CDOn har haft feedback i en månads tid om att kunder har fått felaktigt specade datorer (kolla recensionerna på deras web).
De har INTE uppdaterat specen på websidan
De fortsätter att leverera fel komponenter
De har vid mailkontakt uppgivit att specen på websidan gäller.
De har inte i förväg meddelat kunden (mig) om att specen trots allt inte stämmer. Jag har alltså inte kunnat ta ställning till att avbryta köpet eller ej.
Hade de gjort detta, så hade jag inte kunnat klaga, eller hur??
Jag upptäcker först vid igångkörning och test att datorn inte följer uppgiven spec.
Detta är ju dock inte det första jag gör, har ju hunnit installera program, mail aktivera antivirus mm.
Först när jag tar kontakt får jag en lam ursäkt om att de känner till problemet men som plåster på såren får jag en finare processor.
Jag förslår att de skickar korrekt grafikkort med vändande post som jag kan byta ut själv, för att vi skall slippa vara utan datorn i X antal dagar, det är mycket pakettrafik just nu.
Och med tanke på deras kundtjänst har fungerat hittills, långa svarstider, så går det nog inte särskilt fort...
När de dessutom säger att jag skall får en dator enligt en angiven länk, som leder till EXAKT den dator som jag faktiskt redan har köpt, så börjar åtminstone jag tvivla på att jag nästa gång får en rätt specad datorn. De har ju som sagt inte kunnat leverera rätt dator på över en månad.
Vad är det som säger att de plötsligt kan göra det nu...?
Enklast och troligen billigast för alla är att de skickar ut rätt grafikkort med en retursedel för det felaktiga...