8000 series release date ??

Permalänk

8000 series release date ??

Tjabba, Undrar när AMD släpper 8xxxx serine någon som vet :)?

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

Slutet av december eller början av 2013. Fast det är ju inte någon "next generation".

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Slutet av december eller början av 2013. Fast det är ju inte någon "next generation".

Är det värt att vänta eller ska man kolla upp nått 7970?

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adammcintosh:

Är det värt att vänta eller ska man kolla upp nått 7970?

Jag skulle vänta

Permalänk
Inaktiv

De flesta tror väl på runt årsskiftet. Men det finns rykten som säger mars nästa år också. Det känns osannolikt att det skulle dröja ända till mars tycker jag, men eftersom det inte finns något officiellt datum än så är det ju en chansning att vänta.

Skrivet av Superlight:

Slutet av december eller början av 2013. Fast det är ju inte någon "next generation".

Hur är det inte nästa generation?

Permalänk
Medlem

Det kommer nog fram mot årsskiftet. Frågan är bara om det blir en rejäl papperslansering igen.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon158432:

Hur är det inte nästa generation?

Ingen krympning right? Om det var det han syftade på

Permalänk
Skrivet av anon158432:

De flesta tror väl på runt årsskiftet. Men det finns rykten som säger mars nästa år också. Det känns osannolikt att det skulle dröja ända till mars tycker jag, men eftersom det inte finns något officiellt datum än så är det ju en chansning att vänta.

Hur är det inte nästa generation?

Kanske blir smma datum som 7970 lanserades

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

så ska man vänta eller ska man köpa ett sapphire 7970 vapor x ghz edition i december eller vänta på 8000 serien eller ska man bara köpa ett 670 ??

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem
Skrivet av 98olllin:

så ska man vänta eller ska man köpa ett sapphire 7970 vapor x ghz edition i december eller vänta på 8000 serien eller ska man bara köpa ett 670 ??

Lika bra att vänta, om inte annat så sänks ju priserna på de gamla korten.

Permalänk
Medlem

Vänta och vänta, det gjorde jag också ett tag sen orkade jag inte mer. Om man bara ska vänta på nästa generation hela tiden så kommer det aldrig något köp, men gör som du vill, ingen kan tvinga dig att vänta och ingen kan tvinga dig att köpa. Jag har inte sett / hört mycket om 8*** serien. Men som sagt gör som du känner!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem

Det finns alltid något nytt runt hörnet, och känslan av att man inte har det nyaste kommer alltid för eller senare. Behöver man en datorkomponent och man inte vet när uppföljaren kommer tycker jag det är givet att köpa det som finns. Behöver man det inte, och man bara är sugen på något nytt kan man lika väl vänta, så man maximerar tiden då man har det nya.

Permalänk
Administrativ avgift

Har du ett OK kort så byt inte än spara o se vad som kommer (dvs om du har ett grafikkort som kör bf3 med eller liknande iaf)

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

hehe har en laptop för till fället spelar bf3 på lägsta med typ 35 fps !

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem

Är också riktigt sugen på 8000 serien, planerar ett 89xx då mitt 570 snart är på sista versen!

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Skulle något komma i december redan hade jag blivit förvånad. Vi har knappt hört ett dyft om 8000-serien, vanligtvis så brukar det läcka som ett såll någon månad innan release.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Ja, nog borde det väl ha sipprat ut något mer om 8000-serien vid det här laget. Fast å andra sidan kanske de vill överraskningssläppa? Jag menar, så gott som alla läckor är planterade så de kan ju bestämma själva när vi får veta något.

Visa signatur

NES.