Call of Duty: Black Ops II Total FLOPP

Permalänk
Medlem

user score 2.9 :S

tyckte första black ops var rätt bra

Permalänk
Medlem

Jag tycker om spelet, det känns inte alls som MW 3 eller Black Ops. Detta kan vara det bästa CoD spelet jag lirat efter CoD 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Med tanke på att dom bara gör spelen för att tjäna pengar så är det inte så konstigt.

Med tanke på att dom släpper samma spel om och om igen för att tjäna pengar** menar du.

Permalänk
Medlem

Har lirat det lite nu, och det känns som en konstig blandning av Crysis och Tiberian Sun. Kom till ett ställe där alla vapen och robotar var gula, och inte nog med det så skulle man styra enheter ovanför. Blev ganska häpen

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

tycker det nya Black ops är riktigt kul, både multiplayer och singleplayer, Zombie är inte riktigt min grej men annars är det skit roligt

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk

Ni som gnäller...har ni spelat spelet!? Eller är ni bara ute efter Flamewar?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Jag gillar faktiskt spelet liite mer idag hehe, kanske var lite väl snabb med min kritik, tycker dock fortfarande att det inte riktigt lever upp till hypen men det e ett helt ok spel

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är astöntigt ljud? Jag får dessutom ingen vidare ljudvolym i lurarna trots att jag ändrat till deras "LOUD"-inställning.

Annars är det väl ett hyffsat lir. CoD har alltid varit bra på att döda hjärnan efter en jobbig arbetsdag.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen om alla CoD spel, även mw3, Black Ops 2 var helt ok, men jag har lite svårt för 2025 perspektivet, de historiska tillbakblickarna var riktigt bra. MoH:W var sämre, tycker inte om frostbitemotorn heller. Jag talar om sp, spelar nästan aldrig mp.

Permalänk
Medlem

Spelade ett par timmar igår och följande är härligt
* Laddningstiderna är instant, tror nästan att banan laddar under tiden man är i menyerna.
* Grafiken är grym, mycket mer clean än gamla blops
* Går att lira med party på PC (är väl nytt?)

Detta gillar jag inte
* Menyerna är svåra att navigera
* Tryck Enter för att gå vidare? Varför inte musklick...
* Bandesignen är fortfarande som i MW3 cirkulär, dvs konstant springande är ett måste. Blir man sugen på att campa är det mycket svårt, både bra och dåligt kanske. Saknar banorna från MW2 och Blops som var stora utomhusbanor med stora obeskyddade områden man var tvungen att springa över under kulregn

Permalänk
Medlem

Det jag inte förstår är varför folk köper samma spel hela tiden efter alla dessa år? samma scriptade sekvenser och samma grafik som innan. Skulle aldrig betala för ett COD iaf, men det e ju jag

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av in a bodybag:

Jag litar mer på Gametrailers betyg:

Story 9.2
Design 9.7
Gameplay 9.3
Presentation 9.1

Overall 9.4

http://www.gametrailers.com/reviews/rg4wek/call-of-duty--blac...

Dold text

HAHA då är du ute och cyklar långt åt helvete pojk!
Black ops var fanemig denna generations största skämt!
Cod har aldrig varit bra, fast jag kan däremot erkänna att mw2 var rätt bra.
Men dom kör ner cod i ett djupt jävla hål och kan därefter inte åtgärda sakerna om hur otroligt fult och tråkig cod är när dom inte ens byter spelmotor..
Nej fy fan.
Black ops får overall EN STOR FET NOLLA

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

HAHA då är du ute och cyklar långt åt helvete pojk!
Black ops var fanemig denna generations största skämt!
Cod har aldrig varit bra, fast jag kan däremot erkänna att mw2 var rätt bra.
Men dom kör ner cod i ett djupt jävla hål och kan därefter inte åtgärda sakerna om hur otroligt fult och tråkig cod är när dom inte ens byter spelmotor..
Nej fy fan.
Black ops får overall EN STOR FET NOLLA

Kan du förklara lite bättre vad som är så dåligt med spelet istället? Får det en nolla för att spelmotorn inte uppdateras eller?

Hade spelet varit bra om det kördes på Frostbite 8?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Oj, förlåt mig som faktiskt skrev ett genuint intryck av BLOPS 2, glömde ju givetis säga hur uselt Battlefield 3 är.

Passar det bättre in i tråden nu?

Älskar hur alla blir spelexperter efter att ha läst speltiteln och tittat på priset. Men så är vi på internet också. Var kanske inte så märkligt när min 20 år yngre granne blev imponerad av min CoD t-shirt...

Permalänk
Inaktiv

De här flopp-trådarna som börjat dyka upp allt mer på senaste....det är ju exakt samma skit som Aftonbladet kör efter varje melodifestival - VANN RÄTT LÅT?

Jag körde igenom kampanjen och gillade det, överraskande nog. Det ända som var sådär, är de nya uppdragen som läggs till lite då- och då...helt värdelöst att styra! Men, det är väl anpassat för kontroll misstänker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Är det inte härligt när en tråd skapas och man ska prata om ett spel. Det kommer sågningar från folk som aldrig har spelat spelet, det kommer sågningar från folk som aldrig kommer att spela spelet. Vi har fått in en jämförelse med BF3.... Vi fick t.o.m med in Apple och deras iphone i det här. Vad ligger nivån på?

Tyvärr har Sweclockers blivit ett dagis, nivån är så extremt låg idag.
Känns lite som åldern ligger under 15 nu för tiden, tur det finns lite mer mogna forum där man kan prata med folk och inte dagisbarn.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av loweb_:

Roligt att folk tar upp Gametrailers och IGN betyg som något positivt..

Att IGN skulle vara mutade är totalt skitsnack, sorgligt att så många faktiskt håller med dig.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Det enda som är intressant med COD numera är Singleplayer.
Köpte allt för många COD spel även när jag visste att föregångaren va skit, man "drogs med".
Fail Ops 1 va det sista jag köpte av dom.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höstregn:

Skulle fortfarande ge diablo 3 3/10 idag, mycket tack vare att det inte finns LAN eller riktig singelplayer, och den saknar samma dragningskraft som D2.
Men det är såklart individuellt Måste dock erkänna att hardcore faktiskt blev rätt roligt med ML-10.

tycker likadant att det är lite dåligt gjort farsan ville ju fortsätta spela lite mer än bara trial perioden men då måste han köpa Diablo III (han fick trial av bror min för o testa )
angående Black ops II så har jag inte testat än men det verkar vara en sån stel och linjär story på serien nu i Single Player har kört igenom Mw1, Mw2, Mw3 och Black ops på singleplayer hittills man kan inte ändra så mkt eller gå runt och leta grejer som i T ex Halo eller Halflife inte mkt iallafall och det känns lite värdelöst på ett sätt samt scriptade delar där man just måste tex använda RPG som i BF3 storyn när man tar ner snipern... kommer inte ihåg något bra exempel för Call Of Duty just nu.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Något jag inte förstår. Folk gillade MW2 rätt rejält. De släpper MW3 som är samma spel med lite nya vapen och nya kartor, det gillas inte. Efter MW3 klagar de på att det vill ha "Något nytt" som tar avstånd från de tidigare spelen. Treyarch gör just detta, och kommer med ett spel som har en framtidsgenre. Med lite futuristiska vapen och dylikt. De har gjort PRECIS vad spelarna ville ha av dem.
De har optimerat spelet så pass bra de kunnat. Inte en laggspik någonstans eller någon obalanserad bana. Vapnen behöver alltid en patch dock. Treyarch har gjort allt möjligt för att kunna nöjja sina kunder. Och de har gjort det BRA!
Så nu till min fråga: Vad i hela H*vete klagar ni över???? Black ops 2 är utan tvekan det bästa COD för MP sen MW1

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

håller med men LAN? really? känns lite gammaldags i dagens samhälle och speciellt i sverige där det finns bredband överallt i princip

Sen tog de ju bort både LAN och Singleplayer tack vare alla cheaters och pirater i D2 som förstörde spelupplevelsen imo! om de kan kontrollera våra klienter genom att alltid vara uppkopplade så blir ju piratande nästan omöjligt (hörde ett rykte om någon piratad buggad offline alpha version av D3 som var någon friends/family version från blizzard) och fuskare lättare att upptäcka

Hur förstörde pirater din spelupplevelse? LAN är väldigt skönt att ha när man lanar hos kompisen med 2 Mbit lina och man inte spelar ett spel där internet inte behövs egentligen.

Skrivet av Dwightschrute:

BF3 är inte optimerat för fem öre.
Ser bättre ut, ja det gör det.
Flyter det bra? Nej, samtidigt som det ibland kan se rätt daterat ut.

COD Black Ops 2 ser dock ut som en blandning mellan CoD4 (past) och...Black Ops(Framtid+neon)

Ser inte hur flyt skulle vara direkt relaterat till optimering. Jag menar du kan optimera så det tar 1 sekund istället för 2 att rendera en bild men du har ju fortfarande inte flyt ^^
Om man läser några av DICEs presentationer rörande renderingsteknik så ser man att de jobbat väldigt hårt för att få alla effekter så optimerad som möjligt. T.ex. används olika algoritmer för att skugga olika objekt så snabbt som möjligt efter bl.a. hur långt bort från spelaren de befinner sig. Beräkna vilka skuggor från förra framen som kan används igen och vilka måste räknas ut nya med mera. (jag är inte riktigt utbildad nog (än) för att tillgodogöra mig bildspelen så jag tröttnade men finns högvis av bildspel)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Problemet med CoD är detsamma som med Internet Explorer. Det är så extremt populärt att hata det att många inte ens vet varför de gör det. Visst har de standardargument på repeat som "GAMMAL MOTOR FFS!!!", "Det är samma speeel" osv. men de misslyckas grovt med att ge ett seriöst intryck.

Personligen älskade jag BF3 men kände ibland att det blev för mycket vänta på spawn -> leta fiender i några minuter -> dö -> vänta på spawn. I CoD-serien har man ett sjukt mycket högre tempo och jag bryr mig inte om att grafiken är sämre (Seriöst, kolla hur populärt Minecraft är och reflektera över om det är gameplay eller spelmotorn som gjort det) eller så. Jag lirar CoD för att det är brutalt kul att spela i ett högt tempo och meja ner andra. BF3 spelar jag med mina vänner när jag vill ha det mer taktiska.

Hoppas på att folk lirar Blops II för att det är kul och skiter i alla grafikonanister.

(Kan tillägga att jag inte har Blops II men jag vet iaf bättre än att dissa ett spel jag inte testat)

EDIT: Och för att knyta ihop säcken, antar att 98% härinne tycker om att flamea på IE som tidernas sämsta webbläsare. Har ni testat IE10 och gett det ett ärligt försök? Antar att svaret är nej, att ni dömer IE10 efter hur IE7 var. Kör själv Chrome men har testat IE10 och tycker att det funkade riktigt bra.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dysenteri:

Kan du förklara lite bättre vad som är så dåligt med spelet istället? Får det en nolla för att spelmotorn inte uppdateras eller?

Hade spelet varit bra om det kördes på Frostbite 8?

Multiplayer läget är likadant som det alltid varit, lite nytt här och där kanske.
Det är fult som stryk.
Storyn är skit tråkig, och det är samma gamla skit som vanligt man gör i spelet.
Man följer en sträcka genom spelet som vanligt, det vill säga att man inte har så många ställen att ta vägen på under spelet.
T.ex springa in i andra rum, kanske bakom någon kulle eller något. Dom har som en liten arena där man slåss tills man får springa vidare.
Det finns många fler saker som är fel med det. Men det värsta av allt är väl att dom gör alla dessa cod spel exakt likadana. Bara en annan story och några andra vapen.
I mina ögon, och väldigt väldigt många andras så är det avskyvärt tråkigt att dom inte kan ändra spelmotorn och göra allting SNYGGT för en gångs skull.
Call of Duty 2 såg ju ärligt talat bättre ut än dom nya spelen
http://www.youtube.com/watch?v=1Wp774bUvV4

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flipp3n:

Något jag inte förstår. Folk gillade MW2 rätt rejält. De släpper MW3 som är samma spel med lite nya vapen och nya kartor, det gillas inte. Efter MW3 klagar de på att det vill ha "Något nytt" som tar avstånd från de tidigare spelen. Treyarch gör just detta, och kommer med ett spel som har en framtidsgenre. Med lite futuristiska vapen och dylikt. De har gjort PRECIS vad spelarna ville ha av dem.
De har optimerat spelet så pass bra de kunnat. Inte en laggspik någonstans eller någon obalanserad bana. Vapnen behöver alltid en patch dock. Treyarch har gjort allt möjligt för att kunna nöjja sina kunder. Och de har gjort det BRA!
Så nu till min fråga: Vad i hela H*vete klagar ni över???? Black ops 2 är utan tvekan det bästa COD för MP sen MW1

