Snabb fråga om "gnome-session-fallback" [Är det Gnome 3 eller 2 i grunden? - mod]

Permalänk
Medlem

Snabb fråga om "gnome-session-fallback" [Är det Gnome 3 eller 2 i grunden? - mod]

Jag undrar bara om "gnome-session-fallback" är gamla "gnome 2" eller om det är en modifierad version av "gnome 3" (dvs, gnome 3 med gnome 2 utseende)?

Tydligare rubrik
Permalänk
Medlem

Det är Gnome 3 med GTK3 med ett nästan likadant utseende som det gamla. Gnome-panel har dessutom lite sämre funktioner än tidigare. Men gnome-session-fallback kommer att försvinna nästa år vid släppet av Gnome 3.8. Sen är det bara XFCE, LXDE eller Cinnamon kvar om man vill ha ett klassiskt desktop. MATE finns ju också som är en fork av gamla Gnome 2, men jag ser ingen framtid för den.

XFCE är min personliga favorit av de klassiska alternativen. Jag hoppas bara att de lyckas bättre med sin konvertering till GTK3 än gnome-session-fallback. Speciellt panelen då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

Det är Gnome 3 med GTK3 med ett nästan likadant utseende som det gamla. Gnome-panel har dessutom lite sämre funktioner än tidigare. Men gnome-session-fallback kommer att försvinna nästa år vid släppet av Gnome 3.8. Sen är det bara XFCE, LXDE eller Cinnamon kvar om man vill ha ett klassiskt desktop. MATE finns ju också som är en fork av gamla Gnome 2, men jag ser ingen framtid för den.

XFCE är min personliga favorit av de klassiska alternativen. Jag hoppas bara att de lyckas bättre med sin konvertering till GTK3 än gnome-session-fallback. Speciellt panelen då.

Tack för svaret.

Men vad surt att de kommer droppa support för fallback mode. Blir väll att hoppa över till XFCE trots allt då.

Vet du om global menu finns till XFCE? Det är väll typ det jag saknar i XFCE.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

Det är Gnome 3 med GTK3 med ett nästan likadant utseende som det gamla. Gnome-panel har dessutom lite sämre funktioner än tidigare. Men gnome-session-fallback kommer att försvinna nästa år vid släppet av Gnome 3.8. Sen är det bara XFCE, LXDE eller Cinnamon kvar om man vill ha ett klassiskt desktop. MATE finns ju också som är en fork av gamla Gnome 2, men jag ser ingen framtid för den.

XFCE är min personliga favorit av de klassiska alternativen. Jag hoppas bara att de lyckas bättre med sin konvertering till GTK3 än gnome-session-fallback. Speciellt panelen då.

Nog borde det finnas en framtid för MATE? Linux mint kör det och har väl inga planer på att droppa det vad jag vet?