Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Det funkade att ringa och smsa först men nu hittar den inget nät sedan två timmar. Blir galen då jag inte kan ringa Tele2´och deras chatt är upptagen.
Någon?

Har du gammal eller nytt simkort , ,prova o ta ut o sätt tillbaka igen,om nytt gå in på mitt tele2 och försök aktivera ditt sim.

Permalänk

ca 50 personer i kö för den vita 920!
Hos halebop.
Får vänta med beställning till efter jul!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Någon som vet när halebop börjar skicka dom gula?

jag 13:45
Har ni fått in dom gula?
Madelene, Halebop 13:48
Tyvärr har vi ingen information om det i dagsläget

Hur kan man inte veta om man har fått en hög med telefoner levererade?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacomix:

Någon som vet när halebop börjar skicka dom gula?

jag 13:45
Har ni fått in dom gula?
Madelene, Halebop 13:48
Tyvärr har vi ingen information om det i dagsläget

Hur kan man inte veta om man har fått en hög med telefoner levererade?

Varför dröjer just den gula kan man ju undra..

Permalänk

Antagligen har väl rätt många beställt en gul eftersom det är den färgen de har pushat för extra mycket. Med många menar jag många i världen!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Vilket skämt. Ska han ringa mig och kolla när han kan göra det i datorn? ....

Sitter med dom nu, ska få tag i mitt kolli nummer o se var på planeten min mobil är.

Det var så han sa "har du hans telefonnummer så kan jag kolla" jag bara "eh näe" men Aja, nu bär det av hem för att kolla mail + brevlåda får hoppas att de ger mig något idag iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro, CM storm Enforcer, 3x 4Gb Corsair Vengeance 1600 MHz, Core i7 2600k @4,4 GHz, Asus ROG 7970 Matrix, Corsair tx650w, Asus xonar dIIx, Steelseries 6Gv2, Mionix Naos 8200

Permalänk

testa chatta med en ny person, dom vet garanterat vilken kö plats du har.

Kan säga så här, om man tyckte i4 osade kvalitet så har vi nog inget ord för Nokian, vilken känsla
Skärmen är helt sinnesjuk, HELT sinnesjuk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

testa chatta med en ny person, dom vet garanterat vilken kö plats du har.

Kan säga så här, om man tyckte i4 osade kvalitet så har vi nog inget ord för Nokian, vilken känsla
Skärmen är helt sinnesjuk, HELT sinnesjuk.

Håller helt med. Gränssnittet är ju mycket skönare det med och jag gillar många appar bättre än motsvarigheten hos iOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacomix:

Någon som vet när halebop börjar skicka dom gula?

jag 13:45
Har ni fått in dom gula?
Madelene, Halebop 13:48
Tyvärr har vi ingen information om det i dagsläget

Hur kan man inte veta om man har fått en hög med telefoner levererade?

Chattade precis med supporten, fick detta som svar: (Läs nerifrån och upp)

==================================================
Tidigare konversation i ärendet:
2012-11-29 14:14:15
Det var så lite, välkommen åter vid fler frågor eller funderingar.
Ha en bra dag!

==================================================
2012-11-29 14:14:08
Ha en bra dag!

==================================================
2012-11-29 14:14:02
Okej, tack så mycket för informationen

==================================================
2012-11-29 14:13:44
Vi beräknas få in dom denna vecka eller under nästa vecka

==================================================
2012-11-29 14:11:41
När tror ni att ni får in dom?

==================================================
2012-11-29 14:11:25
Nej, vi har inte fått in Gula Lumia 920 ännu

==================================================
2012-11-29 14:10:23
Hej! Ett ögonblick så ska jag kolla upp ditt ärende.

==================================================
2012-11-29 14:10:19
Välkommen till livechatten!

==================================================
2012-11-29 14:10:13
Har ni fått in de gula Nokia Lumia 920:orna än?

Visa signatur

5800X3D | RTX 4090 | O11 EVO custom loop | AW3423DW

Permalänk
Medlem

Fått svar från telenor !

