Permalänk

SilverArrow SB-E på Asrock Z77

Tjena.

Har lite strul med att få kylaren i rubriken att passa på moderkortet. Fläkten över minnena tar i minnena. Nån som kör samma setup som jag och hur har ni isf löst det?
Nån som har ett bra tips på hur man smidigt kan flytta upp den aktuella fläkten på kylaren så att den inte tar i minnena?

Peace.

Visa signatur

CPU: i7 6700k GPU: Gigabyte GTX 980 ref. vattenkylt RAM: Crucial Ballistix Sport 16 GB. Moderkort: Asus Z97-A. Chassi: Fractal Design Arc Midi R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av basse10000:

Tjena.

Har lite strul med att få kylaren i rubriken att passa på moderkortet. Fläkten över minnena tar i minnena. Nån som kör samma setup som jag och hur har ni isf löst det?
Nån som har ett bra tips på hur man smidigt kan flytta upp den aktuella fläkten på kylaren så att den inte tar i minnena?

Peace.

Du har Low Profile minnen och fläkten tar i, men om du enbart har 2 fläktar på den kan du ju flytta om fläktarna från |x|x => x|x|

Kanske inte den mest logiska bilden men om man kollar på fläkten så att du har en fläkt mot den bakre fläkten samt att du har kvar mitten fläkten, alternativt så höjer du den fläkten som sitter över minnena lite genom att sätta metallbyglarna lite högre upp på kylflänserna på kylaren.

Förstod du något eller blev det bara mer förvirrat?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Ja jag kör med en fläkt på baksidan som du säger. Tyvärr så trycker den fläkten då bara ut luft ur chassit, den trycker ju ingen luft genom kylflänsarna. Om man inte vänder på den men då blåser den ju in i chassit, det känns bakvänt.

Ne bäst sitter den ju över minnena och blåser bakåt. Har försökt att flytta upp den men hittar inget läge förutom standard då metall byglarna vill låsa fast den.

Visa signatur

CPU: i7 6700k GPU: Gigabyte GTX 980 ref. vattenkylt RAM: Crucial Ballistix Sport 16 GB. Moderkort: Asus Z97-A. Chassi: Fractal Design Arc Midi R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av basse10000:

Ja jag kör med en fläkt på baksidan som du säger. Tyvärr så trycker den fläkten då bara ut luft ur chassit, den trycker ju ingen luft genom kylflänsarna. Om man inte vänder på den men då blåser den ju in i chassit, det känns bakvänt.

Ne bäst sitter den ju över minnena och blåser bakåt. Har försökt att flytta upp den men hittar inget läge förutom standard då metall byglarna vill låsa fast den.

Har du möjlighet att ta en bild på det så vi kan hjälpa dig att lösa problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av basse10000:

Ja jag kör med en fläkt på baksidan som du säger. Tyvärr så trycker den fläkten då bara ut luft ur chassit, den trycker ju ingen luft genom kylflänsarna. Om man inte vänder på den men då blåser den ju in i chassit, det känns bakvänt.

Ne bäst sitter den ju över minnena och blåser bakåt. Har försökt att flytta upp den men hittar inget läge förutom standard då metall byglarna vill låsa fast den.

Fungerar det inte att köra de två andra minnesslottarna på det moderkortet då?

Permalänk
Skrivet av kerbo:

Fungerar det inte att köra de två andra minnesslottarna på det moderkortet då?

Nepp den bygger ff för mycket åt sidan.

Visa signatur

CPU: i7 6700k GPU: Gigabyte GTX 980 ref. vattenkylt RAM: Crucial Ballistix Sport 16 GB. Moderkort: Asus Z97-A. Chassi: Fractal Design Arc Midi R2.

Permalänk
Skrivet av kevvs:

Har du möjlighet att ta en bild på det så vi kan hjälpa dig att lösa problemet?

Ska fixa en bild.

Visa signatur

CPU: i7 6700k GPU: Gigabyte GTX 980 ref. vattenkylt RAM: Crucial Ballistix Sport 16 GB. Moderkort: Asus Z97-A. Chassi: Fractal Design Arc Midi R2.

Permalänk

Går det inte att bifoga bilder från sin telefon?

Visa signatur

CPU: i7 6700k GPU: Gigabyte GTX 980 ref. vattenkylt RAM: Crucial Ballistix Sport 16 GB. Moderkort: Asus Z97-A. Chassi: Fractal Design Arc Midi R2.

Permalänk
Medlem

Lägg upp dem på t.ex. forumbilder och länka hit...

Är detta vanligt på SB-E kylare..? Köpte själv en Freezer i30 och det var samma sak där.. tog i lågprofilminnena.
Slutade med att jag köpte en H100i och flyttade över H80:n till den andra istället..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Ja jag var av uppfattningen av att man skulle klara sig om man hade LP-minnen. Tydligen inte.

Visa signatur

CPU: i7 6700k GPU: Gigabyte GTX 980 ref. vattenkylt RAM: Crucial Ballistix Sport 16 GB. Moderkort: Asus Z97-A. Chassi: Fractal Design Arc Midi R2.

Permalänk

Är man dum eller? Var ju inga problem att höja fläkten på kylaren, nu går den fri från minnena!

Visa signatur

CPU: i7 6700k GPU: Gigabyte GTX 980 ref. vattenkylt RAM: Crucial Ballistix Sport 16 GB. Moderkort: Asus Z97-A. Chassi: Fractal Design Arc Midi R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av basse10000:

Är man dum eller? Var ju inga problem att höja fläkten på kylaren, nu går den fri från minnena!

Lite dum, men det är lungt. Vi gillar dig ändå.

Permalänk
Medlem

Gött att det funkade för dig..

På Freezer i30 sitter fläkten i en plastkåpa, som sätts på kylflänsen.. varav det inte går att höja eller sänka den.
Bra att veta kanske, för sådana som funderar på att köpa den..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD