Minecraft funkar inte!

Permalänk
Medlem

Minecraft funkar inte!

Hej, ladda de ner minecraft till datorn och skulle sedan börja spela tänkte jag men det går inte att logga in på minecraft.net eller på spelet

(Jag har en ny dator med windows 8) Accet fungerar utmärkt på min laptop.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel E:

Hej, ladda de ner minecraft till datorn och skulle sedan börja spela tänkte jag men det går inte att logga in på minecraft.net eller på spelet

(Jag har en ny dator med windows 8) Accet fungerar utmärkt på min laptop.

Du får gärna förklara exakt vad som händer när osv... blir jäkligt svårt att gå efter "det funnkar inte!!!1110neneone111!!"

Permalänk
Medlem

Jag installerade min dator idag, och direkt laddade jag ner minecraft. När jag sedan ska logga in står det bara "Login failed" Jag kan heller inte trycka på "Play offline" eftersom det under "play offline" står (Not downloaded).

Kan heller inte logga in på minecraft.net eftersom när jag skrivit in användarnamn och lösenord står det "Oops, unknown username or password. If you are logging in with a Mojang account make sure to use your e-mail address as username"

(Det går att logga in på min andra dator)

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Medlem

Du säger att du har Windows 8, Har för mig att jag läst någonstans att Notch vägra certifiera Minecraft för Windows 8, Kanske de som kan vara problemet?

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel E:

Jag installerade min dator idag, och direkt laddade jag ner minecraft. När jag sedan ska logga in står det bara "Login failed" Jag kan heller inte trycka på "Play offline" eftersom det under "play offline" står (Not downloaded).

Kan heller inte logga in på minecraft.net eftersom när jag skrivit in användarnamn och lösenord står det "Oops, unknown username or password. If you are logging in with a Mojang account make sure to use your e-mail address as username"

(Det går att logga in på min andra dator)

CAPS?

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Yuel Beast Calypso ||

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll att han har Win8 om han inte heller kan logga in på hemsidan.
Troligen CASPLOCK eller liknande.

Edit:
Jag kan spela MC på min Win8 burk !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Du säger att du har Windows 8, Har för mig att jag läst någonstans att Notch vägra certifiera Minecraft för Windows 8, Kanske de som kan vara problemet?

Nej....
Minecraft funkar utmärkt i Windows 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Du säger att du har Windows 8, Har för mig att jag läst någonstans att Notch vägra certifiera Minecraft för Windows 8, Kanske de som kan vara problemet?

Är ganska säker på att han vägrade att certifiera för Windows Store. Annars skulle det väll vara Java som skulle behöva cert eftersom att Minecraft använder Java. Tror inte Microsoft kräver någon sorts cert för att man ska få utveckla desktop program för deras OS. Är bara att börja skriva kod och sedan kompilera och vips, klart.

Permalänk
Medlem

Installera om Java och kanske Java 64 bit istället och kör installationen som admin om det ändå inte fungerar?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Fungerar fortfarande inte Har både installerat om Java och kollat så att inte CAPSLOCK var på.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel E:

Fungerar fortfarande inte Har både installerat om Java och kollat så att inte CAPSLOCK var på.

Om du testar att skriva lösenordet i ett textdokumentet. Blir det rätt tecken då ?
För en hemsida bryr sig inte om varken vilket OS eller webbrower du använder !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raxox:

Om du testar att skriva lösenordet i ett textdokumentet. Blir det rätt tecken då ?
För en hemsida bryr sig inte om varken vilket OS eller webbrower du använder !

ja, jag kan inte ens skicka en ansökan om fel lösenord då jag inte får något mail från minecraft.net!

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel E:

ja, jag kan inte ens skicka en ansökan om fel lösenord då jag inte får något mail från minecraft.net!

Säker på att det är rätt sida och inte något phising försök?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Säker på att det är rätt sida och inte något phising försök?

Jag köpte ju mitt minecraft därifrån, tror det är minecrafts original sida. Som sagt fungerar ju minecraft på min andra dator, samma användare.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Medlem

Äntligen fungerar det, tack alla

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel E:

Äntligen fungerar det, tack alla

vad va problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

vad va problemet?

Vet inte testade igen och då fungerade det, fast nu fungerar det inte längre. Men som tur är han jag logga in så jag i alla fall kan trycka på "play offline"

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk

Kan ha varit att Mojang uppdaterade något, eller fixade med någon server.
Då brukar de oftast stänga ner servrarna så att man inte kan logga in

Visa signatur

I7 4790K @ 4.0GHz | GTX 780Ti | Corsair TX 750W/ 80+ | 8GB DDR3 1600MHz | NZXT H440W | Corsair K70 Cherry Red | Corsair Vengance 2100 | Mionix Naos 7000 | Sennheiser HD 558 | Asus Xonar D2 |