Bokade en gul den 25 oktober, bör få den om 1-2 veckor..
Värre än att vänta på julafton som liten !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Boka ett exemplar, pyttsan

Skrivet av n_sandstrom:

Så. Du vill ha världens nu mest eftertraktade telefon? Du vill ha den på releasedagen? Och du kom inte på tanken att kanske boka ett exemplar i förtid?

Ja det kan vara en idé men inte om man gör det på Telia. Förhandsbokade en vit Lumia 920 den 26 Oktober Har haft tät dialog med Telia kundtjänst och fått besked att telefonen finns och skall levereras den 29:e. Den 29:e fick jag SMS med beräknat leveransdatum den 3 December. För en lien stund kontrollerade jag igen och nu är det den 20 December!

Avbokade och kommer att fundera många gånger innan jag gör affärer med Telia igen. Finner det anmärkansvärt att man kan läsa inlägg från lyckliga beställare som beställt sina telefoner efter mig och redan har dem på posten. Lycko er

BTW min kollega beställde sin på elgiganten igår kväll och får sin i morgon. Det är service

Permalänk
Medlem

Tele2 har uppdaterat sina datum på hemsidan. 1-2 veckor för Svart, vit och röd. 6-8 veckor för gul!
Gul går alltså åt som smör.. höhö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brollan:

Ja det kan vara en idé men inte om man gör det på Telia. Förhandsbokade en vit Lumia 920 den 26 Oktober Har haft tät dialog med Telia kundtjänst och fått besked att telefonen finns och skall levereras den 29:e. Den 29:e fick jag SMS med beräknat leveransdatum den 3 December. För en lien stund kontrollerade jag igen och nu är det den 20 December!

Avbokade och kommer att fundera många gånger innan jag gör affärer med Telia igen. Finner det anmärkansvärt att man kan läsa inlägg från lyckliga beställare som beställt sina telefoner efter mig och redan har dem på posten. Lycko er

BTW min kollega beställde sin på elgiganten igår kväll och får sin i morgon. Det är service

Bara en fråga, vad tog du för abonnemang? Eller beställde du utan? Jag undrar om de inte har prioritering på de som beställt med abonnemang och dessutom de med dyrare sådana.

Permalänk

Snackade med halebop igen, nu kunde de inte säga när min telefon skulle skickas eftersom de inte visste hur många telefoner som hade kommit in. Aja ska sluta hålla på att tracka stackars supporten nu, får väl vänta på ett mail helt enkelt!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Håller helt med. Gränssnittet är ju mycket skönare det med och jag gillar många appar bättre än motsvarigheten hos iOS.

Aa verkligen, det känns så 2012, mycket fräsht måste jag säga.

Permalänk
Medlem

Bestälde en vit den 8/11 hos tele2 m-ab. volym mellan ,fick sms avin nyss ,det va snabba ryck. Tack Tele2

Permalänk
Avstängd

Någon som vet hur status är för Telia?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Sitter och lyssnar på Imagine Dragons - Radioactive

Hörlurarna är bättre än Iphone´s men där stannar det, blir till att köpa ett par riktiga, dom pallar inte riktigt trycket känner jag.

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på Halebop. "Just nu har vi ingen information om när telefonerna kommer in på vårt lager", hur är detta möjligt? De hade ju 29e som datum, om datumet har ändrat borde väl någon på Halebop höra med tillverkaren om varför och när de kan förvänta sig leveransen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Någon som vet hur status är för Telia?

Inge vidare, samma sits som Brollan. Beställde en vit 2/11. Fick leveransdatum 20/11, sen ändra dom till 3/12 och nu igen till 20/12. Ringde supporten och fick inte fram något vettigt där alls..

Verkade som de skulle få in gul och svart tidigare, dom har till och med tagit bort vit från hemsidan.