Det är just det.
Dom har bara satt in några nya vapen och några få extra funktioner. Resten är exakt samma jävla sak som det alltid har varit.
Det kunde vara kul om dom bröt sin lilla så kallade "streak" och började med att man får flyga flygplan och annat dylikt.
Men som vi alla vet så kommer då alla cod fans och klaga ännu mer över att det är likt Battlefield serien istället.
Så som du ser, det finns tyvärr inget dom kan göra åt CoD så att folk blir glada.
Det dom har gjort hittils är det som finns. Cod är nu utdött, och kommer förbli så.
Punkt slut!

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Det är just det.
Dom har bara satt in några nya vapen och några få extra funktioner. Resten är exakt samma jävla sak som det alltid har varit.
Det kunde vara kul om dom bröt sin lilla så kallade "streak" och började med att man får flyga flygplan och annat dylikt.
Men som vi alla vet så kommer då alla cod fans och klaga ännu mer över att det är likt Battlefield serien istället.
Så som du ser, det finns tyvärr inget dom kan göra åt CoD så att folk blir glada.
Det dom har gjort hittils är det som finns. Cod är nu utdött, och kommer förbli så.
Punkt slut!

Det är ju just det som skiljer COD och battlefield. Cod är i grunden CS med bättre grafik. Flygandet finns ju delvis med någon av de nya killstreaksen, dock inte så mycket. Det sista COD ska bli är att bli mer likt battlefield. Jag började spela BF för att jag var less på CS stuket i COD. Det är just därför COD har blivit så stort, du ska bara behöva sikta och klicka på musen för att ha roligt. Detta är anledningen till att de tjänar så stora pengar på det

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Son of Qwerty:

Problemet med CoD är detsamma som med Internet Explorer. Det är så extremt populärt att hata det att många inte ens vet varför de gör det. Visst har de standardargument på repeat som "GAMMAL MOTOR FFS!!!", "Det är samma speeel" osv. men de misslyckas grovt med att ge ett seriöst intryck.

Personligen älskade jag BF3 men kände ibland att det blev för mycket vänta på spawn -> leta fiender i några minuter -> dö -> vänta på spawn. I CoD-serien har man ett sjukt mycket högre tempo och jag bryr mig inte om att grafiken är sämre (Seriöst, kolla hur populärt Minecraft är och reflektera över om det är gameplay eller spelmotorn som gjort det) eller så. Jag lirar CoD för att det är brutalt kul att spela i ett högt tempo och meja ner andra. BF3 spelar jag med mina vänner när jag vill ha det mer taktiska.

Hoppas på att folk lirar Blops II för att det är kul och skiter i alla grafikonanister.

(Kan tillägga att jag inte har Blops II men jag vet iaf bättre än att dissa ett spel jag inte testat)

EDIT: Och för att knyta ihop säcken, antar att 98% härinne tycker om att flamea på IE som tidernas sämsta webbläsare. Har ni testat IE10 och gett det ett ärligt försök? Antar att svaret är nej, att ni dömer IE10 efter hur IE7 var. Kör själv Chrome men har testat IE10 och tycker att det funkade riktigt bra.

Du kan ju inte jämföra CoD med minecraft, för det är två helt olika spel...
Lika så BF och CoD
Cod då springer du runt skjuter, dör, springer runt, skjuter.
I Battlefield så måste du ha mer taktik, ducka, kolla fram, skjuta eller springa osv.
Men Battlefield är en klar favorit, för cod har alltid varit samma. då tycker jag att dom lika gärna kan släppa DLC's istället för nya spel eftersom att dom bara fixar nya banor och vapen.
Varför betala 600 kr eller vad det är för samma spel med andra banor och vapen och en ännu sämre story?
CoD går inte att göra bättre längre

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Ett spel som har i genomsnitt över 80% i betyg är knappast en flopp. Närmare 90% på 360 och PC.

