Diskussioner kring Dawnguard

Permalänk
Medlem

Diskussioner kring Dawnguard

Jag funderar på att köpa Dawnguard nu när det är rea på steam (50%) men frågan är ju, är det något att ha?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Absolut, jag tycker det är helt klart värt ett köp. Det var riktigt bra.

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Hedersmedlem

Ja!

Bara Serana i sig själv är nästan värt priset.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ja det är det

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem

Crossbow.. Oh yeah!

Permalänk

Absolut. Du får dessutom tillgång till en mängd mer moddar som är beroende av Dawnguard.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Crossbow.. Oh yeah!

Detta är faktiskt största anledningen till att jag köpte det.

"Uhu..vampyrer, förbättrad werewolf tjofräs...crossbows KÖP!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Bara Serana i sig själv är nästan värt priset.

Oh ja! Hon är ju priset i det här spelet Synd bara att hon är så emot giftermål haha, hon hade sett bra ut i mitt hus

Jag tycker iaf att dawnguard är värt halva priset åtminstone. Beror väl på lite om man gillar att vara vampyr och bli då nån form av vampire lord. Eller vara den som har ihjäl alla vampyrer hos just dawnguard. Det tillför lite mer speltid iaf.

Permalänk
Medlem

Skön spoiler Chuchu....

Permalänk
Skrivet av Sprogoe:

Skön spoiler Chuchu....

Menar du att det inte redan är uppenbart att vampyrerna och vampyrjägarna inte gillar varandra? Trailern talar ganska mycket för sig själv, och Bethesda har nämnt många gånger att man får välja sida i konflikten.

Det som faktiskt överraskade och var mest episkt i Dawnguard för mig var allt det som inte direkt hade något att göra med just vampyrer och jägare, som inte har nämnts mycket alls av Bethesda heller för den delen. Det borde iaf uppskattas av de som är lite mer insatta i ES-världen, då det ger lite svar på olika mysterier och legender som nämns i böcker och dylikt. Fast mer än så behöver man ju inte avslöja om detta

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Haha, det var ett dåligt skämt. Syftade på att Chuchu sa att man blev en vampire lord. Kanske jag missförstod men alla vet hur ES-visan går. Ny organisation - quest - reward - quest - twist - quest - reward - du blir leader/utnämnd till något. Släng in att man hör om någon legendarisk person för att själv bli den personen 3 quest senare

Älskar fortf skyrim dock <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprogoe:

Haha, det var ett dåligt skämt. Syftade på att Chuchu sa att man blev en vampire lord. Kanske jag missförstod men alla vet hur ES-visan går. Ny organisation - quest - reward - quest - twist - quest - reward - du blir leader/utnämnd till något. Släng in att man hör om någon legendarisk person för att själv bli den personen 3 quest senare

Älskar fortf skyrim dock <3

Dark Brotherhood i ett stort nötskal!

Permalänk
Medlem

Vad är det egentligen som är spoilers? Det jag sa berättar de ju redan i Trailern för Dawnguard.

Permalänk
Medlem

Jag hittar inga jag heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chuchu:

Vad är det egentligen som är spoilers? Det jag sa berättar de ju redan i Trailern för Dawnguard.

Skrivet av Hammar:

Jag hittar inga jag heller.

Ny organisation - quest - reward - quest - twist - quest - reward - du blir leader/utnämnd till något. Släng in att man hör om någon legendarisk person för att själv bli den personen 3 quest senare

Lika bra att låta sweclockers spela spelen åt en istället, de berättar allt ändå.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ny organisation - quest - reward - quest - twist - quest - reward - du blir leader/utnämnd till något. Släng in att man hör om någon legendarisk person för att själv bli den personen 3 quest senare

Lika bra att låta sweclockers spela spelen åt en istället, de berättar allt ändå.

Så där ser samtliga questlinjer till både Oblivion & Skyrim ut så det kan knappast spoila något.

Permalänk

Lånar tråden istället för att starta en helt ny, hoppas det är ok med TS.
Min fråga:
Har precis köpt Skyrim och håller på att ladda ner det i Steam i skrivande stund.
Har jag som helt ny spelare någon som helst glädje av t.ex. Dawnguard (eller något annat DLC) eller är det först senare i spelet man får ut något av det?

Permalänk
Skrivet av MclarenII:

Lånar tråden istället för att starta en helt ny, hoppas det är ok med TS.
Min fråga:
Har precis köpt Skyrim och håller på att ladda ner det i Steam i skrivande stund.
Har jag som helt ny spelare någon som helst glädje av t.ex. Dawnguard (eller något annat DLC) eller är det först senare i spelet man får ut något av det?

du kan ha nytta av det direkt.

spelvärlden är byggd så att ala NPC skalas efter din egen level. så e ny spelare kan göra allt även på level 1 dock blir allt lättare ju mer talang poäng du får för att förbättra din gubbe med

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hammar:

Så där ser samtliga questlinjer till både Oblivion & Skyrim ut så det kan knappast spoila något.

Finns hur många quests som helst i Skyrim/Ob som inte alls ær så dær, så jo spoilers.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ny organisation - quest - reward - quest - twist - quest - reward - du blir leader/utnämnd till något. Släng in att man hör om någon legendarisk person för att själv bli den personen 3 quest senare

Lika bra att låta sweclockers spela spelen åt en istället, de berättar allt ändå.

Skrivet av Hammar:

Så där ser samtliga questlinjer till både Oblivion & Skyrim ut så det kan knappast spoila något.

Skrivet av Dwightschrute:

Finns hur många quests som helst i Skyrim/Ob som inte alls ær så dær, så jo spoilers.

Men hörru!

Dawnguard adderar 39 quests som ser lite olika ut (duh), mainquestet är runt 10 stages långt
& har bl.a. ett avgörande val som gör återstoden av MQ:t olika beroende på valet.

I dagarna här kommer ju btw "Dragonborn", hört talas om den?
Den här "Dragonborn"-individen passar också in på "legendarisk person" från den grova
generaliseringen Chuchu postade, tillika questlinje-generaliseringen,
eftersom alla TES-spelare nog inser att man kommer att bli indragen i den historian
efter att man installerat DLC:n, det är ingen spoiler IMO.

Permalänk
Skrivet av MclarenII:

Lånar tråden istället för att starta en helt ny, hoppas det är ok med TS.
Min fråga:
Har precis köpt Skyrim och håller på att ladda ner det i Steam i skrivande stund.
Har jag som helt ny spelare någon som helst glädje av t.ex. Dawnguard (eller något annat DLC) eller är det först senare i spelet man får ut något av det?

Personligen så tycker jag du ska vänta med Dawnguard, jag började med en ny Nord och hade precis gjort klart ett quest i whiterun när vampyrer raidar stan, de dödade två shopkeepers, smedjan och den där allt i allo affären. De två viktigaste för att sälja skräp i.

Visa signatur

**Inget värt att skryta om**

Permalänk
Medlem

Vampyrerna spawnar på random ute i världen och i städer, så man kan loada senaste quicksaven och det är inte säkert att de är där då du går in igen

Permalänk
Skrivet av Chuchu:

Vampyrerna spawnar på random ute i världen och i städer, så man kan loada senaste quicksaven och det är inte säkert att de är där då du går in igen

Hade ingen bra auto-save där, den var utomhus så hjälpte inte precis, och den tidigare var innan jag börja med questet så kände inte för att göra om det

Blev dock av med de två jobbiga alik'r warriorna som bara står vid gaten i Whiterun

Dold text
Visa signatur

**Inget värt att skryta om**

Permalänk
Skrivet av mini_rappen:

Personligen så tycker jag du ska vänta med Dawnguard, jag började med en ny Nord och hade precis gjort klart ett quest i whiterun när vampyrer raidar stan, de dödade två shopkeepers, smedjan och den där allt i allo affären. De två viktigaste för att sälja skräp i.

På tala om spoiler -.-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Memebild borttagen*

...per SweClockers policy med stöd i §1.6 i reglerna.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av BosseBrutal:

På tala om spoiler -.-
Skickades från m.sweclockers.com

Inte direkt en spoiler när Dawnguard handlar om vampyrer?

Visa signatur

**Inget värt att skryta om**

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hammar:

Men hörru!

Dawnguard adderar 39 quests som ser lite olika ut (duh), mainquestet är runt 10 stages långt
& har bl.a. ett avgörande val som gör återstoden av MQ:t olika beroende på valet.

I dagarna här kommer ju btw "Dragonborn", hört talas om den?
Den här "Dragonborn"-individen passar också in på "legendarisk person" från den grova
generaliseringen Chuchu postade, tillika questlinje-generaliseringen,
eftersom alla TES-spelare nog inser att man kommer att bli indragen i den historian
efter att man installerat DLC:n, det är ingen spoiler IMO.

Bra att spoila ytterligare.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Definitivt värt det, definitivt.

Armborst + en ny questlinje som är riktigt bra.
Något som också verkligen bör nämnas är att questkedjan i Dawnguard är så jävla mycket större/längre än vad DLCn, och priset - för den delen, ger sken av.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Bra att spoila ytterligare.

Så länge man inte avslöjar mer än den officiella trailern kan det väl inte vara
"spoiler", hur menar du då? Kolla själv:
http://www.youtube.com/watch?v=TRmdXDH9b1s

"You didn´t think you were the only one?" på slutet. Troll?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hammar:

Så länge man inte avslöjar mer än den officiella trailern kan det väl inte vara
"spoiler", hur menar du då? Kolla själv:
http://www.youtube.com/watch?v=TRmdXDH9b1s

"You didn´t think you were the only one?" på slutet. Troll?

Jag kanske inte har kollat på den, och kanske inte vill? Tänk efter lite.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear