Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

NAS DLINK 320 Windowws 8 problem!

Permalänk
Medlem

NAS DLINK 320 Windowws 8 problem!

Tjenare, har kopplat in en NAS DLINK 320 hos min farsa idag samtidigt som jag installerade win 8 på hans dator. Det skumma är att jag inte hittar NAS:en i nätverket. Det finns inga spår alls utav den. Har kopplat allting rätt:
NAS > LAN port
Dator > LAN port

Kan det vara att windows 8 inte stödjer den på något vis?
(Har inte testat Windows 7 heller för den delen)

MVH Oskar

Visa signatur

Jag har en dator, en jätte snabb dator.

"Citera, så reagerar jag lite snabbare!"

Permalänk
Medlem

Vad händer om du kör \\iptillnaset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Vad händer om du kör \\iptillnaset?

Kommer inte in på routern på något skumt vis,.. Han har ett modem från BBB som han kopplat sin trådlösa router till (Zyxel). Kommer bara in i zyxels och den är ju inte kopplad till trådlösa

Visa signatur

Jag har en dator, en jätte snabb dator.

"Citera, så reagerar jag lite snabbare!"

Permalänk

Om du inte alls har koll på vad det kan vara för IP-adress (statist eller DHCP-inställd?), så skulle jag ansluta den med USB-interface, och sedan försöka nå NASen den vägen. Osäker på om det är RAIDator som används för 320, men borde stå i manualen.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

RAIDiator är väl för Netgears NAS?
Den lär har fått en IP med DHCP. Logga in i routern och se vad som har fått IP. Eller kör en skanning med Angry IP scanner i ditt nät och se vad som svarar och surfa till de IP-adresserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kernehed:

Kommer inte in på routern på något skumt vis,.. Han har ett modem från BBB som han kopplat sin trådlösa router till (Zyxel). Kommer bara in i zyxels och den är ju inte kopplad till trådlösa

Så det är kopplat modem->router(zyxel)->dator och nas? Tror inte Windows 9 spelar in.

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson30:

RAIDiator är väl för Netgears NAS?
Den lär har fått en IP med DHCP. Logga in i routern och se vad som har fått IP. Eller kör en skanning med Angry IP scanner i ditt nät och se vad som svarar och surfa till de IP-adresserna.

Du har rätt, RAIDator är för Netgear, jag som rörde till det.
Ansluter du med USB och programvaran för tillhörande NASen borde du hitta den.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delarium.:

Du har rätt, RAIDator är för Netgear, jag som rörde till det.
Ansluter du med USB och programvaran för tillhörande NASen borde du hitta den.

Tack för all hjälp, men löste det!
Kom in i routern..
Nu sitter jag och konfigurerar den.

MVH

Visa signatur

Jag har en dator, en jätte snabb dator.

"Citera, så reagerar jag lite snabbare!"