http://www.gamerankings.com/

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Du kan ju inte jämföra CoD med minecraft, för det är två helt olika spel...
Lika så BF och CoD
Cod då springer du runt skjuter, dör, springer runt, skjuter.
I Battlefield så måste du ha mer taktik, ducka, kolla fram, skjuta eller springa osv.
Men Battlefield är en klar favorit, för cod har alltid varit samma. då tycker jag att dom lika gärna kan släppa DLC's istället för nya spel eftersom att dom bara fixar nya banor och vapen.
Varför betala 600 kr eller vad det är för samma spel med andra banor och vapen och en ännu sämre story?
CoD går inte att göra bättre längre

Jag jämför inte CoD med Minecraft. Jag menar att argumentet "Så dålig grafiiik!" är ett värdelöst argument eftersom att hur bra ett spel är nästan aldrig har att göra med grafiken.

Det andra jag är så jävla trött på är folk som överdriver. Hur ofta går folk runt och säger att BF3 kostade 900 kr när det kom ut? Jag tror jag köpte mitt BF3 för 4 - 500 kr. Blops2 går att få tag på för 350 kr. När du säger "betala 600 kr" så dubblar du nästan priset...

Varför har ni så jäkla svårt med att vissa gillar cod, vissa gillar bf3 och vissa gillar båda? Det påverkar ju inte direkt dig att någon köper ett spel och tycker det är kul? Skillnaden mellan BFBC2 och BF3 är inte extremt stor den heller (även om den är större än skillnaden mellan CoD-spelen, det medger jag) men Battlefield har alltid kommit undan för att de slänger in massa maffig grafik som grafikonanister kan njuta av.

Vad jag försöker säga är att GAMEPLAY är det viktiga. Inte grafiken. Jag skiter i om spelet inte har 125 000 nya funktioner från förra spelet, tycker jag att det är kul att lira så tänker jag göra det. Är det inte bättre att gå tillbaka till BF3 och lira det istället för att lägga tid på att flamea vad andra tycker är kul?

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Son of Qwerty:

Jag jämför inte CoD med Minecraft. Jag menar att argumentet "Så dålig grafiiik!" är ett värdelöst argument eftersom att hur bra ett spel är nästan aldrig har att göra med grafiken.

Det andra jag är så jävla trött på är folk som överdriver. Hur ofta går folk runt och säger att BF3 kostade 900 kr när det kom ut? Jag tror jag köpte mitt BF3 för 4 - 500 kr. Blops2 går att få tag på för 350 kr. När du säger "betala 600 kr" så dubblar du nästan priset...

Varför har ni så jäkla svårt med att vissa gillar cod, vissa gillar bf3 och vissa gillar båda? Det påverkar ju inte direkt dig att någon köper ett spel och tycker det är kul? Skillnaden mellan BFBC2 och BF3 är inte extremt stor den heller (även om den är större än skillnaden mellan CoD-spelen, det medger jag) men Battlefield har alltid kommit undan för att de slänger in massa maffig grafik som grafikonanister kan njuta av.

Vad jag försöker säga är att GAMEPLAY är det viktiga. Inte grafiken. Jag skiter i om spelet inte har 125 000 nya funktioner från förra spelet, tycker jag att det är kul att lira så tänker jag göra det. Är det inte bättre att gå tillbaka till BF3 och lira det istället för att lägga tid på att flamea vad andra tycker är kul?

Syftar du på att jag sa det med att jag TROR att cod kostade 600 kr som om det vore något dåligt så kan jag säga att det har kostat så mycket förut på steam.
Och det här med grafik är jag utav en av dessa nördar. Jag gillar spel som är mer realistiska. Som bf3 t.ex. Finns många saker med just bf som gör det så mycket mer realistiskt, men även där ser jag ju själv att det inte är hur realistiskt som helst.
Men nu pratar jag om stora banor, mer taktik, verkligare recoil, bullet drop, ljuden, hus kan rasa, granaterna ser verkligare ut, man dödar inte folk på bf3 genom att kniva i tån och allt detta.
CoD har ju dessa care packages, nuke's, stora flygplan som svävar över och skjuter ner allt och alla.
Sådant tycker jag är skit
Men tillbaka till grafiken
Cod har haft samma fula grafik sen modern warfare.
Black ops 1 var det enda spelet där emellan som hade annorlunda, som såg snyggare ut.
jag ogillar när det går nästan 10 år emellan och spelen ser fortfarande likadana ut. Det är tråkigt.
Jag vill ha något snyggt. Som frostbite 2, eller kanske Cry engine.
Det hade varit bra om dom kunde optimera CoD med någonslags verklig kännsla istället för fula texturer, fula träd och annat fult.
Det stör mig och även många andra.
Det är ju bra att vissa inte spelar spel just för grafiken, det gör inte jag heller. Men grafiken är en väldigt stor del för mig i vissa spel. Framförallt FPS spel.
(även om CS 1.6 och cz funkar alldeles utmärkt med den dåliga grafiken)

