Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Hade tänkt bygga dator med vattenkylning.

Suttit och funderat och nu bestämt mig för att bygga en vattenkyld dator. Frågan är bara vilket grafikkort ska man välja? Det verkar som att alla vattenblock är anpassade för referensmoddellen av de flesta kort, om jag t.ex. vill ha ett gtx 670 så måste jag ju köpa ett som jag vet att det finns passande vattenblock till. Vilka grafikkort/block rekommenderar ni? Allt från gtx 660 ti och uppåt

Permalänk

amd 7970 alternativt valfritt evga kort, deras 670 ftw ar i de flesta fall en kompetent overklockare men undvik referensdesignen for 670. 670 ftw anvander ett referens 680 block. Anledningen till evga ar att du far full garanti aven om du bytt kylare sa lange du kan satta ihop allt igen innan du skickar in det

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

EVGA, da garantin galler aven fast du bytt kylare samt att korten oftast klockar valdigt bra. Se till sa ditt vattenblock passar pa valt kort. EK Waterblocks har iaf en cooling-configurator du kan anvanda: http://www.coolingconfigurator.com/

Jag kan rekommendera EK Waterblocks, rejala bitar.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket för svaren! Blir nog ett EVGA gtx 670 då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelathur:

EVGA, da garantin galler aven fast du bytt kylare samt att korten oftast klockar valdigt bra. Se till sa ditt vattenblock passar pa valt kort. EK Waterblocks har iaf en cooling-configurator du kan anvanda: http://www.coolingconfigurator.com/

Jag kan rekommendera EK Waterblocks, rejala bitar.

Just grafikkortsblocken hos EK med en nya serien CSQ är ju sådär när det kommer till valbarhet åt vilket håll man kan dra slangarna.
De blocken tillåter bara att vattnet kommer in och ut på samma sida, och det gjorde att jag valde bort EK's GPU block till fördel för XSPC Razor istället.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tancoll:

Just grafikkortsblocken hos EK med en nya serien CSQ är ju sådär när det kommer till valbarhet åt vilket håll man kan dra slangarna.
De blocken tillåter bara att vattnet kommer in och ut på samma sida, och det gjorde att jag valde bort EK's GPU block till fördel för XSPC Razor istället.

Tankte inte riktigt pa detta, kan vara en riktig dealbreaker. Det finns fittings ( jag anv. bla 90/45 graders for att fa fin slangdragning ) men dessa kostar ca 50 spann styck och da kan XSPC Razor vara ett bra val for snyggare slangdragning utan att behova javlas med specialfittings.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelathur:

Tankte inte riktigt pa detta, kan vara en riktig dealbreaker. Det finns fittings ( jag anv. bla 90/45 graders for att fa fin slangdragning ) men dessa kostar ca 50 spann styck och da kan XSPC Razor vara ett bra val for snyggare slangdragning utan att behova javlas med specialfittings.

Det var dealbreakern för min del, hoppas TS tänker på det, riktigt irriterande..

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989