jag få bara fram MSI logo på monitor, kommer inte längre

Permalänk
Medlem

jag få bara fram MSI logo på monitor, kommer inte längre

Är det någon som vet vad som kan ha hänt, den fungera hur bra som helst , innan jag stängde den.
När jag starta den så går allt igång och jag hör pipet, men det enda som kommer fram är MSI Top quality & stability mainboard.....

MSI Top quality & stability mainboard my ass

Permalänk
Medlem

Hmm, kollat så att Ram modulerna sitter rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av in4me:

Hmm, kollat så att Ram modulerna sitter rätt?

Jag har fått igång den nu, vet ej vad som var fel.

Permalänk
Medlem

Första gången man startar en dator med ett nytt moderkort kan det bli sådär, har råkat ut för samma sak någon gång innan. En reboot har oftast löst problemet.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk

Väldigt sällan så blir det samma sak för mig, den står bara och tuggar på Intel loggan. Får inte heller upp några alternativ för att gå in i bios osv. Det är bara att starta om så går den igång. Är lite nyfiken på vad det kan vara som orsakar detta.

Permalänk
Medlem

En uppdatering av bios kanske avhjälper problemet? Eller alternativt nolla bios och se om felet återkommer.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk

Pröva resetta morderkortsbatteriet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jointe1992:

Väldigt sällan så blir det samma sak för mig, den står bara och tuggar på Intel loggan. Får inte heller upp några alternativ för att gå in i bios osv. Det är bara att starta om så går den igång. Är lite nyfiken på vad det kan vara som orsakar detta.

jag också, det gick över snabbt denna gången som tur är. jag är helt ny på pc, jag byggde den själv med hjälp av youtube.
Jag är faktiskt lite stolt över mig själv. jag bruka köpa " siba / elgiganten " datorer innan.
Och jag har spelat på ps3 innan, men nu ville jag testa något nytt och lära mig lite
Denna sida har varit riktigt bra på att hjälpa en.
Nu ska jag bara se om någon kan hjälpa mig med att ändra lod på min g 500
/ Tommy