Permalänk
Avstängd

Tycker det är på tiden de fixar till starting områdena och gör animationerna lite mindre stela och plötsliga.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Tycker det är på tiden de fixar till starting områdena och gör animationerna lite mindre stela och plötsliga.

Startområdena blev uppdaterade och förändrade i F2P releasen. Animationerna är kanske inte top notch, men personligen tycker jag att spelet gör så mycket annat bra att det känns negligerbart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trudgelmer:

Startområdena blev uppdaterade och förändrade i F2P releasen. Animationerna är kanske inte top notch, men personligen tycker jag att spelet gör så mycket annat bra att det känns negligerbart.

Provade häromdagen och Elf området är precis som förut, samma tråkiga questlines.

Animationerna är sjukt tråkiga speciellt transitionerna, allting är "Plötsligt" istället för att allting hänger ihop. Och sättet Elves springer på, hehe -.-

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Level 16

Kommit till level 16 nu, fort går det inte men kul är det

Mycket vackert spel måste jag säga.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Det är fortfarande fint att se på faktiskt. De tweakar motorn fortfarande, och brukar vara snabba med att implementera nya tekniker och DX-versioner. Så här kan det se ut i Rohan!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk

För er som spelat LotRO tidigare, och funderat på att komma tillbaka nu när Riders of Rohan släppts. Tveka inte, detta är utan tvekan bästa expansionen sedan Moria. Rekommenderas varmt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Det är fortfarande fint att se på faktiskt. De tweakar motorn fortfarande, och brukar vara snabba med att implementera nya tekniker och DX-versioner. Så här kan det se ut i Rohan!

http://friskyttarna.eu/wp-content/forum-image-uploads/spjuto/...

Wow...Såg riktigt snyggt ut! Blev lite små sugen på att testa det!
Vilken server kör ni på (Friskyttarna)?

Permalänk
Skrivet av RapeField:

Wow...Såg riktigt snyggt ut! Blev lite små sugen på att testa det!
Vilken server kör ni på (Friskyttarna)?

Vi finns på Evernight.

Kom ihåg att även om grafikförbättringarna märks över allt, så blir det mest uppenbart från Mirkwood och framåt där även texturerna är av högre klass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Vi finns på Evernight.

Kom ihåg att även om grafikförbättringarna märks över allt, så blir det mest uppenbart från Mirkwood och framåt där även texturerna är av högre klass.

Jag har precis kommit ur mirkwood och blir riktigt glad att höra att textuerna kommer bli bättre Jag undrar nu var man köper Rise of Isengard billigast?

hälsningar
Vimmel

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Tror att det blir billigast om du köper det via Turbines egen affär.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Tror att det blir billigast om du köper det via Turbines egen affär.

Köpte via lotros hemsida. 14€ för ROI expansionen Helt ok antar jag. Tack för tipset.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Tips på trevligt kinship på Riddersmark servern?

Jag har precis dragit igång en dwarf hunter.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Hej, funderar på att testa detta mmo ! har förstått att det finns en lite version gratis, min fråga är om alla expansioner ingår i detta och är spelet äns värt att bara köra gratis, missar man för mkt kanske ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Tips på trevligt kinship på Riddersmark servern?

Jag har precis dragit igång en dwarf hunter.

Mitt tips är att kolla här: http://forums.lotro.com/forumdisplay.php?505-Riddermark-Kinsh...

Samt här: http://lotro-wiki.com/index.php/Social:Kinships_of_Riddermark

Har hört talas om några av dom, men har ingen erfarenhet av den servern.

Skrivet av kekkzor:

Hej, funderar på att testa detta mmo ! har förstått att det finns en lite version gratis, min fråga är om alla expansioner ingår i detta och är spelet äns värt att bara köra gratis, missar man för mkt kanske ?

Ingen expansion ingår om du ska spela gratis. Däremot kan du spela genom hela Epic-kampanjen (Storyn) som går genom samtliga områden, gratis.

Upp till 20 är det ingen skillnad, men sedan kommer du att märka extrem grind om du vill fortsätta spela gratis. Finns ett trevligt 3-pack expansioner på Steam som kan vara värt att kika på. Men spela till level 20 först och se om spelet passar dig. Det är dock glest befolkat i startområdena nu för tiden, så om du har kompisar att spela med så är det att föredra.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Skrivet av 73mpl4R:

Mitt tips är att kolla här: http://forums.lotro.com/forumdisplay.php?505-Riddermark-Kinsh...

Samt här: http://lotro-wiki.com/index.php/Social:Kinships_of_Riddermark

Har hört talas om några av dom, men har ingen erfarenhet av den servern.

Ingen expansion ingår om du ska spela gratis. Däremot kan du spela genom hela Epic-kampanjen (Storyn) som går genom samtliga områden, gratis.

Upp till 20 är det ingen skillnad, men sedan kommer du att märka extrem grind om du vill fortsätta spela gratis. Finns ett trevligt 3-pack expansioner på Steam som kan vara värt att kika på. Men spela till level 20 först och se om spelet passar dig. Det är dock glest befolkat i startområdena nu för tiden, så om du har kompisar att spela med så är det att föredra.

Ska kolla dom sidorna.
Något som är mysigt med LOTRO är att man stöter på folk med hög level redan i starterområdet, att det finns anledning för dem att återvända i olika ärenden.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Dessa verkar vara seriösa och väl uppstyrda: http://keepersofthepalantiri.guildlaunch.com/ (Hardcore / Semi-casual).

Det är något med stämningen i LotRO som har fått mig att stanna kvar i 5 år i alla fall. har tagit några pauser, men alltid kommit tillbaka. Dels för det underbara communityt och vårt kinship såklart, men även för den speciella charm som spelet har, och tilltalar mig.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Skrivet av 73mpl4R:

Dessa verkar vara seriösa och väl uppstyrda: http://keepersofthepalantiri.guildlaunch.com/ (Hardcore / Semi-casual).

Det är något med stämningen i LotRO som har fått mig att stanna kvar i 5 år i alla fall. har tagit några pauser, men alltid kommit tillbaka. Dels för det underbara communityt och vårt kinship såklart, men även för den speciella charm som spelet har, och tilltalar mig.

Joinade "The Fellowship of Middle Earth". Det är ett rank 10 RP kinship. Verkar trevliga och hjälpsamma.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Härligt! Lycka till med dina äventyr i LotRO.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Mitt tips är att kolla här: http://forums.lotro.com/forumdisplay.php?505-Riddermark-Kinsh...

Samt här: http://lotro-wiki.com/index.php/Social:Kinships_of_Riddermark

Har hört talas om några av dom, men har ingen erfarenhet av den servern.

Ingen expansion ingår om du ska spela gratis. Däremot kan du spela genom hela Epic-kampanjen (Storyn) som går genom samtliga områden, gratis.

Upp till 20 är det ingen skillnad, men sedan kommer du att märka extrem grind om du vill fortsätta spela gratis. Finns ett trevligt 3-pack expansioner på Steam som kan vara värt att kika på. Men spela till level 20 först och se om spelet passar dig. Det är dock glest befolkat i startområdena nu för tiden, så om du har kompisar att spela med så är det att föredra.

Okej, låter vettigt ! ska heltklart känan på´t då

Permalänk
Medlem

Hej,

helt ny här men har en fråga.
Är det någon som testat att köra LOTRO på ett EVGA GeForce GTX 680 Classified grafik kort?
Funderar på att köpa ett och vill veta om det funkar bättre än det gör med ett GTX 580.:)

Spelar på Eldar servern och finns i kinshipet MYTH om någon 16+ spelare letar kin.:)

Övrig utrustning i riggen är en I7:a och en OCZ RevoDrive 3 PCI-Express SSD - OCZ, 8Gb RAM. Kör enbart Win7 x64 och LOTRO på SSD:n.

Vore kul att veta om någon testat att köra LOTRO på den GPU:n

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Screemer:

Hej,

helt ny här men har en fråga.
Är det någon som testat att köra LOTRO på ett EVGA GeForce GTX 680 Classified grafik kort?
Funderar på att köpa ett och vill veta om det funkar bättre än det gör med ett GTX 580.:)

Spelar på Eldar servern och finns i kinshipet MYTH om någon 16+ spelare letar kin.:)

Övrig utrustning i riggen är en I7:a och en OCZ RevoDrive 3 PCI-Express SSD - OCZ, 8Gb RAM. Kör enbart Win7 x64 och LOTRO på SSD:n.

Vore kul att veta om någon testat att köra LOTRO på den GPU:n

Redan ett 580 är väldigt overkill för lotro. Mitt över två år gamla laptopkort kan nästan maxa det i 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Screemer:

Hej,

helt ny här men har en fråga.
Är det någon som testat att köra LOTRO på ett EVGA GeForce GTX 680 Classified grafik kort?
Funderar på att köpa ett och vill veta om det funkar bättre än det gör med ett GTX 580.:)

Spelar på Eldar servern och finns i kinshipet MYTH om någon 16+ spelare letar kin.:)

Övrig utrustning i riggen är en I7:a och en OCZ RevoDrive 3 PCI-Express SSD - OCZ, 8Gb RAM. Kör enbart Win7 x64 och LOTRO på SSD:n.

Vore kul att veta om någon testat att köra LOTRO på den GPU:n

Jag lirar med ett 680-kort (överklockad, se sign) i 2560x1600...och spelet flyter inte på bra, varken i Monsterplay eller på andra platser med många spelare samlade. I folktomma ställen ligger fps;n stabilt men jag spelar ett mmo för att ha andra spelare runt omkring mig och då ska jag inte behöva uppleva lag/fps dippar. Jag misstänker den föråldrande motorn.

