Lyckas inte öppna ett nerladdat excel dokument!

Permalänk
Medlem

Lyckas inte öppna ett nerladdat excel dokument!

Visste inte var jag skulle starta denna tråd men detta verkar vara det mest passande forumet.

Så, det är såhär att jag köpte en måltidsplanerare i form av ett exceldokument(97-2004) det jag inte insåg var att detta var gjort i mac-versionen av excel och ligger nu som ett .DOC på min dator och jag när jag ska öppna det så står det bara massa kodad text, den vill inte känna igen formatet.

finns det nått sätt för mig att öppna detta dokument i excel 2010 för PC?

jag har provat diverse "konverterare" men verkar inte fungera speciellt bra.

finns det någon lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

Visste inte var jag skulle starta denna tråd men detta verkar vara det mest passande forumet.

Så, det är såhär att jag köpte en måltidsplanerare i form av ett exceldokument(97-2004) det jag inte insåg var att detta var gjort i mac-versionen av excel och ligger nu som ett .DOC på min dator och jag när jag ska öppna det så står det bara massa kodad text, den vill inte känna igen formatet.

finns det nått sätt för mig att öppna detta dokument i excel 2010 för PC?

jag har provat diverse "konverterare" men verkar inte fungera speciellt bra.

finns det någon lösning?

Prova om det funkar att öppna i OpenOffice.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Prova om det funkar att öppna i OpenOffice.

den ville inte öppna det, säger att filen är korrupt.

sen är kan jag ju öppna den i excel bara att jag inte får fram själva mealplannern utan all kodad text bara.

känns tråkigt om det inte går att lösa då jag spenderade 18dollar på detta, haha..får väl kanske skylla mig själv som inte kollade ordentligt vad för exceldokument det var..men men.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

Visste inte var jag skulle starta denna tråd men detta verkar vara det mest passande forumet.

Så, det är såhär att jag köpte en måltidsplanerare i form av ett exceldokument(97-2004) det jag inte insåg var att detta var gjort i mac-versionen av excel och ligger nu som ett .DOC på min dator och jag när jag ska öppna det så står det bara massa kodad text, den vill inte känna igen formatet.

finns det nått sätt för mig att öppna detta dokument i excel 2010 för PC?

jag har provat diverse "konverterare" men verkar inte fungera speciellt bra.

finns det någon lösning?

Excel-filer har .xls(x) som suffix. Pröva att ändra filändelsen och försök igen ELLER försök öppna den i Word. Office 2010 har inga problem att öppna äldre format - mig veterligen, men har då 2010 och 2011.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om filen är skapad i en Mac eller på en PC spelar ingen roll. .DOC säger att det är en Wordfil.
Om den inte gick att öppna i OpenOffice eller LibreOffice så är filen förmodligen kass.