Nvidia ökar på grafikmarknaden – leveranserna upp 20 procent

Permalänk
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Nu går det att köpa hd7970' för under 3000kr. Jag tror det är mer prisvärt

Skickades från m.sweclockers.com

7970 sjunk redan under 3k i skiftet juni/juli för första gången.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1072597

Permalänk
Medlem

Nvidia lever på sin PR och köparnas okunskap, det är därför det går så pass bra för dom, och det är inte bara hos normala svenssons som föredrar Nvidia för att dom "är ju bäst" - titta bara här på sweclockers; hur många verkar inte tro att GTX 680 är ett bättre kort än HD 7970 GHz?

AMD's CPU-marknad läcker dålig PR, och deras näst intill obefintliga PR ifrån deras GPU-marknad gör att de hamnar i skymundan, trots att de i skrivande stund utan tvekan har bäst pris/prestanda på sina grafikkort.

Märk väl att det sitter ett GTX 670 i min burk, och att jag är så långt ifrån fanboy det går att komma. När jag köper nya komponenter köper jag det som har bäst pris/prestanda för stunden, sen om det är Intel, AMD, Nvidia eller AMD igen, spelar ingen roll.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virre39:

Jag tror att AMD har en för svag/dålig marknadsföringsavdelning. De har verkligen ett topp-utbud, men det hör man nästan ingen om. Nvidia däremot, där skriks det för fulla muggar...

Här på AMD-clockers är det som vanligt tvärt om...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Fattar inte, varför vill folk inte ha AMD?

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Det är bra att konkurrensen fungerar och att Nvidia och AMD håller sig relativt jämna på den fronten.

Trots att AMD står lite bättre till för tillfället så blev det dock ett Nvidia-kort för mig när jag köpte nytt för en månad sedan. För mig handlar det mest om att jag var rätt lojal till ATI/AMD under en tid men alltid var besviken på något småstrul här och där. De två senaste korten (inklusive det nyköpta) var Geforce och har inte haft några småstrul (eller större för den delen) alls. Jag tror säkert att folk har problem med Nvidias kort också men mina erfarenheter har varit som de varit och påverkar mig såklart.

Nu får man dock hoppas att Nvidia får fram lite bättre drivrutiner när de ändå skjutit upp nästa generation. Mer prestanda är ju alltid välkommet, även om jag ändå är nöjd för tillfället, även med ljudnivå och strömförbrukning.

Permalänk
Medlem

Mina 5 senaste kort har varit ATI/AMD kort och jag är grymt nöjd med dessa. Kommer fortsätta gå på den linjen. Dom ahr ett litet försprång dock har nvidia lyckats grymt bra med sin 6xx serie. Förbrukning, ström m.m.

Men tanke på att båda väntar med släpp av nästa serie. Så kommer det inte hända så mycket trevlig på ett tag. *sneglar på ett 7970* men lär invänta 8xxx.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Har alltid föredragit Nvidia före något annat då det kommer till grafikkort, och det är roligt att se att det går framåt för Nvidia.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Skrivet av simpler:

Var köper du det för under 3000kr?

På cdons 15% rea http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_oc_3gb_dd...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Starkt att Nvidia ökar så mycket utan att ha inbyggd grafik på x86 nu när inbyggd grafik blir starkare och starkare och behov av diskreta grafikkort minskar.

Strakt att Nvidia ökar så mycket nu när det säljs färre desktop datorer och fler laptops som redan har integrerad grafik.

Man hör att PC försäljningen minskar, men ändå så öker Nvidia, det är starkt.

Permalänk
Avstängd

Mina ATI/AMD-kort har alltid strulat av någon anledning.. Nvidea har alltid fungerat felfritt.. Nästa gång jag köper ny GPU kommer det förmodligen att bli Nvidea igen..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Qw3rty:

Som tidigare nämnt beror detta på främst på Tegra-serien.

Nja, de säger

Citat:

Our findings include discrete and integrated graphics (CPU and chipset) for Desktops, Notebooks (and Netbooks), and PC-based commercial (i.e., POS) and industrial/scientific and embedded. This report does not include handhelds (i.e., mobile phones), x86 Servers or ARM-based Tablets (i.e. iPad and Android-based Tablets), Smartbooks, or ARM-based Servers. It does include x86-based tablets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det tror jag knappast. Många har ju fördomar emot AMD's drivrutiner om att dom skall vara ostabila etc men och dom personerna gör lite research så får dom ju snart veta hur läget är!

När det tar 10+ månader för Amd att få ut en bra drivare till deras senaste generation grafikkort är det inte så konstigt att folk får fördomar?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

När det tar 10+ månader för Amd att få ut en bra drivare till deras senaste generation grafikkort är det inte så konstigt att folk får fördomar?

Är folk verkligen så blåsta att dom bryr sig vad det var för drivrutin för ett år sen när allt tyder på att allt fungerar bra idag?
Klart det kan påverka den del av marknaden som inte läser forum och rapporter om vad som händer men att människor som tydligen hänger här och kallar sig entusiaster bryr sig om sådant är för mig helt otroligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

I vår tror jag att siffrorna kommer att se mycket annorlunda ut om inte Nvidia också släpper en fantastisk drivrutin.
När jag köper kort köper jag det som är bäst för priset för tillfället och just nu så är det tveklöst HD 7970!

Känns som att AMDs drivrutin mer gjorde att de kom ikapp 600-serien än att de fick ett rejält försprång. Däremot har Nvidia en del buggar att fixa. Tex problem med DisplayPort 1.2.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soy_CD:

Är folk verkligen så blåsta att dom bryr sig vad det var för drivrutin för ett år sen när allt tyder på att allt fungerar bra idag?
Klart det kan påverka den del av marknaden som inte läser forum och rapporter om vad som händer men att människor som tydligen hänger här och kallar sig entusiaster bryr sig om sådant är för mig helt otroligt.

Det är just "entusiasten" som är medveten om problemet som varit och blir skeptisk och orolig att problemet ska återkomma.

Permalänk
Medlem

Keep up the good work Nvidia! Men självklart behöver det gå lika bra för företagen så att ena inte hamnar för långt ner.

Permalänk
Medlem

jag förstår inte hur det fortsätter sälja bättre änn amd när amd är både billigasre och oftast snabbare just nu, varje gång nån bekant köpt dator utan att fråga sitter det garanterat ett nvidia kort i den utan nån speciell anledning <,< har amd så dåligt rykte om drivrutiner eller? har kört över 2 år med amd kort nu helt utan problem :/

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Soy_CD:

Är folk verkligen så blåsta att dom bryr sig vad det var för drivrutin för ett år sen när allt tyder på att allt fungerar bra idag?
Klart det kan påverka den del av marknaden som inte läser forum och rapporter om vad som händer men att människor som tydligen hänger här och kallar sig entusiaster bryr sig om sådant är för mig helt otroligt.

Allt fungerar däremot inte helt okej ens idag; bland annat har 7900-korten fortfarande hemska problem med microstuttering när de crossfirekopplas.

Men, det spelar ingen roll. AMDs största problem är att de är urusla på att marknadsföra sig, ännu sämre på att nätverka och stötta speltillverkare och till sist dras med ett lidande varumärke. AMD har aldrig gjort sig kända för att leverera prestanda, och de har aldrig fokuserat på det mer intresserande problemet med product life cycle.

Men, deras största problem är marknadsföringen. Där är de katastrofalt dåliga.

AMD har försökt manövrera in sig som ett budgetalternativ - och de har nog till stor del lyckats för bra. Folk tänker AMD = budget.
Därför köper Svensson hellre Intel/NVidia som istället positionerar sig som prestandaalternativ - även i de fall där AMD-lösningen kanske vore bättre.

De flesta bolag idag vet att detta är livsfarligt. Man kan inte sälja både prestandaprodukter och budgetalternativ under samma varumärke. Det räcker inte att ge dem olika modellnamn, varumärket som sådant blandas ihop och allt faller in i samma "fack" hos konsumenten.

Bilbranschen är ett typexempel på hur man separerar detta;
Porsche: Känns igen omedelbart som en prestandabil.
Audi: Lyxigare bil.
VW: Svenssonbil.
Skoda: Budget.
Seat: Billigt skit.

Trots att de alla tillverkas i samma fabriker, av samma delar och av samma moderbolag har varumärkena väldigt olika image.

Lyxig skoda eller skruttig Porsche är självmotsägelser, och även om man intellektuellt vet att båda tillverkas av VAG blandar man inte ihop varumärkena med varandra. AMD lyckas inte med produktseparationen, vilket innebär att namnet AMD som helhet får ungefär samma generella image på elektronikmarknaden som Skoda har på bilmarknaden.

NVidia och Intel å sina sidor marknadsför sig snarare som Audi eller BMW. Visst, de har billigare modeller de också, men en billig BMW känns ändå bättre för Svensson än en dyr Skoda. Det är ju trots allt en BMW!

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

zcenicx
Där satte du huvvet på spiken!
Jag lägger hela ansvaret på AMD:s ledning. Dom har lyckats köra företaget i botten och jag är rädd för att Rory Read inte kommer att lyckas ändra på detta. Speciellt nu när pc:eran tycks gå mot sitt slut. To little, to late.

