GTX 670 4GB- hur funkar Nvidia surround med 3 skärmar??

Permalänk

GTX 670 4GB- hur funkar Nvidia surround med 3 skärmar??

tjena

Jag köpte ett gtx 670 4GB idag av min kompis för en billig peng. jag undrar bara hur funkar nvidia surround jag har just nu två skärmar 24 tummare full hd
ena är kopplad till hdmi ingången och den andra skärmen till DVI ingången jag har en DVI till VGA adapter kopplad till den skärmen
det finns en till ingång på kortet det ser ut som en DVI ingång fast jag undrar om den DVI ingången är endast digital , jag menar man kan inte konvertera den en gång till med en adapter till analogt VGA som jag har redan gjort med en av ingången
är den ingången endast för DVI till DVI.
isså fall måste jag köpa en till skärm som har DVI ingång ?? för att använda mig av nvidia surround 3 skärmar.

Eller finns det andra lösningar ??
mvh/ Daniel

Permalänk
Medlem

Vill du ha 3D så tror jag inte att du kan fä det via VGA och DVI måste vara Dual Link

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niblie:

Vill du ha 3D så tror jag inte att du kan fä det via VGA och DVI måste vara Dual Link

Edit: Här ser du hur det ska se ut http://www.google.se/imgres?imgurl=http://cdn.overclock.net/7...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk

jag vill köra med tre skärmar i 2D den tredje DVI ingången är en DVI-D ( dual link) min fråga är behöver jag bara köpa en skärm med
DVI-D ingång för att få det att fungera
mvh 7 daniel

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av daniel-daniel95:

tjena

Jag köpte ett gtx 670 4GB idag av min kompis för en billig peng. jag undrar bara hur funkar nvidia surround jag har just nu två skärmar 24 tummare full hd
ena är kopplad till hdmi ingången och den andra skärmen till DVI ingången jag har en DVI till VGA adapter kopplad till den skärmen
det finns en till ingång på kortet det ser ut som en DVI ingång fast jag undrar om den DVI ingången är endast digital , jag menar man kan inte konvertera den en gång till med en adapter till analogt VGA som jag har redan gjort med en av ingången
är den ingången endast för DVI till DVI.
isså fall måste jag köpa en till skärm som har DVI ingång ?? för att använda mig av nvidia surround 3 skärmar.

Eller finns det andra lösningar ??
mvh/ Daniel

Den DVI som du har kopplat med adapter just ni heter DVI-I Innehåller både Digitala och analoga signaler.
HDMI och DVI använder samma Signaler så inga konverteringar behövs mellan dessa två.

Dessvärre vill du ha 3skärmar måste du använda minst en Display Port.

0-2 HDMI/DVI kan användas samtidigt samt 0-X Display ports på Grafikkort. (Finns kort som klarar av att man kopplar in 6st individuella DP men har ej koll på hur de fungerar).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

men hur funkar det med displayport jag har för mig att amd:s kort så måste man ha den tredje skärmen kopplad med displayport för att få eyefinity att fungera
men med nvidia:s har jag för mig att man inte behöver använda displayport ??