Vet inte riktigt hur jag ska göra..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Verkar vara lite godtyckligt vem det är man pratar med på halebop. En jag chattade med sa att inom några dagar men troligtvis i början på nästa vecka. Sen annan svarade att dom inte visste alls när de skulle komma in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

YES min ligger nere i affären, kom vid 10-tiden idag.

Problemet är att jag inte har en mobil så jag kan inte få SMS koden utan måste vänta på AVI:n .....
Hoppas verkligen posten kommer med AVI:n idag...

Posten borde väl komma runt 12-16 nånstans där?

http://quikk.se/?d3a208

Orättvist att din kom in så tidigt.
Jag stannade hemma strax över 1 timme från Jobbet just för att plocka upp den men så ska den komma med 11-leveransen och det skulle ta en timme och läsa in alla "varor" .. Suck.
Varför kunde inte den första jag pratade med (Ja, jag är desperat och var dit två gånger) sagt det redan från början?
Aja .. kanske åker lite tidigare från jobbet med ..

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Har nu packat upp min svarta (från tele2), och jag måste säga att jag aldrig varit med om en sådan kvalitetskänsla! Helt otroligt välbyggd, allting flyger fram...Däremot är den trådlösa laddaren (som de 300 första kunderna fick) försenad, och kommer att skickas vid ett senare tillfälle. Lite trist, men sånt är livet.

Pratade förresten med en säljare på Tele2 i Uppsala (centralstationen) idag. Enligt honom har de tre stycken inne i butiken...så om någon är desperat kan ni svänga förbi där

Permalänk
Medlem

Nu pallade jag fan inte vänta längre, beställde mot alla odds en svart från 3 nu!

Jävlar vad jag ville ha en vit, men för alla andra 3 användare där ute kan jag berätta att jag fick tala med försäljningsgruppen (som har hand om alla inköp) och dem berättade att 3 inte kommer att ta in den vita överhuvudtaget!

Tror jag blir nästan lika nöjd med min svarta ändå, det är ju insidan som räknas trots allt!

Frågan är om det tar 3 veckor, som dem sade, eller mer/mindre...

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Fick idag äntligen ett mail från halebop. Fick kollinummer också så med lite tur har jag den i afton! Vill icke vänta till morgondagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro, CM storm Enforcer, 3x 4Gb Corsair Vengeance 1600 MHz, Core i7 2600k @4,4 GHz, Asus ROG 7970 Matrix, Corsair tx650w, Asus xonar dIIx, Steelseries 6Gv2, Mionix Naos 8200

Permalänk
Medlem

Är det ingen operatör i hela Sverige som har fått in gula telefoner eller vad är det frågan om? Kommer de gula telefonerna i en separat leverans eller skickar Nokia inga gula till Sverige i denna batch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Sitter och lyssnar på Imagine Dragons - Radioactive

Hörlurarna är bättre än Iphone´s men där stannar det, blir till att köpa ett par riktiga, dom pallar inte riktigt trycket känner jag.

Hur i helskotta värdelösa är i så fall iphone lurarna om t.o.m de som kom med lumian är bättre? Oo
Lyssnade i några minuter på ett par låtar med nokia lurarna och slängde sen snabbt dem åt sidan. Mina 35€ Sennheiser CX-271 sprang cirklar runt dem gällande ljudkvalitet. Nokia lurarna var ungefär som ett par random halvtaskiga lurar där någon dragit bass boost till max, brummigt och mullrande som totalt tog över mellanregistret. Urk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Är det ingen operatör i hela Sverige som har fått in gula telefoner eller vad är det frågan om? Kommer de gula telefonerna i en separat leverans eller skickar Nokia inga gula till Sverige i denna batch?

Telia fick gula iaf. Haft min sedan i tisdags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

YES min ligger nere i affären, kom vid 10-tiden idag.

Problemet är att jag inte har en mobil så jag kan inte få SMS koden utan måste vänta på AVI:n .....
Hoppas verkligen posten kommer med AVI:n idag...

Posten borde väl komma runt 12-16 nånstans där?

http://quikk.se/?d3a208

Var fick du ditt kollinummer?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)