Men det är som du säger, gameplaye't är ju det viktigaste i spelet.
och CoD har alltid samma gameplay, och för väldigt många är det en stor sorg.

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Syftar du på att jag sa det med att jag TROR att cod kostade 600 kr som om det vore något dåligt så kan jag säga att det har kostat så mycket förut på steam.
Och det här med grafik är jag utav en av dessa nördar. Jag gillar spel som är mer realistiska. Som bf3 t.ex. Finns många saker med just bf som gör det så mycket mer realistiskt, men även där ser jag ju själv att det inte är hur realistiskt som helst.
Men nu pratar jag om stora banor, mer taktik, verkligare recoil, bullet drop, ljuden, hus kan rasa, granaterna ser verkligare ut, man dödar inte folk på bf3 genom att kniva i tån och allt detta.
CoD har ju dessa care packages, nuke's, stora flygplan som svävar över och skjuter ner allt och alla.
Sådant tycker jag är skit
Men tillbaka till grafiken
Cod har haft samma fula grafik sen modern warfare.
Black ops 1 var det enda spelet där emellan som hade annorlunda, som såg snyggare ut.
jag ogillar när det går nästan 10 år emellan och spelen ser fortfarande likadana ut. Det är tråkigt.
Jag vill ha något snyggt. Som frostbite 2, eller kanske Cry engine.
Det hade varit bra om dom kunde optimera CoD med någonslags verklig kännsla istället för fula texturer, fula träd och annat fult.
Det stör mig och även många andra.
Det är ju bra att vissa inte spelar spel just för grafiken, det gör inte jag heller. Men grafiken är en väldigt stor del för mig i vissa spel. Framförallt FPS spel.
(även om CS 1.6 och cz funkar alldeles utmärkt med den dåliga grafiken)

Men det är som du säger, gameplaye't är ju det viktigaste i spelet.
och CoD har alltid samma gameplay, och för väldigt många är det en stor sorg.

Problemet med överdriften är hur det sprids. När andra läser ditt inlägg kommer de inte tänka att du kanske har fel utan de kommer tänka Blops II = 600 kr.

Själv tyckte jag att Blops 1 hade den fulaste grafiken eftersom att allting var färgglatt och ljust vilket gjorde att spelet kändes väldigt oseriöst av någon anledning. Blops 2 har ju dessutom fått kommentarer (av bl.a. TotalBiscuit) att faktiskt se rätt bra ut. Dessutom nämner du först att realism är viktigt för dig och går sedan till att säga att CS är ett bra spel. CS är ju heeelt värdelöst ur grafik- och realismsynpunkt. Det lever bara på att det är svårt i stort sett.

CoD är ett ärligt spel som inte försöker vara nåt de inte är. De försöker inte vara det vackraste spelet eller det svåraste spelet. Det är inriktat mot jävligt casual gamers, folk som kanske bara vill lira något game då och då utan att behöva vara jättefokuserad och skrika på sina lagkamrater för att komma fram till den bästa strategin och sånt. Jag uppskattar CoD-serien för tempot.

Och ang. alla kommentarer om att spelen borde vara DLC. Det högt prisade BF3 tog väl 125 kr för 4 maps om jag inte minns fel? Vad skulle då en rimlig DLC kosta som var 18 nya kartor, alla vapen utbytta, nya killstreaks, nya menyer, nya game modes, helt ny campaign?

Tror snarare att spelare blivit bortskämda. MW3 jämfört med MW2 var en äckligt liten skillnad och MW3 var bara pinsamt men jämför du valfritt CoD-spel med Black Ops II kommer du märka att det är rätt stor skillnad för 350 kr (om man anser att BF3 DLC är prisvärt på 125 kr för fyra kartor).

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |