Ny på exchange server

Permalänk
Medlem

Ny på exchange server

Hej,
Nu är det så att jag och en polare har satt oss in i Exchange då vi jobbar på ett projekt inom utveckling i Sharepoint. Vi har satt upp en labb-miljö internt där vi ska hämta användares kalendrar eller .pst-filer. Vad vi inte begriper är hur eller var denna data sparas på Exchange servern. Användarnas mejlkonton är kopplade till den och vi jobbar som sagt internt bara. Tanken är att vi ska kunna hämta alla användarnas kalendrar via c# kod senare. Eller går det att kanske nå informationen från exchange utan att använda .pst-filen? Är det någon som har erfarenhet om hur vi ska gå till väga så är jag väldigt tacksam.

Med vänlig hälsning,
Robin

Permalänk
Medlem

ingen aning om det här är rätt men det såg snarligt ut.
http://weblogs.asp.net/psperanza/archive/2008/03/18/getting-c...

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Skrivet av blenni:

Hej,
Nu är det så att jag och en polare har satt oss in i Exchange då vi jobbar på ett projekt inom utveckling i Sharepoint. Vi har satt upp en labb-miljö internt där vi ska hämta användares kalendrar eller .pst-filer. Vad vi inte begriper är hur eller var denna data sparas på Exchange servern. Användarnas mejlkonton är kopplade till den och vi jobbar som sagt internt bara. Tanken är att vi ska kunna hämta alla användarnas kalendrar via c# kod senare. Eller går det att kanske nå informationen från exchange utan att använda .pst-filen? Är det någon som har erfarenhet om hur vi ska gå till väga så är jag väldigt tacksam.

Med vänlig hälsning,
Robin

Vilken version har Exchange Server? Och har jag inte helt fel tror jag inte att du kommer hitta några pst-filer på serversidan då dessa mig veterligen endast existerar som databaser på kliensidan. Servern jobbar med andra databaser.
Som PierreB var inne på tror jag detta är lättare att lösa via OWA:n (webdelen) eller alternativt WMI, fråga mig dock inte hur.