Permalänk

Corsair h60

Hej det är så att min pump har en 3pin anslutning som ska anslutas till cpu fan på modekort och det är en 4pin på cpu fan, hur ska jag sätta dit den då den 3 pin går ej sätta dit jallafall för den måste la kopplas på cpu fan på moderkort?

Angående mitt problem med datorn just nu:

Video : http://www.youtube.com/watch?v=ZFg3joynHYE&feature=youtu.be

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredde9000:

Hej det är så att min pump har en 3pin anslutning som ska anslutas till cpu fan på modekort och det är en 4pin på cpu fan, hur ska jag sätta dit den då den 3 pin går ej sätta dit jallafall för den måste la kopplas på cpu fan på moderkort? Nån adapter?

Pumpen ska sitta i en strömkontakt (Lämpligen direkt från PSUn) som ger konstant 100% ström. Det är fläkten som ska sitta i CPU_FAN.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Pumpen ska sitta i en strömkontakt (Lämpligen direkt från PSUn) som ger konstant 100% ström. Det är fläkten som ska sitta i CPU_FAN.

Aa tack fixat dock så när den startar så ger han nu 1pip istället för 5 pip som det var innan Edit: kollade upp ramen verka inte som 1 av dem satt ordentligt så startade igen men upplevde inget pip fast den stängdes av

Permalänk

Pumpen ska vara direkt kopplad via en molexadapter till nätaggregatet eller till ett PWR_FAN uttag på moderkortet.

Edit: Testa reseta BIOS eftersom du startat med minnen inte helt i satta.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Skrivet av mechersmith:

Pumpen ska vara direkt kopplad via en molexadapter till nätaggregatet eller till ett PWR_FAN uttag på moderkortet.

Edit: Testa reseta BIOS eftersom du startat med minnen inte helt i satta.

Har tagit ut batteri o reset.

Permalänk
Medlem

Lånar den här tråden lite om det går bra ... ?

Har precis beställt en H60 själv. MEN ... Jag tror jag råkade beställa en "CW-9060007-ww" Alltså den absolut nyaste versionen också kallad "2013" och "second generation" (vilket inte gör mig någonting) MEN det finns fan inga rewievs på den någonstans! I alla fall inte vad jag hittar. Hittar bara den "gamla" H60 versionen.

Man kan se skillnad på te.x fläkten, blocket och slangarna. På Inet står det ingen skillnad i namnet på dem. http://www.inet.se/sok/h60

Kan någon hjälpa mig med att hitta en ordentlig rewiev på den nya H60'n. GÄRNA en video? åter igen, youtube är proppfullt med videos på H60, men bara den äldre versionen, inte den nya

Visa signatur