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem

Chansade på AMD igen efter haft ett GTX 460 som jag varit så enormt nöjd med, inte alls nöjd med mitt 7870, avskyr drivrutinerna, haft problem med drivrutinerna slutade svara mer gånger än jag någonsin sett det med nvidia under alla andra år, sen random blacktearing så fort jag ens försöker klocka det.
Sen att man fick en asus direct CU 2 som var helt värdelös gjorde inte saken bättre.

Först ett 4870 amd som jag avskydde sen detta. Aldrig mer AMD för min del

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sisyfos:

Det tror jag knappast. Många har ju fördomar emot AMD's drivrutiner om att dom skall vara ostabila etc men och dom personerna gör lite research så får dom ju snart veta hur läget är!

Jag har gjort min "research" - så jag vet absolut hur läget är, du kan väl ta en titt nedan?
Det är snarare ni som förespråkar AMD's drivers som inte gjort eran "research".

Skrivet av Zibbit:

Fattar inte, varför vill folk inte ha AMD?

Ett exempel står lite längre ner.

Skrivet av Soy_CD:

Är folk verkligen så blåsta att dom bryr sig vad det var för drivrutin för ett år sen när allt tyder på att allt fungerar bra idag?
Klart det kan påverka den del av marknaden som inte läser forum och rapporter om vad som händer men att människor som tydligen hänger här och kallar sig entusiaster bryr sig om sådant är för mig helt otroligt.

Jag har över 250 timmar i Shogun 2/Fall of the samurai, och jag blir illa tvungen att köpa Nvidia om jag vill kunna spela ett av mina favoritspel problemfritt.
Kallar du mig blåst nu?
http://forums.totalwar.com/showthread.php/35440-7xxx-Series-A...

117 sidor med folk som har problem med sina AMD kort i Shogun 2, både utvecklare och AMD har tittat på problemet, men än finns ingen lösning.
Skulle verkligen inte våga köpa ett AMD kort idag med sådana problem, som tydligen inte fanns enligt dig?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som känner att alla färdigbyggda gaming-datorer kör Nvidia? Komplett, inet, webhallen, cdon alla deras färdigbyggda gamingdatorer har Nvidia. Ger dom några sjukt bra rabatter åt dom eller något annat? Alla vet att i dagsläget är 7970 det snabbaste single kortet men ändå kör dom snabbaste färdigbyggda lösningarna 680. this, i don't get.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soy_CD:

Är folk verkligen så blåsta att dom bryr sig vad det var för drivrutin för ett år sen när allt tyder på att allt fungerar bra idag?
Klart det kan påverka den del av marknaden som inte läser forum och rapporter om vad som händer men att människor som tydligen hänger här och kallar sig entusiaster bryr sig om sådant är för mig helt otroligt.

Om en drivrutin kan förbättra så mycket tyder det på att dom inte gjort ett helt okej jobb vid lanseringen.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soy_CD:

Är folk verkligen så blåsta att dom bryr sig vad det var för drivrutin för ett år sen när allt tyder på att allt fungerar bra idag?
Klart det kan påverka den del av marknaden som inte läser forum och rapporter om vad som händer men att människor som tydligen hänger här och kallar sig entusiaster bryr sig om sådant är för mig helt otroligt.

"Fungerar bra idag" är ju knappast stor tröst för dom som köpte ett g-kort över tio månader sen. Är någon så "blåst" att han/hon inte tror att sådana saker självklart svärtar ned namnet Amd?.

Naturligtvis är "Svenne banan" ovetande om saker som detta,men vem frågar oftast densamme "Svenne" om han skall göra inköp av hårdvara?.Jepp,du gissade rätt!.Den han frågar är oftast sin datorkunnige vän som hänger på forum som detta och är ganska insatt i hårdvara.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Chansade på AMD igen efter haft ett GTX 460 som jag varit så enormt nöjd med, inte alls nöjd med mitt 7870, avskyr drivrutinerna, haft problem med drivrutinerna slutade svara mer gånger än jag någonsin sett det med nvidia under alla andra år, sen random blacktearing så fort jag ens försöker klocka det.
Sen att man fick en asus direct CU 2 som var helt värdelös gjorde inte saken bättre.

Först ett 4870 amd som jag avskydde sen detta. Aldrig mer AMD för min del

Angående ditt problem med svart bild:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=370281

Sedan är jag inte heller ett fan av ASUS grafikkort efter lite erfarenheter med dessa. Har ett Gigabyte 7950 WF3 nu och det är stabilt samt i princip ljudlöst i idle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det tror jag knappast. Många har ju fördomar emot AMD's drivrutiner om att dom skall vara ostabila etc men och dom personerna gör lite research så får dom ju snart veta hur läget är!

Ostabila är dom på Linux där ett AMD XFX 6970xxx har lägre prestanda än ett nVidia Asus GTX260 där också drivrutinen crashar randomly och tar ner sig Xorg. För folk som använder annat än Windows och vill ha prestanda så är det nVidia som gäller och inget annat.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Commander:

Ostabila är dom på Linux där ett AMD XFX 6970xxx har lägre prestanda än ett nVidia Asus GTX260 där också drivrutinen crashar randomly och tar ner sig Xorg. För folk som använder annat än Windows och vill ha prestanda så är det nVidia som gäller och inget annat.

Jaså, visste jag inget om.
Hur kommer det sig då att Linus Torvalds gav Nvidia fingret en gång om det nu är så att dom ligger i framkant när det gäller Linux?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jaså, visste jag inget om.
Hur kommer det sig då att Linus Torvalds gav Nvidia fingret en gång om det nu är dom så ligger i framkant när det gäller Linux?

För på föreläsningen där han var på fick han en fråga om Nvidia Optimus som idag inte har någon drivrutin alls från nVidia. Samt att nVidia inte släpper så mycket dokumentation på sina kort som AMD exempelvis gör.

Läs exempelvis om OpenSource Radeon/Gallium för AMD och nouveau för nVidia korten.

AMD är bättre på OpenSource än vad nVidia är men i slutet kommer det vad du vill göra med din hårdvara.
Behöver du inte senaste OpenGL eller 3D effekter med shaders etc så är AMD/Intel (opensource) nVidia (Closed) att föredra.
Vill du spela på Linux där det kräver sena OpenGL och shaders är det nVidia (closed) som gäller i alla scenarion.

Räcker att titta på nVidia's drivrutin releases och AMD's releases hur mycket varje företag verkligen satsar på desktop Linux titta på release notes.
nVidia -> http://www.geforce.co.uk/drivers/results/52324
AMD -> http://support.amd.com/us/gpudownload/linux/Pages/radeon_linu...

AMD's drivrutiner har problem att stödja senaste Xorg version, sen om man inte ser att något är fel när GTX260 får mer prestanda än ett AMD6970 så vet jag inte vad mer man skall presentera.

Finns sedan säkert också en anledning till varför Valve valde att presentera bara performance under Linux med nVidia 680 som kort.
http://blogs.valvesoftware.com/linux/faster-zombies/

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Jumcake:

Är det bara jag som känner att alla färdigbyggda gaming-datorer kör Nvidia? Komplett, inet, webhallen, cdon alla deras färdigbyggda gamingdatorer har Nvidia. Ger dom några sjukt bra rabatter åt dom eller något annat? Alla vet att i dagsläget är 7970 det snabbaste single kortet men ändå kör dom snabbaste färdigbyggda lösningarna 680. this, i don't get.

När 280, 480 och 580 var de snabbaste korten på marknaden skällde AMD-fanboys på att de var varma och "krävde ett eget kärnkraftverk" för att driva. Prestanda per watt, skrek ni. Nu när 7970 är marginellt snabbare i de populäraste spelen och drar mycket mer ström än 680 (det tangerar GTX 580!) är det helt plötsligt bara prestandan som räknas.

Rätt häftigt att se hur fort fanboys vänder seglen.

Dessutom är GTX 680 faktiskt väldigt ofta ett snabbare kort än 7970 (även GHz-ed) i 1080/1200p, vilket får ses som den vanligaste upplösningen att spela i. 7970 är däremot snabbare i 1440/1600p eller i Surround/Eyefinity... så länge man inte tittar på CF/SLI iaf.
Tittar man på mängden strul folk upplever i diverse spel förstår jag att ett företag som förlorar pengar på varje minut kunder sitter i supporten väljer den leverantör som strular mindre.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Om en drivrutin kan förbättra så mycket tyder det på att dom inte gjort ett helt okej jobb vid lanseringen.

Precis och det är detta vad många glömmer. Jag skiter i om drivisarna idag är så bra att det kan ge korten 1-2% försprång gentemot Nvidias dito. Det är vid lanseringen som det är intressant och drivrutinerna till 7xxx-serien var ju knappast optimerade när det lanserades. Det är ju samma sak som att släppa ett buggigt spel vilket ju knappast folk som köper spelet ett gott intryck, spelar ju inte heller någon roll om de lyckas lappa alla buggar flera år efter lanseringen, då är det redan försent och skadan är redan skedd.

En ny produkt som kommer ut på marknaden ska funka utan problem, så är det bara!! Både hårdvaru och mjukvarumässigt.

Detta ger folk med lite koll fördomar mot AMD's kort, även mig som äger just AMD-kort. Det är inte bra och inte heller deras marknadsföring så som många nämnt vid det här laget.