Permalänk
Skrivet av Mastha:

Glömde säga att säga att kampanjen fryser också 10 sekunder in...

Vad hade du volten på när du ändrade den manuellt? Kör jag mina minne på 1600 så måste jag ha minst 1.525v för att det ska fungera felfritt. Kolla även så timing är rätt på minnena.
Kolla loggboken nästa gång det händer. Högerklicka "dator" sen "hantera". Till vänster hittar du sen loggboken och titta om du ser något i raden "Kritisk".

Permalänk
Medlem
Skrivet av loffeleguan:

Vad hade du volten på när du ändrade den manuellt? Kör jag mina minne på 1600 så måste jag ha minst 1.525v för att det ska fungera felfritt. Kolla även så timing är rätt på minnena.
Kolla loggboken nästa gång det händer. Högerklicka "dator" sen "hantera". Till vänster hittar du sen loggboken och titta om du ser något i raden "Kritisk".

Spelet forstätter att krascha trots att jag tog exakt in din volt och frekvens, har för mig att den låg på 1333 mhz men volten kommer jag dessvärre inte ihåg..
Yes, hittar en kritisk där det står "Event ID 41" och "Source Kernel-power" och "log System"

Permalänk
Skrivet av Mastha:

Spelet forstätter att krascha trots att jag tog exakt in din volt och frekvens, har för mig att den låg på 1333 mhz men volten kommer jag dessvärre inte ihåg..
Yes, hittar en kritisk där det står "Event ID 41" och "Source Kernel-power" och "log System"

Det har med spänningen att göra vad jag fått fram av allt googlande. Det är exakt samma problem jag hade innan jag höjde min volt både på minne och processor. Kan ju vara ditt nätagg också som får jobba för hårt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

[QUOTE="loffeleguan;12898378"]Prova kör bios uppdatering både till moderkort och gpu.[/QUOTE

Tror jag faktiskt att jag hellre köper ett nytt moderkort som har stöd för sli istället för att köra med denna skit...Fast jag är fortfarande osäker på om problemet ligger på moderkortet...

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det har något med ens hårdvara att göra.
Tror att problemet ligger hos EA eller i senaste patchen.

För mig funkade spelet problemfritt och sen har det patchats och efter det slutade det att fungera.
För jag har inte ändrat något i min hårdvara därför kan problemet inte ligga hos mig, tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kresimir:

Jag tror inte att det har något med ens hårdvara att göra.
Tror att problemet ligger hos EA eller i senaste patchen.

För mig funkade spelet problemfritt och sen har det patchats och efter det slutade det att fungera.
För jag har inte ändrat något i min hårdvara därför kan problemet inte ligga hos mig, tror jag.

Nu är det dessutom inte bara bf3 som fryser, age of empires också med dock inte HoN .. Hmm:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mastha:

Nu är det dessutom inte bara bf3 som fryser, age of empires också med dock inte HoN .. Hmm:/

förstog jag dig fel tidigare i tråden eller hade du försökt öka klocken på grafikkortet? testa istället att sänka aningen, om fabriksöverklockningen blivit ostabil

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

förstog jag dig fel tidigare i tråden eller hade du försökt öka klocken på grafikkortet? testa istället att sänka aningen, om fabriksöverklockningen blivit ostabil

Prova som ovanstående säger. Med tanke på att det står kernel-power i loggen som garanterat har med spänningen att göra så kanske det hjälper. BF3 kanske kör kortet för hårt på den spänningen det har.

Permalänk
Medlem

Nu har jag dokumenterat lite mera av problemet, på msi afterburner går Power % upp som högst till 107%, spännings-fel garanterat någonstans.. Hmm väntar fortfarande på svar ifrån origin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mardon:

Jag har ett liknade problem, kan spela bf i ca 1-2 timmar sen fryser det totalt. Jag kan inte ens tabba ur, måste stänga av datorn manuellt. Andra spel funkar dock utan problem.
Tror det kan vara något med ram minnerna, för en gång när jag stängde av spelet så låg minnes belastningen på 70% konstant tills jag startade om datorn.

Är 70° C farligt mycket på en AMD Phenom 2 X4 965?

Dator specs:
AMD Phenom 2 X4 965
ASUS M4A89GTD PRO/USB
Asus 6970 directcu ii
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz (3*2gb)

Japp, Phenom II x4 965 ska högst ligga på 62'c enligt AMD! skaffa en hyper 212+ evo eller liknande för misstänker att du kör stock kylare i dåligt ventilerad burk.

Edit: http://cdon.se/hemelektronik/xigmatek_loki_sd963_cpu_cooler-1... detta är en riktigt prisvärd kylare, men http://www.inet.se/produkt/5322073/cooler-master-tx3-evo funkar minst lika bra

Permalänk
Skrivet av Mastha:

Nu har jag dokumenterat lite mera av problemet, på msi afterburner går Power % upp som högst till 107%, spännings-fel garanterat någonstans.. Hmm väntar fortfarande på svar ifrån origin...

Jag hade provat att öka spänningen både på minnena och grafikkortet. Sätt minnena på ca 1.52v och öka upp spänningen till grafikkortet i msi afterburner, ett steg till att börja med. På mitt kort går det t.ex. från 1066 (1.066v), 1073 (1.073v), 1088 (1.088v), 1100 (1.1v). Du måste låsa upp volten först i inställningarna bara.
Eller sänka klocken om du kanske hellre vill det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loffeleguan:

Jag hade provat att öka spänningen både på minnena och grafikkortet. Sätt minnena på ca 1.52v och öka upp spänningen till grafikkortet i msi afterburner, ett steg till att börja med. På mitt kort går det t.ex. från 1066 (1.066v), 1073 (1.073v), 1088 (1.088v), 1100 (1.1v). Du måste låsa upp volten först i inställningarna bara.
Eller sänka klocken om du kanske hellre vill det.

Funkar inte... Ska testa i helgen att starta bf3 med intels inbyggda grafik-kretsar!

Permalänk
Skrivet av Mastha:

Funkar inte... Ska testa i helgen att starta bf3 med intels inbyggda grafik-kretsar!

Då har jag tyvärr inte så mycket mer att föreslå förutom att kolla nätagget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Japp, Phenom II x4 965 ska högst ligga på 62'c enligt AMD! skaffa en hyper 212+ evo eller liknande för misstänker att du kör stock kylare i dåligt ventilerad burk.

Edit: http://cdon.se/hemelektronik/xigmatek_loki_sd963_cpu_cooler-1... detta är en riktigt prisvärd kylare, men http://www.inet.se/produkt/5322073/cooler-master-tx3-evo funkar minst lika bra

Okej, tack för svar.

Ska köpa en ny kylare har bara inte blivit av.

Permalänk
Medlem

Om det hjälper så går GPU:N upp till 96-102% medan bf3 körs i cirka 5 sekunder...

Permalänk
Medlem

Nu funkar allt igen, problemet visade sig vara Gpu:n. Fick ett nytt grafikkort för 4000 kr men jag valda att lägga till 700 kr till msi 680 :3. Tack för allas hjälp ändå!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det här verkar ha hjälpt mig. Spelade i 1 tim nu utan problem.

http://www.youtube.com/watch?v=NE4MWmZtxac