogg får jag följande alt

Play now

Quick match

Play co-op

Play Campaign

Händer inget när jag klickar på dessa. "Knapparna" på skärmen rör sig iaf

Säkerligen är det någon/några inst jag måste göra`??

har du uppdaterat allt?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Har du installerat battlelog plugin:n?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Ingen aning

Vad är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael_sthlm:

I battlelogg får jag följande alt

Play now

Quick match

Play co-op

Play Campaign

Händer inget när jag klickar på dessa. "Knapparna" på skärmen rör sig iaf

Säkerligen är det någon/några inst jag måste göra`??

Så här ska det se ut i din webläsare.

http://www.ladda-upp.com/bilder/77193/menyn

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem

Du måste installera battlelog plugin..
Det ska synas upp i högra hörnet att du måste installera.

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk

Det jag ser där är battle reports, matches och update?

Permalänk
Medlem

update klickar du på
Då kommer det en liten lista, där hittar du battlelog install

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk

Problemet är att vad jag än klickar på i battlelogg så händer inget. Likaså när jag klickar på update

Permalänk
Skrivet av Michael_sthlm:

Problemet är att vad jag än klickar på i battlelogg så händer inget. Likaså när jag klickar på update

vad använder du för browser? IE? Firefox? Chrome?

Har du någon annan att testa med?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Skrivet av Plasmatic:

vad använder du för browser? IE? Firefox? Chrome?

Har du någon annan att testa med?

Jag använde internet explorer förut och då funkade det inte men nu skör jag med chrome och har det funkat varje gång.

Visa signatur

Maskin 970 Strix | 4770K | 16 GB DDR3 | NH-D15
Nöje Panasonic GX-80 | Samyang MF 14/2,8 | Lumix G 25/1,7 + 35-100/4-5,6
Gear GM900 RGB | GMMK PRO+Gateron Yellow | AKG K7XX+xDuoo TA10-R

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael_sthlm:

Hej

Jag är helt ny här. har skaffat en bra pc och nu köpt bf3 P E. Installerat allt med origin och skapat konto. Jag spelade bf2 och cs förr så lite har jag spelat.

Men nu kommer jag inte ens igång med spelet jag kommer till menyn där man skall ange server och map. Men det händer inget när jag klickar. Detta får mig att känna mig väldigt klurig

Snälla kan någon bara guida mig i de första stegen så att jag kan komma igång med detta efterlängtade spel

//Micke aka Dogie_sthlm

Har du "bara" köpt Premium eller har du köpt hela BF3?

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Skrivet av arboC:

Har du "bara" köpt Premium eller har du köpt hela BF3?

Hej

Hela bf 3 inkl premium membership all expansion packs

Jag kör med ie i win8

Permalänk
Skrivet av Plasmatic:

vad använder du för browser? IE? Firefox? Chrome?

Har du någon annan att testa med?

IE. Får väl ta hem chrome
och prova

Permalänk
Inaktiv

Nope, varför spendera pengar på förredovisade DLCs?

Permalänk
Skrivet av Michael_sthlm:

IE. Får väl ta hem chrome
och prova

Nu kör jag med chrome. då gick det att komma fram en bit på vägen. Nu är battlelog igång

Men när jag klickar på ex Campaign så får jag upp att jag måste installera "latest browserplugin to play the game"

Är det denna? battlelog web-plugins 1.140.0?

Om det är den så har jag försökt göra det men inget händer när jag kör fortsätt. Få bara upp att jag skall installera latest browserplugin fortfarande.

Permalänk

[QUOTE="Michael_sthlm;12883335"]Nu kör jag med chrome. då gick det att komma fram en bit på vägen. Nu är battlelog igång

Men när jag klickar på ex Campaign så får jag upp att jag måste installera "latest browserplugin to play the game"

Är det denna? battlelog web-plugins 1.140.0?

Om det är den så har jag försökt göra det men inget händer när jag kör fortsätt. Få bara upp att jag skall installera latest browserplugin fortfarande.[/QUO

Nu verkar det fungera. Firefox gjorde susen

Permalänk

[QUOTE="Michael_sthlm;12883437"]

Skrivet av Michael_sthlm:

Nu kör jag med chrome. då gick det att komma fram en bit på vägen. Nu är battlelog igång

Men när jag klickar på ex Campaign så får jag upp att jag måste installera "latest browserplugin to play the game"

Är det denna? battlelog web-plugins 1.140.0?

Om det är den så har jag försökt göra det men inget händer när jag kör fortsätt. Få bara upp att jag skall installera latest browserplugin fortfarande.[/QUO

Nu verkar det fungera. Firefox gjorde susen

Någon som kan tipsa om bra servrar och hur man får in dom i battlelog som typ favorit?
Är det via ipnr eller`?

Ja ni får garva )

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Michael_sthlm;12883769"]

Skrivet av Michael_sthlm:

Någon som kan tipsa om bra servrar och hur man får in dom i battlelog som typ favorit?
Är det via ipnr eller`?

Ja ni får garva )

När du trycker på en server så finns det till höger en liten knapp som heter "add to favorites" eller liknande.
Bra servrar är ju alla där du har < 20 ping

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

[QUOTE="Mithras;12883790"][QUOTE="Michael_sthlm;12883769"]

När du trycker på en server så finns det till höger en liten knapp som heter "add to favorites" eller liknande.
Bra servrar är ju alla där du har < 20 ping :p[/QUOTE

Tackar

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Michael_sthlm;12883769"]

Skrivet av Michael_sthlm:

Någon som kan tipsa om bra servrar och hur man får in dom i battlelog som typ favorit?
Är det via ipnr eller`?

Ja ni får garva )

Webhallen´s servers är riktigt fina

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]