Lotro ligger fö på en intel ssd gen2 och alla grafiska inställningar är på max förutom AA som sköts av SweetFX. Jag har strypt fps:n till 58 för att slippa screen tearing. Sitter på en 100/100 lina och bor ca 150 meter från stationen (eller vad det nu heter).

Välkommen till sweclockers btw

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Jag lirar med ett 680-kort (överklockad, se sign) i 2560x1600...och spelet flyter inte på bra, varken i Monsterplay eller på andra platser med många spelare samlade.

Skrivet av anon158432:

Redan ett 580 är väldigt overkill för lotro. Mitt över två år gamla laptopkort kan nästan maxa det i 1080p

Tack för era svar..

Turbine har ju seriösa problem sedan RoR releasen, vet inte riktigt vad de ändrat men någonting (redan i betan) sabbade ju game play.
Dom jobbar på det och man får hoppas att det blir bättre..
En annan anledning för mig att byta upp mig till 680 kortet är att jag räknar med att tjacka ny skärm vad det lider som klarar 2560x1600 och då pallar inte 580 kortet vad jag förstår.
Sitter med 1920x1080 eller nått nu, suger.. Dessutom strypt fps till 37 eller något för att slippa stutter..
astrob0y, kör du med senaste drivern från nVidia eller någon specialare från gpu tillverkaren?

Permalänk

Ville spela igen men vart så jävla less över att när de gick över till free to play så var man tvungen att svara att man vill ha kvar sin gubbe... lvl 57 åt skogen....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakmonstr3t:

Ville spela igen men vart så jävla less över att när de gick över till free to play så var man tvungen att svara att man vill ha kvar sin gubbe... lvl 57 åt skogen....

Tar ju bara någon vecka att spela upp till samma igen..:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakmonstr3t:

Ville spela igen men vart så jävla less över att när de gick över till free to play så var man tvungen att svara att man vill ha kvar sin gubbe... lvl 57 åt skogen....

En level 57 gubbe bara? Klart det är tråkigt om man blir av med sin gubbe. Men å andra sidan så blev man mer eller mindre spammad via mejl för att bli uppmärksammad om övergången från Codemasters. Detta under ett par månaders tid. Sen är det ju så också att levlandet är det som i regel går snabbast.

En polare blev av med 5st lvl 65 gubbar. Med maxade traits/virtues, crafting, craftingguild, ultimata legendaryvapen (då det va ont om 1st age lvl 65 items) och gear från alla instancer/raider ända tillbaka till vanilla. Har var j*vligt bitter när han ville komma igång och spela när Isengaard släpptes kan jag lova

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av Screemer:

Tack för era svar..

Turbine har ju seriösa problem sedan RoR releasen, vet inte riktigt vad de ändrat men någonting (redan i betan) sabbade ju game play.
Dom jobbar på det och man får hoppas att det blir bättre..
En annan anledning för mig att byta upp mig till 680 kortet är att jag räknar med att tjacka ny skärm vad det lider som klarar 2560x1600 och då pallar inte 580 kortet vad jag förstår.
Sitter med 1920x1080 eller nått nu, suger.. Dessutom strypt fps till 37 eller något för att slippa stutter..
astrob0y, kör du med senaste drivern från nVidia eller någon specialare från gpu tillverkaren?

Sitter med 310,54 betan. Har även testat andra drivrutiner. Ingen ändring.
Det du kan göra är att strunta i Lotros AA och släng på SweetFXs aa. Mycket bättre, mindre resurskrävande.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Sitter med 310,54 betan. strunta i Lotros AA och släng på SweetFXs aa. Mycket bättre, mindre resurskrävande.

Inte x64 Win då antar jag?
* Noob varning * strunta i Lotros AA och släng på SweetFXs aa ????? AA?? SweetFX??
( just läst om det här: http://www.guru3d.com/files_details/sweetfx_shader_suite_down... )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Screemer:

Inte x64 Win då antar jag?
* Noob varning * strunta i Lotros AA och släng på SweetFXs aa ????? AA?? SweetFX??
( just läst om det här: http://www.guru3d.com/files_details/sweetfx_shader_suite_down... )

Lirar på win 8, men har tidigare spelat på win 7 64-bit.
lotro har ingen 64-bit klient.

I Lotro kan man ställa in anti aliasing till 8xAA. Med AA så blir linjerna i spelet mindre kantiga. Med SweetFx låter man ett annat program ställa in AA;n i spelet och det är mindre resurskrävande samtidgt som spelets färger justeras och grafiken blir allmänt skarpare. Den här bilden förklarar vad AA bra
http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/16/0,1425,...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

I Lotro kan man ställa in anti aliasing till 8xAA. Med AA så blir linjerna i spelet mindre kantiga.

Super förklaring. Tack.. Ska testa SweetFX när jag kommer hem.